Apa Itu Jeragat?

Jeragat



Dalam kesibukan kita dengan belajar, kerja dan rumahtangga kita terlupa yang muka kita juga perlukan perhatian. Eh muka aku dah ada jeragat? Jangan risau belum terlambat untuk kita cantikkan muka kita kembali :)

Jeragat ialah sejenis penyakit kulit yang tidak berbahaya akan tetapi kehadirannya menyebabkan kulit wajah seseorang kelihatan tidak sihat selain menjejaskan penampilan. Jeragat juga dikenali sebagai tompok hitam. pigmentasi pada kulit atau biji hitam seperti tahi lalat yang bertapak secara berkelompok dibeberapa bahagian badan, wajah dan leher.

Pengambilan vitamin boleh membantu mengurangkan  masalah jeragat

Vitamin C

Penting dalam pembentukkan kolagen.

Vitamin E

Juga terkenal sebagai vitamin awet muda. Ia juga dikatakan melambatkan proses penuaan. Selain itu ia membantu keseimbangan hormon dan mengawal kadar minyak dalam liang kulit.

Protein

Ia membantu mengurangkan kesan hitam (kulit mati akibat jeragat). Tompokan hitam pada kulit sangat sukar dihilangkan jika tidak mendapat cukup protein yang membantu dalam penghasilan sel baru. Untuk mendapatkan kulit yang cantik kita perlulah mendapatkan makanan yang berasaskan protein yang baik.

Air 

Sangat penting dalam pengaliran darah, penyerapan semua nutrien dari sumber makanan untuk diserap oleh tubuh. Kekurangan air boleh menyebabkan kita mempunyai kulit yang kering seterusnya mempunyai kulit yang bermasalah, Sekurang-kurangnya minum air 8 gelas sehari, Jika anda seorang yang mengamalkan vitamin anda perlu minum 3 liter sehari untuk penyerapan vitamin dengan lebih optimum.

Saya juga ada menyediakan set kecantikkan kulit untuk anda, vitamin yang terdapat dalam set ini ialah Vitamin C Shaklee, B Complex, Vitamin E Shaklee anda juga boleh add on ESP untuk kesan yang lebih mengancam. Memandangkan bulan December ialah bulan promo Kolagen Shaklee beli 6 free 1 kotak, anda jangan lepaskan peluang keemasan ini untuk mendapatkan Kolagen Shaklee supaya kulit lebih cantik, anjal dan awet muda



Anda boleh lihat testimoni mereka yang berjaya dengan set kecantikkan Shaklee di sini.


Kepada yang berminat nak order sila email ke arnisyazila@gmail.com.

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Labels: