Vitamin Supplement Untuk Gout

Apa itu GOUT?

Gout terjadi disebabkan oleh peningkatan asid urik di dalam darah. Apabila tahap asid urik di dalam darah ini terus meningkat sebahagian asid urik ini akan membentuk "kristal asid urik" pada bahagian sendi-sendi dan ini akan menyebabkan sendi mengalami sakit sukar digerakkan, pembengkakan dan inflamasi. Gout selalunya menyerang sendi pada ibu ibu jari kaki.

Petikan dari vitaminsemulajadi.com

Tubuh menjadi kurang efisien untuk membuang asid urik tersebut apabila buah pinggang tidak berada ditahap kesihatan yang optimum. Ya, buah pinggang kita adalah organ perkumuhan yang penting untuk menyingkirkan bahan-bahan yang tidak diperlukan oleh tubuh namun dalam beberapa keadaan, buah pinggang tidak dapat bekerja dengan baik, akibat dari :

Pengambilan ubat-ubatan berunsurkan "drug"
Stress dan tekanan perasaan
Pengambilan protein yang berlebihan
Kekurangan vitamin tertentu yang diperlukan untuk proses perkumuhan

Jadi apakah yang boleh dilakukan oleh pesakit gout disamping mendapatkan rawatan doktor yang berkelayakan?

ALFALFA - detox semulajadi yang menyingkirkan toksid secara lembut dari badan. Pengamal alfalfa perlu mengambil air yang banyak untuk melancarkan proses detox

PERFORMANCE DRINK - Memelihara kandungan bendalir dalam badan supaya mencukupi untuk mengelakkan dehidrasi. Penting untuk pesakit gout mempunyai bekalan air mencukupi dalam badan untuk proses perkumuhan asid urik. Ia berkaitan dengan pengambilan alfalfa sebagai detox di atas.

OMEGA GUARD - Memelihara kesihatan fungsi sendi selain bagus untuk otak dan kesihatan jantung

LECITHIN - Singkirkan kolesterol

VITAMIN C - Memelihara sistem imun badan













Labels: