Lecithin

Lecithin antara produk paling popular di Shaklee, sejak makan lecithin badan saya terasa ringan. Apa itu lecithin? Lecithin dinamakan pengemulsi semualajadi kerana ia mempunyai kesan melekat kat lemak. Ringkasnya ia menyebabkan lemak itu terapung kat dalam darah dan seterusnya mencegah lemak melekat di dinding membrane. Lecithin tidak boleh dihasilkan oleh badan tapi amat diperlukan oleh badan. Lecithin Shaklee bersumberkan dari soybean. Berikut adalah kebaikan lecithin

1. Lecithin bertindak sebagai pelarut untuk kolesterol triglycerides dan lemak2 yang lain.Ia membantu mencegah penyakit seperti high blood pressure, stroke, heart disease, arteri yg mengeras.

2. Meteka yang ingin menurunkan berat badan amat suka dengan lecithin kerana ia bertindak mengemulsikan lemak. Lecithin mampu membakar lemak lebih cepat jika anda rajin bersenam.

3. Lecithin membantu mengurangkan atau mencegah penyakit yang berkaitan dengan hati

4. Lecithin membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus, germs dan bacteria. Struktur lecithin itu sendiri melindungi sel dari teroksida.

5. Lecithin juga dikenali sebagai makanan otak dan saraf. Ia membantu sel otak berkembang penting dalam transmisi saraf impluse dalam memainkan peranan dalam neuro transmitter (berkaitan short memory). Lecithin dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah nyanyuk (sebagai org Islam kita disarankan selalu membaca Al-Quran utk mengelakkan jadi nyanyuk)

6. Lecithin juga dikatakan sumber hormon neurotransmitter dimana ia menggalakkan proses tidur. Kekurangan hormon ini dikatakan punca insomnia.

7. Lecithin adalah asid lemak perlu yang penting dalam penjagaan paru2 kerana kebolehannya mencairkan mukus dan mencegah iritasi. Dan sebab itula ianya berguna bagi mereka yg alergi seperti asma, bronkitis dan emphysema.

8. Lecithin bertindak sebagai pelincir bagi joint2 (sendi) dan membantu dalam penjagaan tisu buah pinggang aka sistem penghadaman.

9. Lecithin adalah zat untuk kecantikkan ianya perlu dalam menghasilkan rambut yg sihat cantik berkilat, kulit yg lembut gebu dan juga mencegah eczema.


The best testimoni is my husband yang sekarang berada di Kazakhstan mengikuti Kembara Bumi Suci dari Malaysia ke Mekah melalui jalan darat selama 63 hari dan melalui hampir 11 buah negara.

Shaklee lecithin yang sayang bagi tu telah menyelamatkan nyawa abang sewaktu berada di kawasan steppe di China. Seriously memang dangerous kat sana. the oxygen level is very low, the altitude is ridiculous and u get tired very easily. Get myself a minor buasir...but lucky the lecithin save me thank you sayang.

Labels: