Set Berpantang

Terdapat pelbagai jenis set berpantang yang terdapat dipasaran, bagi ibu-ibu yang akan bersalin/baru bersalin pasti akan keliru set mana yang perlu dibeli. Terdapat beberapa kriteria yang harus anda fikirkan semasa membeli set berpantang.

Antaranya ialah

Pastikan set yang anda beli itu mestilah selamat dan tidak memberi sebarang kesan mudarat kepada ibu dan bayi. Terdapat set berpantang yang boleh menyebabkab bayi anda cirit atau mengganggu pengeluaran air susu ibu dan seterusnya mengganggu bayi menyusu.

Set berpantang tersebut boleh dimakan walaupun bayi anda kena kuning, adakah anda sanggup menunggu hingga 2-3 minggu untuk makan makanan kesihatan dalam masa yang sama badan anda sudah keletihan, masuk angin dan tidak bertenaga. Anda perlu sihat dengan cepat kerana bayi anda memerlukan anda.

Badan anda harus rasa sihat, bertenaga dan tidak mudah letih kerana semasa berpantang bayi sering berjaga diwaktu malam, jika ada anak-anak yang lain mereka juga perlukan perhatian dari anda.

Set berpantang yang anda pilih juga boleh menyebabkan luka cepat sembuh.

Sembelit merupakan igauan ngeri bagi setiap ibu yang bersalin samada secara normal atau ceaserian. Jika set berpantang anda mampu mengelakkan sembelit dan mudah lawas itu adalah yang terbaik untuk anda.

BONUS jika set berpantang itu mampu membantu menghasilkan susu ibu dengan cepat dan banyak, itu merupakan satu kejayaan untuk anda.

 Pilihan di tangan anda..


Saya mencadangkan set bersalin Shaklee yang terbaik untuk anda dan bayi anda

Vitalea (multivitamin)
Vitamin C
B Complex
Zinc

ESP untuk membantu penyusuan ibu

Ostematrix untuk mengelakkan sembelit dan untuk kesihatan tulang.











Labels: