Kulit Muka Semakin Cerah Dengan Vitamin C


Mudah je kalau kita nak kulit yang cantik dengan cara yang paling selamat. Sebaiknya elakkan membeli krim yang resultnya akan nampak dalam masa seminggu kerana kita tidak tahu kandungan dalam krim yang mana kesannya akan membawa mudarat kepada badan kita.


Kak Arni cadangkan pengambilan Vitamin C secara konsisten untuk kulit muka. Nak tahu kenapa Vitamin C Shaklee sentiasa mendapat permintaan?






Kebaikan dan Manfaat Sustained Release Vita C Plus ialah


Merangsang pembentukan kolagen
Menguatkan imun sistem
Membantu mengekalkan kulit yang awet muda
Mengatasi masalah insomnia
Mencegah jangkitan penyakit mudah berjangkit seperti demam, selsema, batuk
Mengawal tekanan darah
Mencerahkan kulit secara semulajadi
Memberikan tenaga
Membantu penyerapan ion
Mengekalkan kolesterol yang sihat
Meningkatkan metabolisma dan membantu mengekalkan berat badan ideal
Mengelakkan katarak
Mengawal masalah kulit berminyak
Mengecilkan pori muka
Membantu melindungi badan dari radikal bebas
Mengurangkan asid untuk pesakit gout
Mengawal paras gula dalam darah


Hubungi kak Arni untuk maklumat lanjut , bagi yang ingin set kombo dengan harga terbaik kita boleh runding :)
.
.
Kak Arni
010-2995619
RM97.50 , 180 tablet

Ikhtiar Hamil Dengan Set Kesuburan Shaklee


Ramai dikalangan sahabat dan keluarga kita yang dah bertahun-tahun berkahwin tetapi masih belum dikurniakan anak lagi. Betul anak adalah rezeki dari Allah, dalam masa yang sama kita juga perlu berusaha dan jangan putus asa. InShaaAllah pasti ada rezeki.




Terdapat pelbagai faktor yang mempengaruhi kesuburan suami isteri sebaik-baiknya berjumpalah dengan doktor pakar bagi memastikan tahap kesihatan. Kesihatan diri individu samada suami atau isteri yang menentukan samada anda mampu menghasilkan sperma yang sihat bagi suami dan telur yang matang bagi isteri.


Pakar Sakit Puan yang terkenal Dr Hamid Arshat juga menasihatkan agar pasangan suami isteri mengambil suplemen seperti multivitamin, Vitamin E, Vitamin C, Folic Asid dan lain-lain sebagai salah satu usaha meningkatkan kesuburan suami isteri.


Secara luaran mungkin nampak sihat tetapi kita tidak tahu masalah dalaman dalam badan yang mengganggu tahap kesuburan.


Mungkin sebelum ini anda telah menjalani pelbagai rawatan dan juga mengambil ubatan serta perubatan alternatif tetapi Kak Arni nak kongsikan kebaikan suplemen Shaklee untuk anda yang sedang dalam ikhtiar untuk hamil.





Vitamin Asas Untuk Suami Dan Isteri

1. Vitalea (Multivitamin)

Mengandungi 28 mineral dan vitamin yang diperlukan oleh tubuh badan seorang individu dewasa. Pengambilan Vitalea sebiji setiap hari membantu meningkatkan taraf kesihatan secara menyuluruh. Oleh itu suami isteri perlu mengambil multivitamin sebagai melengkapkan kesihatan.


2. ESP

ESP ialah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel. Protein ialah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan dengan persenyawaan, perlekatan telur, menguatkan rahim dan lain-lain. 

ESP merupakan sumber protein berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemaj, bebas kolesterol dan kaya dengan asid amino.


3. Vitamin C

Vitamin C berfungsi sebagai anti-oksidan, dimana ia menjaga kualiti sperma. Sperma yang tidak sihat dan lemah akan bermasalah untuk bersenyawa dengan ovum. Ia juga membantu proses sintesis hormon-hormon yang berkaitan dengan seks dan kesuburan seperti androgen, estrogen dan progesteron.


4. Vitamin B Complex

Vitamin B Shaklee lengkap dengan B6, B12 dan asdi folik. Pengambilan asid folik  bersama-sama dengan kehadiran Vitamin B6 dan B12 amatlah digalakkan  bagi mengelakkan anemia yang boleh menyebabkan masalah kesuburan serta mengurangkan risiko kecacatan janin dan kecacatan tiub tiub neutral. Pengambilan Vitamin B juga membantu memberi tenaga, perasaan tenang dan anti stress.


5. Omega Guard (Fish Oil)

Omega Guard membantu kesihatan jantung, mengawal paras kolesterol dan membantu pengaliran darah yang lebih baik ke seluruh tubuh termasuk organ pembiakan. Omega Guard membantu ibu dan bayi dalam kandungan untuk perkembangan otak yang sihat.


Vitamin Kesuburan




GLA Complex (untuk isteri)

Bagi mereka yang mengalami masalah haid yang tidak teratur. Gamma Linolenic Acid (GLA) membantu wanita menghasilkan cecair serviks yang subur dan berkualiti, juga dikenali "mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)


Cecair serviks jenis ini sangat subur dan ia akan membantu sperma hidup lebih lama iaitu sehingga 5 hari di dalam tiub fallopian, yang mana akan membantu proses persenyawaan.


Vitamin E with Greepseed and Selenium



Selain daripada menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel-sel baru (termasuk RNA dan DNA) ianya juga terkenal untuk menyuburkan organ reproduksi lelaki.


Sebanyak 50% Selenium di dalam badan lelaki berada di dalam testikel dan duktus seminal. Lelaki juga akan kehilangan selenium melalui air mani. Maka suplemen Selenium yang cukup dapat membantu hubungan seksual bagi lelaki.


Antioksidan Untuk Kesihatan Sel




Vivix (untuk suami dan isteri)

Vivix mengandungi Polyphenol dan Resveratrol yang tinggi antioksidan serta terbukti secara klinikal mampu melindungi dan membaiki sel-sel badan kita yang rosak. Vivix sangat baik untuk kesihatan tubuh secara menyeluruh.

Dan ini termasuk kesihatan sel organ pembiakan, sel ovum dan sel sperma. Apabila sel-sel ini lebih sihat, peluang untuk ovum dan sperma disenyawakan juga lebih tinggi


Amalan tradisional dan doa-doa untuk mendapat anak boleh klik SINI

Tip dan panduan bagi mereka yang ingin cepat hamil boleh klik SINI

Bagi yang ingin membeli set kesuburan Shaklee boleh hubungi kak Arni, 010-2995619

Petua Menghilangkan Jerawat Belakang Badan




Jerawat dibelakang badan biasanya dialami oleh remaja dan dewasa. Mesti kita rasa tak selesa kan apatah lagi jika kita dah berkahwin, rasa segan pada pasangan kita. Takkan nak biarkan je, kena lah cari alternatif untuk mengatasinya


Punca Berlakunya Jerawat Di Badan


Faktor hormon terutamanya perempuan dalam lingkungan umur subur yang sering mengalami masalah jerawat. Biasanya dalam lingkungan umur belasan tahun hingga 20an.


Faktor keturunan juga mempengaruhi, jika ada ahli keluarga yang banyak jerawat, anda berkemungkinan mengalami masalah yang sama.


Penggunaan pil perancang dan steroid

Memakai kosmetik atau pakaian yang ketat dan menutupi liang roma menyumbang kepada masalah jerawat di kulit.

Stress juga menyumbang lebih banyak penghasilan minyak dan sebum dikulit

Terdedah kepada asap dan bahan kimia atau faktor persekitaran seperti cuaca yang panas

Antara punca masalah jerawat dibadan ialah faktor peluh, sebaiknya elakkan dari tidur ketika badan masih berpeluh, bersihkan badan terlebih dahulu.

Faktor pemakanan yang tidak sihat.




Petua Menghilangkan Jerawat Belakang Badan


Amalkan gaya hidup dan cara pemakanan yang sihat (kurangkan makan makanan yang berminyak, kurangkan stress, jaga kebersihan)


Mandi dua kali sehari (kita hidup di negara Khatulistiwa)


Elak dari memakai pakaian yang tidak menyerap peluh


Selepas melakukan aktiviti harian silalah mandi ya. Jika peluh dibiarkan dan berada lama di kulit boleh menyebabkan liang roma tersumbat dan jerawat mudah tumbuh.


Sentiasa menukar/basuh tuala dan cadar


Ambil suplemen Herb Lax, Alfalfa dan Vitamin C Shaklee




Herb Lax membantu menyingkirkan toksin dalam badan, menghilangkan masalah bau badan, mengempiskan perut dan berfungsi sebagai detox badan.


Alfalfa Complex membantu usus membuang toksik dan meneutralkan asid dalam badan


Vitamin C membantu mencantikkan kulit dan menghasilkan kolagen pada tubuh


Hubungi Kak Arni untuk maklumat lebih lanjut tentang set ini , Whatsapp 010-2995619

Pengalaman Menaiki MRT Kwasa Sentral Ke Kajang


Assalammualaikum pembaca blog kak Arni , apa khabar semua? Walaupun hari ini hari Isnin dan hujan harap semuanya gembira, ceria dan berada dalam kesihatan yang baik sebab kita nak menjemput rezeki kan kena lah bersemangat sikit :)





Pada hujung minggu yang lalu sempena tambang 50% sehingga 31 Ogos 2017 Kak Arni dan suami mengambil peluang bawa anak-anak berjalan menaiki MRT dari stesen Kwasa Sentral ke Kajang perjalanan mengambil masa dalam 1 jam lebih, bagi mereka yang mempunyai anak-anak kecil sebaik-baiknya alas perut dulu sebelum menaiki MRT kerana perjalanannya agak jauh jika kita berniat nak menjamu selera makan Sate di Kajang. Pembaca boleh rujuk di sini tentang stesen yang berdekatan dan kemudahan yang disediakan


MRT Corporation



Perjalanan memang smooth selepas Muzium Negara hingga Maluri kita akan berada di bawah tanah so memang gelap sahaja tiada pemandangan untuk di lihat. Seronoknya naik MRT kita dapat elak jem walau sebenarnya jika menaiki kereta lebih kurang sahaja masa perjalanannya. Untuk makluman suhu dalam train agak sejuk, bagi yang bawa anak-anak kecil sediakan stokin dan baju sejuk agar mereka selesa sepanjang perjalanan.


Tambang perjalanan bagi kami berlima dari Kwasa Sentral ke Stadium Kajang ialah RM14 jika kadar hari biasa tanpa diskaun ialah RM28, banyak dah jimat di situ. Harga tiket parking ialah RM4.30 flat rate sila bawa Touch N Go ya untuk pembayaran. Kepada pembaca yang ingin mengetahui harga tiket MRT boleh rujuk di sini.


Tiket dalam bentuk token boleh dibeli di kaunter atau dari mesin-mesin yang disediakan sila pastikan bawa duit kecil. 





Memandangkan hari minggu dan tambang 50%, keadaan dalam train agak sesak masing-masing mengambil peluang untuk merasai kemudahan yang baru dilancarkan dan ramai yang turun di Stadium Kajang untuk menjamu selera Sate Kajang.




Kalau rasa bosan dalam train boleh lihat digital skrin kita berada di mana :)





Kerusi khas untuk ibu mengandung, warga emas, orang kurang upaya atau mereka yang dukung anak-anak kecil.



Kami naik dari stesen Kwasa Sentral, stesen pertama ialah Sungai Buluh




Excited betul si dia dapat berjalan-jalan cari makan :)




Antara kedai sate yang boleh jadi pilihan jika ingin ke Kajang, just make sure semasa beli tiket turun di Stadium Kajang turun je dari stesen dah terbau aroma sate yang dibakar. Kedai sate yang lain ialah Hj Samuri. Bila di hujung minggu kena banyak bersabar sebab orang memang ramai dan masa menunggu agak lama.


Kesimpulannya kami berpuas hati dengan kemudahan yang disediakan oleh MRT, suasana dalam train dan stesen yang bersih serta kemudahan tandas dan surau memudahkan para pelanggan. 


Video menarik untuk pembaca


MRT for a better City Life




Set Kehamilan Shaklee - Vitamin Lengkap Untuk Ibu Hamil




Ibu-ibu yang mengandung ni kena rajin makan makanan yang berkhasiat bukan sahaja untuk anak yang dikandung malahan untuk diri sendiri juga, ingat ya anak ambil zat dari tubuh badan kita. Badan kita memang perlu sihat sebab selepas melahirkan kita akan menyusukan anak pula.


Selain dari jaga pemakanan , Kak Arni galakkan ambil vitamin pre natal sudah semestinya Shaklee adalah pilihan yang terbaik. Jangan risau Kak Arni akan guide cara-cara pengambilan vitamin ni supaya uolls dapat kesan yang optimum.


Vitamin Shaklee adalah vitamin yang semulajadi, ianya mudah diserap serta tiada kesan kimia yang berbahaya untuk jangka masa panjang kepada ibu dan bayi. Dengan mengambil secara konsisten, InShaaAllah membantu untuk mengatasi masalah kesihatan yang sering dialami oleh ibu semasa hamil.


Kenapa kita perlu ambil vitamin?

Perkembangan otak dan minda bayi yang sempurna
Perkembangan bayi yang sihat


Suplemen yang ibu boleh ambil semasa mengandung





Vitalea Iron Formula (Multivitamin) RM93.75

Membantu ibu menambah zat besi kerana kebiasaannya ibu mengandung kekurangan zat besi. Kekurangan zat besi boleh menyebabkan ibu mudah pitam, lesu, kurang daya ingatan dan kurang konsentrasi.


Sustained Release Vitamin C RM97.50

Sebagai antioksidan membantu meningkatkan sistem imunisasi badan ibu dan bayi serta menjadikan kulit lebih cantik
Membantu penyerapan iron


B Complex RM58.75

Lengkap dengan 8 kumpulan Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh badan untuk membantu tubuh badan lebih bertenaga, otak lebih fokus , emosi lebih stabil dan wajah lebih berseri


Ostematrix RM61.25

Baby mengambil hampir 90% kalsium si ibu
Si ibu perlu menggantikan semula kalsium untuk mengelakkan risiko osteoperosis, rasa sengal pada kaki dan pinggang serta tulang belakang, simpul biawak, mudaj letih dan lesu serta muka menampakkan garis penuaan


ESP RM161.25

Memberikan tenaga berkekalan tahan selama berjam-jam
Membantu memperolehi kesan yang optimum untuk pengambilan vitamin-vitamin lain
Kulit menjadi lebih licin, gebu dan anjal, serta kulit baby juga cantik. InShaaAllah

Omega Guard RM136.25

Boleh diambil selepas trimester kedua sehingga trimester ketiga
Pengambilan Omega secara konsisten membantu dalam perkembangan minda bayi supaya lebih aktif dan cepat belajar


Jika budget Puan tidak cukup , Kak Arni akan cadangkan vitamin yang sesuai untuk budget Puan.


Hubungi Kak Arni untuk maklumat selanjutnya



Menu Sihat Menggunakan Beras Perang


Baru-baru ni kak Arni update menu harian kak Arni. Ramai juga yang bertanya Kak Arni tengah diet ke? Sejujurnya Kak Arni tengah menjaga pemakanan harian maklumlah kan umur dah masuk 40an ni. Seboleh mungkin kita nak elak dari berat badan berlebihan.


Bila berat badan berlebihan ia akan mengundang banyak ketidakselesaan dan mengganggu aktivti harian kita lagipun sebagai seorang isteri dan ibu, keluarga kita banyak memerlukan bantuan kita. Dah kalau berat terlebih, pergerakan kita akan menjadi perlahan dan malas. Oh tidak dah sampai masanya kita kena jaga pemakanan kita takkan nak kena tunggu tegur dengan suami baru nak bertindak kan?


Kak Arni kongsikan beberapa menu sihat yang ringkas dan mudah.




Beras perang
Siakap marinate cajun. chili flakes dan rosemary (bakar)
Salad
Tomato
Peria pecah telur







Beras Perang
Salad
Tempe berlada
Ikan Bakar





Beras perang
Siakap marinate cajun. chili flakes dan rosemary (bakar)
Salad
Timun Jepun
Peria pecah telur

#kalau guna Ikan Salmon lagi sedap dan bergantung pada budget uolls






Beras perang
Udang marinate cajun. chili flakes dan rosemary (bakar)
Timun Jepun
Tomato
Sawi parkchoy pecah telur






Beras perang
Ayam bahagian dada marinate cajun. chili flakes dan rosemary (bakar)
Kacang botol berlada
Tomato


Menu yang kak Arni kongsikan ni memang sangat ringkas dan mudah disediakan. Slowly kita ajak keluarga kita tukar kepada pemakanan yang lebih sihat. Contohnya beras perang tak semua orang boleh makan so macam Kak Arni akan masak 2 kali, mula-mula masak beras perang dan kemudian baru tukar beras biasa. By the way baru-baru ni kak Arni beli beras Parboiled Rice brand Faiza, harganya memang agak mahal bagi beras 5kg, tapi Parboiled Rice ni sangat banyak khasiatnya. Nanti Kak Arni up entry berkenaan Parboiled Rice ya :)


Selain dari jaga pemakanan harian, of coz ler vitamin Shaklee tidak dilupakan, setiap hari akan ambil untuk menampung kekurangan nutrisi dalam badan kita.


Kak Arni akan kongsikan lagi menu sihat yang lain, stay tune ya dan follow

Instagram : MyVitaminStory
FanPage : My Vitamin Shah Alam



Hilangkan Parut Jerawat Dengan Vitamin


Kulit menjadi semakin teruk selepas tersalah menggunakan produk yang mengandungi bahan kimia?
.
.
Kak Arni akan suggest pada customers yang mengalami masalah kulit yang berjerawat, parut jerawat, kulit kusam dan menggunakan produk tapi masih tiada kesan yang diidamkan, untuk rawat kulit dari dalam melalui pemakanan suplemen. Apabila dalaman kita dah sihat, cantik barulah kulit luaran akan semakin cantik. Vitamin terbaik untuk kulit ialah







Kelebihan ESP
Kulit jadi lebih anjal dan gebu
Pudarkan parut
Mengawal pertumbuhan jerawat
Menguatkan akar rambut dan mengurangkan keguguran rambut
Kulit jadi lebih tegang dan sihat
Mengandungi protein yang lengkap
Menguatkan memori dan menyembuhkan luka


Kelebihan Vitamin C
Perlindungan dari sinar UV
Mengurangkan kesan sunburn
Membantu mencegah masalah jerawat degil
Tona kulit menjadi lebih sekata
Menggantikan tisu yang rosak dan menyembuhkan luka
Mencerahkan kulit secara semulajadi
Membantu masalah kulit sensitif
Mengatasi masalah jerawat halus
Mengurangkan kedutan dan tanda penuaan
Membantu menghasilkan kolagen dalam badan
Kulit lebih glowing dan radiant


Kelebihan Vitamin E
Menjadikan anda lebih muda dengan melewatkan penuaan sel yang disebabkan oleh radikal bebas
Mengurangkan parut dan masalah jerawat
Menggalakkan kulit dan rambut menjadi lebih sihat
Mengatasi masalah whitehead dan blackhead
Membantu mengurangkan masalah eyebag
Mengawal masalah kulit berminyak
Mengatasi masalah jeragat
Vitamin E boleh digunakan sebagai masker


Your trusted SID Shaklee
Kak Arni
010-2995619

#ShakleeShahAlam
#SkincareVitamin
#Jerawat
#Hilangkanparutjerawat
#VideoKahwin