Sihat Dengan B Complex

Apa khabar semua hari ini? Cuti 3 hari tidak terasa kerana penuh dengan jemputan "open house" Alhamdullilah, bulan Syawal pun sudah berakhir :)

Hari ini saya akan berceloteh tentang akibat kekurangan Vitamin B di dalam badan kita. Tahukah anda jika anda mendapati ada rekahan dan rasa pedih pada tepi bibir anda, bermakna anda kekurangan Vitamin B. jangan pandang ringan dengan berfikir yang ia sekadar masalah kulit kering. Langkah pantas harus diambil...CEPAT..CEPAT..dapatkan segera sumber Vitamin B bagi mengatasi masalah ini daripada berlanjutan. Pilihan terbaik adalah mendapatkan Vitamin B, kalsium dan omega.

Tanda-tanda kekurangan B Complex

Keletihan/tidak bermaya

Tidak dapat duduk diam (resah gelisah)

Panik (Mengelabah/buntu)

Sedih tanpa punca (stress)

Sembelit

Lidah merah dan bengkak

Khasiat Vitamin B Complex Shaklee

Menukar makanan kepada tenaga - Bantu penghadaman menukar lemak, karbohidrat, protein kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan/kelesuan.

Melawan tekanan - Memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.

Mencegah anemia - membantu pembentukkan sel darah merah yang sihat dan antibodi,

Meredakan senggugut - baik untuk masalah senggugut (PMS)

Kenapa saya memilih Vitamin B Shaklee? Vitamin B Shaklee mengandungi 8 komponen penting Vitamin B termasuklah 100% biotin dan asid folik. Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin B Complex untuk mendapatkan keseimbangan dan kebekersanan yang sempurna. Kelebihan dan kekurangan akan menyebabkan ketidakseimbangan vitamin B dalam tubuh. Vitamin B adalah vitamin larut air , sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui sistem pencernaan. Oleh itu adalah sangat penting untuk kita mengambil Vitamin B pada setiap hari.

Vitamin ini sesuai diambil oleh ibu yang mengandung, berpantang, menyusukan bayi, pelajar berusia 12 thn ke atas. Bagi yang berminat boleh email kepada arnisyazila@gmail.com

Harga B Complex Shaklee RM53.75, EM RM56.25

Labels: