Vitamin C

Walau di mana sahaja ada kedai farmasi atau makanan kesihatan kita akan jumpa pelbagai jenama Vitamin C berderet-deret, pilih dan baca label untuk mengetahui kandungannya , Vitamin C penting untuk tubuh badan kita dan ianya mempunyai pelbagai khasiat.

Apa yang istimewanya Vitamin C Shaklee ni? Dengan namanya yang unik Sustained Release Vitamin C (Pembebasan berterusan secara semulajadi). Mari kita lihat kandungan Vitamin C Shaklee ni. Setiap tablet Vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitmya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam. Ujian klinikal telah membuktikan Vitamin C di dalam 2 tablet Vitamin Shaklee ( di dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal dalam plasma darah kita selama 24 jam. Setiap tablet mengandungi 120 mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid diesktrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan Vitamin C di dalam tubuh badan kita melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.



Harga runcit RM92.50 (180 tablet)
Harga runcit Sabah & Sarawak RM97.50

Khasiat utama Vitamin C ialah

1. Paling top ialah membentuk kolagen - Meransang pembentukkan kolagen . Kolagen adalah sebatian asa otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik

2. Memperbaiki simpton pendarahan - Kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

3. Peningkatan sistem imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, meningkatkan  waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selsema.

4. Mencantikkan kulit - Ambil Vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

5. Memperbaiki Insomnia - Ia memperbaiki insomnia, stress, masalah berkaitan mental seperti keresahan.

6. Mengekalkan kolesterol sihat - Ianya mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalaman dan hidung berdarah.


Vitamin C Shaklee sesuai untuk semua golongan termasuk ibu mengandung,  ibu berpantang, ibu yang menyusukan bayi dan mereka yang ingin cantikkan kulit.


Kepada yang berminat boleh email kepada saya arnisyazila@gmail.com



Labels: