Tips Kecantikkan Rambut

5 tip mengekalkan rambut sihat ketika hamil dan selepas melahirkan

1. Pastikan diet anda kaya dengan buah-buahan dan sayur-sayuran. Makanan jenis ini mengandungi agen perlindungan dan menggalakkan pertumbuhan rambut.

2. Urus rambut dengan lembut ketika basah. Elakkan penggunaan sikat bergigi rapat ketika menyikatnya sewaktu basah.

3. Elakkan daripada menggunakan pengering rambut menggunakan angin panas dan apa jua jenis peralatan yang boleh menghangatkan rambut.

4. Jika rambut kering dan bercabang di hujungnya, cuci menggunakan syampu lembut. Tidak ketinggalan, gunakan bersama perapi rambut.

5. Oleh kerana keadaan rambut semasa hamil sukar diduga, elakkan daripada mewarna dan mengerintingkan rambut sepanjang tempoh kehamilan.

Saya pasti ramai dikalangan ibu2 yang mengalami masalah keguguran rambut selepas beberapa bulan melahirkan bayi anda, org kata kalau bayi kita dah pandai menyembur habisla rambut maknya bertaburan di atas lantai rumah, saya juga mengalaminya. Antara set vitamin Shaklee yang boleh membantu mengatasi masalah keguguran rambut yang kronik ialah Zinc, ESP (Energizing Soy Protein), Vitamin B Complex dan Vitamin C.
















 These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Labels: