Berpuasa dan Breastfeed

Salam mommies, memandangkan skrg dah bulan Rejab saya pasti ramai ibu2 yg sedang mengganti puasa atau puasa sunat utk mendapatkan keberkatan bulan Rejab dan ada juga yg masih ragu2 samada dpt ganti puasa atau tidak semasa masih menyusukan bayi anda. Mungkin kita blh share pengalaman masing2 dlm menjayakan penyusuan susu ibu dan berpuasa, Pengalaman saya sendiri masa tahun lepas, Alhamdullilah saya dapat berpuasa penuh dan menyusukan bayi saya yg pada masa itu berumur 9 bulan, selain dr makan kurma dan minum air yg secukupnya pada malam hari, ramai yg telah mendapat kebaikan dari










 

Energizing Soy Protein (ESP) & Performance Drink

Khusus utk ibu hamil/menyusu yg mahu berpuasa.

Kenapa Performance Drink? Ianya minuman berglukos yang mengandungi formula opticarb iaitu membantu badan kita cergas sepanjang hari walau berpuasa.Terbukti secara klinikal dalam memelihara paras gula dalam darah yang penting bagi tenaga, otot dan paras bendalir yang perlu bagi penghidratan yang wajar....Ia membantu si ibu tidak dahaga sepanjang seharian berpuasa.

ESP Protein dalam bentuk protein soya, yang mengandungi semua sembilan asid amino perlu dan rendah kolesterol lemak ia mampu kekal membekalkan tenaga kepada kita sepanjang hari berpuasa . Disamping pengambilan kurma. Yang paling penting ibu2 jgn stress ya.

Berikut adalah testimoni dari mereka yg berjaya


Tahun lepas Syamimi lahir pada 1 Ramadhan. Malam sebelum puasa tu, memang saya dah ada sikit2 contraction. Tapi saya buat bodoh je sebab saya pernah dapat false alarm masa week 24. Masa false alarm tu, siap keluar darah lagi. Siap warded kat Columbia Asia lagi 3 days. Masa tu Allah saja yang tahu. Doa doa doa je keje saya. Sebab saya tak mau bersalin awal. Aiman pon beza 7 bulan je dengan adik dia yang kat dalam perut masa tu. Saya tak ready lagi untuk baby kuar. Masa tu, saya tetapkan jugak lagi consume vitamin Shaklee for preggy mommies termasuk ESP. Memang saya tak tinggal. Dan alhamdulillah everything kembali normal...Memang saya sahur minum 2 sudu ESP dan semua vitamin Shaklee masa tu selain daripada makanan2 lain especially kurma. Alhamdulillah dengan izin Allah ia membantu saya kekal bertenaga. Masa kak hawa datang visit saya lepas bersalin pon..dia cakap saya bertenaga tak macam orang bersalin. Seronok! Dahla dapat baby girl. So anak saya sekarang dah sepasang.:)

Actually saya nak cerita pasal saya menggantikan puasa sebulan tahun ni sebab berpantang bermula 1 Ramadhan tahun lepas. Walau pon saya berpuasa, susu saya tetap maintain. Saya sangatlah suka. Sebab susu saya ni je yang saya bagi kat anak saya Syamimi yang berusia 11 bulan. Tak bagi susu formula lagi. Saya tekad untuk continue bagi susu ibu untuk syamimi sampai 2tahun. Ni dia susu saya untuk satu hari pump kat ofis masa puasa.
Susu ibu untuk anakanda syamimi:)
Saya amalkan Performance drink,ESP dan Shaklee breastfeeding set serta osteomatrixuntuk memastikan saya boleh menggantikan puasa sebaik mungkin tanpa terlalu penat. Performance drink boleh mengurangkan dehydration badan kita sewaktu berpuasa. ESP kekal memberikan tenaga kepada kita sepanjang hari. Osteomatrix adalah kalsium yang boleh memberikan 100% keperluan kalsium yang diperlukan untuk badan kita. Begitu juga dengan vitamin Shaklee set breastfeeding. Ia mengandungi B compleks, Vitamin C, Vitalea dan Alfafa sebagai milk booster. Syamimi minum sikit pon memang dah kenyang sbb saya amik ESP..dalam sehari sekarang ni dia cuma minum 9 oz. Tupon dalam 3-4 kali minum. Yelah kan..syamimi pon dah start makan dah


Kredit Cery dan Ira

Kepada yg berminat boleh PM atau email saya arnisyazila@gmail.com

Labels: