Protein Utk Kulit Tegang Dan Awet Muda

Apabila usia kita menjangkau 30an, kita pasti risau dgn kedut2 dah mula2 keluar, kulit dah tak tegang dan anjal, cik abang dah mula bersuara. Alamak mcm mana ni? Apa yg perlu kita buat, nak makan apa? Buat plastic surgery, kosnya telalu mahal...jgn risau saya boleh syorkan pemakanan yg boleh membuatkan kita kembali senyum. Sebelum tu saya akan terangkan apa itu protein...

Protein merupakan antara bahan yg banyak terkandung dalam tubuh manusia, Mengejutkan bukan? Komposisi protein menduduki separuh berat kering (berat tanpa unsur cairan) tubuh manusia. Protein ialah unsur utama sel termasuk sel otak, otot, kulit, rambut dan kuku.

Bagi wanita yg amat mementingkan kecantikkan kulit, protein berperanan penting dlm memastikan regenerasi sel kulit, agar tetap tegang dan awet muda, Protein juga sangat diperlukan untuk memperbaharui hormon, enzim dan dan membantu tugas2 sistem imunisasi tubuh. Pengambilan protein sgt penting bagi kesihatan tubuh.

Antara lain fungsi protein ialah sumber tenaga yang penting , juga merupakan komponen utama tulang, jaringan dan cairan tubuh termasuk darah. Selain itu berperanan dalam fungsi biologi tubuh spt membentuk struktur protein, memindah atau mengubah protein, membuat molekul enzim dan menjadi reseptor hormon.

Di Shaklee kami mempunyai produk "hot" kami iaitu Energizing Soy Protein (ESP), apa itu ESP?


Kesimpulannya : ESP soya protin terbaik dgn membekalkan 9 asid amino penting utk pertumbuhan sel, bantu penyerapan lbh baik sume supplement,beri kesan yg optimum dan cepat berbanding yg xambil dan sgt sedapppp.. :)
Kredit Cery

Labels: