Makanan Berkhasiat Di Musim Peperiksaan




Kemampuan otak kanak-kanak berfikir banyak bergantung kepada jumlah nutrisi yang diambil setiap hari. Justeru itu perkembangan serta minda anak secara langsung dipengaruhi oleh makanan yang diambilnya. Misalnya dengan memakan buah-buahan seperti pisang, bertindak seumpama "bahan bakar" kepada otak dan bijirin sarapan pagi hari baik kerana membekalkan tenaga anak sepanjang masa. Berikut adalah lima makanan berkhasiat yang dapat meningkatkan kemampuan otak anak-anak terutamanya di musim peperiksaan.

Roti

Ada juga roti yang diperkaya dengan zat galian serta vitamin. Elok bagi kanak-kanak memakan roti gandum penuh yang penuh dengan serat kerana ia amat mengenyangkan. Selain roti tawar , terdapat juga roti yang ditambah mentega, buah-buahan kering serta manisan. Ini menjadikan anak anda tertarik untuk terus menikmati makanan berkhasiat

Nasi

Antara makan ruji rakyat Malaysia dan ia berfungsi dalam membekalkan tenaga kepada tubuh . Tahukah anda bahawa nasi sebenarnya pembekal utama sumber karbohidrat bagi anak anda. Walau bagaimanapun jangan lupa untuk menghadkan sukatan setiap kali waktu makan agar tidak melebihi keperluan badan.

Telur

Kuning telur mengandungi lesitin yang dianggap penting sebagai makanan untuk otak yang cergas. Selain dari itu, zat besi yang terdapat di dalam telur elok untuk peningkatan daya ingatan serta konsentrasi anak-anak semasa belajar. Telur juga kaya dengan protein, Vitamin A yang baik untuk penglihatan , vitamin D untuk pembentukkan tulang serta vitamin E bagi mencegah penyakit.

Pisang

Buah ini adalah sumber karbohidrat dengan kandungan tenaga yang cukup baik. Makan pisang sebagai pengganti snek dapat membantu anak tampil lebih bertenaga selain lebih tumpuan ketika menghadapi peperiksaan . Jadi mulalah menggantikan biskut dengan sebiji pisang sebagai snek tengah hari yang lebih sihat.

Keju

Makanan yang kaya dengan pelbagai nutrien seperti protein dan kalsium elok untuk kesihatan tulang serta pertumbuhan gigi kanak-kanak. Oleh itu mereka akan terhindar daripada mendapat kerosakan gigi dan juga penyakit. Yang paling penting mereka akan sentiasa bersedia menghadapi proses pembelajaran saban hari.

Semoga dengan tips pemakanan sihat ini akan membantu anak-anak kekal bertenaga sepanjang hari dan memberi tumpuan serta konsentrasi semasa dalam kelas.

ESP





ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP) BEST SELLER!!
******************************************
Pernahkah anda dengar tentang Energizing Soy Protein Shaklee?? Anda masih lagi tercari-cari supplement yang bagus untuk kesihatan anda luaran dan dalaman?Apa kata anda cuba ESP, dan saya pasti anda akan teruja dengan kesannya seperti ribuan pengguna yang lain…Dan ianya sangat berbaloi dan setanding dengan harga dan kualitinya..

TAHUKAH ANDA?
-----------------------
1- Protein adalah makanan terpenting untuk badan kita.
2- Tubuh badan kita terdiri daripada protein seperti tulang, kulit, rambut, otot-otot, organ-organ, plasma, antibody, enzim, hormone, haemoglobin dan sel-sel.
3- Keseluruhan sel-sel (anggaran jumlahnya 60 trillion) yang membentuk tubuh badan, semua bergantung kepada protein untuk menjalankan fungsinya seperti:-
-Membina sel-sel baru
-Menggantikan tisu-tisu badan yang lama@tua dengan tisu-tisu yang baru
-Menggantikan tisu-tisu yang rosak @ cedera dengan tisu-tisu yang baru

KENAPA ESP SHAKLEE?
-------------------------------
~Sumber “Protein Lengkap” dengan 9 amino asid penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sukar diperolehi dari diet seharian.
~Berasakan tumbuhan (non-GMO soya) yang semulajadi rendah lemak dan bebas kolesterol.
~Terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya untuk kehidupan yg aktif.
~Membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim dan hormone yang sempurna.
~Membantu mengekalkan paras gula yang normal dalam darah.
~Kandungan lemak sangat minum iaitu (1gm)
~Tanpa laktosa~ Kadar penghadaman yang tinggi dan diserap terus ke dalam darah.
~Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet.
~Mengandungi 5 vitamin B, 2 mineral dan 8 gram karbohidrat untuk tenaga.
~‘Versatile’ kerana boleh dicampur dengan sebarang minuman kecuali kopi dan teh.

KELEBIHAN SHAKLEE ESP UNTUK ANDA
---------------------------------------------
1) Menjadikan kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri
2) Bantu hilangkan parut jerawat di muka.
3) Memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan semakin sihat dan kurang letih.
4) Menganjalkan kulit dan menganjalkan kembali payudara yang kendur
5) Cepat kenyang dan membantu dalam pegurusan berat badan. Testimoni sebenar dari rakan saya yang berjaya menurunkan berat badan sebanyak 7kg dalam masa kurang dari sebulan hanya dengan ESP.
6) Membantu meningkatkan penghasilan susu ibu lebih cepat dan banyak
7) Membantu menghasilkan susu yang lebih pekat dan berkrim menjadikan bayi anda akan cepat kenyang dan kurang meragam
8) Membantu perkembangan fetus dan memastikan kesihatan ibu mengandung di tahap optimum
9) Untuk yang alami masalah kesuburan, ESP bantu membentuk tisu rahim serta sel ovum dan sel sperma yang sihat dan sempurna sekaligus menaikkan tahap kesuburan dan meningkatkan peluang untuk hamil.
10) Menyokong kesihatan imunisasi badan, mengawal paras kolesterol dan menyokong kesihatan jantung dan prostat.


SIAPA YANG PERLU AMBIL ESP
-----------------------------------------
1) Ibu yang sedang hamil
2) Ibu yang sedang menyusukan anak
3) Orang yang ingin mengurangkan berat badan
4) Orang yang sentiasa inginkan kulit yang cantik
5) Orang yang baru lepas menjalani pembedahan
6) Orang yang inginkan kesihatan optimum
7) Orang yang ada masalah kesuburan
8) Sesiapa sahaja yang menginginkan taraf kesihatan yang lebih baik………….


Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut tentang ESP, boleh email saya

Credit : WonderfulLife.my

Tips Susah Tidur Ketika Hamil





a. Tidur di Posisi yang Betul iaitu Mengiring ke Kiri – Boleh melancarkan peredaran darah kita. Jadi kita lebih mudah bernafas secara teratur walaupun kadangkala masih sesak nafas dari pergerakan aktif si kecil dalam perut.

b. Elakkan minum kafein sebelum tidur.

c. Minum air 6-8 gelas sehari dan kurangkan minum sebelum waktu tidur – Standby perut dengan air yang banyak kecuali hampir waktu tidur.

d. Kerap bersenam terutamanya di awal pagi dan awal petang – Elakkan senaman yang aktif jika hampir waktu tidur. Ia akan membuatkan anda lebih aktif dan bertenaga.

e. Makan makanan ringan sebelum tidur – Ia dapat mengelakkan kita terasa lapar di tengah malam nanti akibat lapar yang keterlaluan. Contohnya, biskut tenaga atau sekeping roti coklat.

f. Mandi Air panas sebelum tidur – Kesannya amat menenangkan dan buat tidur anda lebih lena.

g. Minta si suami mengurut – Selalunya memang amat menenangkan dan memudahkan tidur lebih selesa.

h. Jangan biarkan suhu bilik terlalu panas – Pasang kipas atau aircond dan apa saja yang boleh membantu. Maklumlah, masa ini memang suhu badan naik .

Testimoni Set Shaklee


Salam. selalu baca testimoni dari geng GBS ni. harini saya nak share pula testimoni dari saya. Saya start makan shaklee ni masa mengandungkan anak yang kedua. Masa mengandungkan anak yang pertama, alah saya memang teruk. sampai muntah2 yang kuning tu. memang pahit sungguh. Anak yang kedua ni saya kena juga, tapi tak lama, sebab kakak saya suruh try set trial EU Four Set tu (B-Com , Vita C, Vitalea & Ostematrix). Alhamdulillah kurang sikit Morning sickness. yang paling berbeza masa mengandung anak pertama dan kedua ni ialah masalah kebas2 di kaki. memang lansung tiada. Terima kasih pada kakak saya sebab kenalkan shaklee ni. ikutkan saya ni memang malas makan ubat. tapi bila dah ada kesan yang positif, Alhamdulillah saya tetap teruskan makan shaklee ni. Sekarang ni pon saya masih teruskan makan shaklee sebab memang sangat2 serasi dengan saya.

Nanti saya share testimoni tentang susu badan. sebab sampai sekarang saya masih fully bf kedua2 anak saya , yang sulung dah nak masuk 3 tahun dan kecil ni baru 3 bulan.

Credit to Honey King

Nutrien Untuk Ibu Yang Menyusu

Diet yang seimbang amat penting bagi para ibu yang menyusui bayinya bagi mengekalkan komposisi dan pengeluaran susu di samping mengekalkan kesihatan si ibu.

Berikut adalah nutrien yang perlu diambil oleh para ibu yang menyusui bayi bagi memastikan kesihatan bayi dan ibunya.

Multivitamin

Multivitamin menyediakan vitamin dan mineral penting untuk para ibu yang mana ianya tidak boleh diperolehi daripada diet harian. Kadar vitamin yang mencukupi membantu penghasilan susu yang banyak dan berkhasiat di samping menggalakkan kesihatan ibu dan bayi secara menyeluruh.

Protein

Bayi memerlukan protein yang banya untuk tumbesaran yang berkekalan dan sempurna. Sumber protein yang baik seperti protein soya di dalam diet penyusuan anda amat penting untuk pengeluaran susu. Protein membantu dalam membina dan mengekalkan sel-sel yang menghubungkan setiap bahagian tubuh. Mereka disarankan untuk mengambil sekurang-kurangnya tiga hidangan protein berkhasiat setiap hari.

Vitamin C

Dalam satu kajian terhadap para ibu yang menyusu bayi dan mengambil Vitamin C menunjukkan khasiat Vitamin C tersebut tertumpu pada bayi. Oleh itu menyusu bayi secara eksklusif dapat melindungi bayi anda daripada kekurangan Vitamin C. Vitamin C penting bagi menguatkan sistem imun dan membina kulit , gigi dan gusi yang sihat.

Vitamin B Complex

Vitamin B Complex merupakan vitamin yang diperlukan oleh anda dan bayi anda setiap hari bagi menyokong sistem saraf dan metabolisma yang sihat. Vitamin B mempunyai pelbagai fungsi termasuk hormon pengeluaran hormon, pembentukkan sel-sel darah merah, penghasilan tenaga untuk sel dan mengekalkan saraf serta kulit yang sihat. Ibu yang menyusui bayi perlu mendapatkan Vitamin B Complex untuk menberikan khasiatnya kepada bayi mereka melalui susu ibu.

Kalsium

40 peratus daripada susu ibu adalah kalsium. Kalsium diperlukan untuk membina tulang yang sihat dan pertumbuhan gigi pada bayi. Wanita yang menyusui bayi disarankan mengambil sebanyak 1300mg kalsium setiap hari.

Asid Lemak Omega 3

Pengambilan dan tambahan Asid Lemak Omega 3 dalam tempoh penyusuan susu ibu dapat menggalakkan pengembangan otak dan mata anak. Ia telah dibuktikan secara saintifik bahawa neuron lebih mudah berhubung apabila kandungan Omega 3 lebih banyak di dalam otak.

Alfalfa

Alfalfa mengandungi banyak nutrien penting dan pelbagai vitamin seperti Vitamin K, A, B1, B6, C, Kalsium, Zinc dan zat besi. Semua bahan-bahan tersebut penting untuk pertumbuhan dan perkembangan yang sihat. Alfalfa juga digunakan secara tradisional untuk meningkatkan pengeluaran susu ibu.

Khasiat Susu Ibu


Entri kali ini saya akan berkongsi kebaikan susu ibu, di mana kita sedia maklum susu ibu merupakan makanan terbaik untuk bayi baru lahir. Berikut antara kebaikan susu ibu.

1. Susu ibu adalah bahan hidup yang mengandungi banyak jenis antibodi.

2. Memberi perlindungan daripada penyakit dan alahan serta menstimulasi sistem imunisasi bayi.

3. Bayi yang meminum susu ibu jarang-jarang terkena jangkitan telinga, penyakit usus.

4. Setiap kuman yang ada dalam badan ibu akan meransang penghasilan antibodi spesifik yang disampaikan kepada bayi melalui susu ibu. Jadi, walaupun ibu sakit, anak jarang-jarang mengalami sakit yang sama atau hanya jangkitan ringan sahaja.

5. Susu ibu mengandungi fragmen virus yang tidak boleh direplikasi . Ianya memberi ransangan antibodi dalam bayi yang memberi perlindungan sebelum bayi tersebut terdedah kepada agen aktif sekaligus meningkatkan tahap tindak balasnya kepada virus berkenaan.

Ibu juga harus menjaga pemakanan dan kesihatan untuk memberi makanan yang terbaik untuk bayi.

ESP Minuman Yang Mendapat Permintaan Tinggi





Membekalkan tenaga berkekalan dengan berasaskan tumbuhan yang berkualiti tinggi

ESP merupakan sumber protein yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolesterol dan kaya dengan asid amino penting. Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.

Kenapa ESP begitu hot dan sentiasa mendapat permintaan yang tinggi? Ianya kerana fungsi dia sebagai energy booster, untuk kecantikkan, kehamilan, penyusuan malah ianya juga sangat baik untuk kesihatan jantung. Ia sesuai untuk semua peringkat umur tua dan muda.

Antara fungsi ESP yang utama ialah 

Kulit cantik berseri dan anjal - Meransang regenasi kulit dan otot, memulih kedutan, mengembalikan keserian kulit, mempercepatkan pemulihan luka dan menghilangkan parut.

Memulihkan pigmentasi - Melambatkan proses uban, rambut gugur dan pigmentasi

Memberi Tenaga Segera - Membekalkan tenaga dengan segera, meningkatkan sistem imun dan memulihkan keletihan.

Membantu mengekalkan kepejalan otot

Glisemik rendah yang dapat membantu mengekalkan gula dalam darah yang normal

Membantu menyokong sistem imun, mengekalkan tahap kolesterol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat.

Bonus untuk ibu yang menyusu - Membantu menghasilkan susu badan yang lebih cepat dan lancar

Hubungi saya jika berminat arnisyazila@gmail.com ID 869604




Omega Guard Shaklee

Fungsi OmegaGuard Shaklee



Melindungi Jantung Anda
OmegaGuard membekalkan adis lemak omega-3 yang berpontensi ultratulen dengan spektron penuh bergred farmaseutikal.

Membantu Mengurangkan Risiko Penyakit Jantung
Satu penyelidikan yang menyokong fakta tersebut tetapi bukan muktamad menunjukkan bahawa pengambilan asid-asid lemak omega 3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari. Penyelidikan juga menunjukkan bahawa paras asid lemak Omega 3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal. Tambahan lagi, omega 3 dapat memekihara kesihatan otak, penglihatan dan fungsi-fungsi sendi.

Minyak Ikan Terbaik Dunia.
OmegaGuard mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi-fungsi otak. Satu hidangan OmegaGuard menyediakan 990mg asid lemak Omega.

Siapa Yang Sesuai Mengambil Omega Guard?
Ibu hamil
Ibu menyusu
Kanak-kanak (1 tahun ke atas)
Lelaki
Warga Emas
Mereka yang mengalami darah tinggi, kolesterol tinggi, diabetes
Pelajar 
Mereka yang mementingkan kehidupan sihat

Sejak anak saya mengambil OmegaGuard Shaklee setiap hari, dia jarang selsema atau bersin diwaktu pagi.

Testimoni Set Breastfeeding



Salam semua....saya start makan set B shaklee after melahirkan anak pramatang 33weeks dengan berat hanya 1.25kg.....niat saya ketika itu hanyalah untuk membekalkan zat yg terbaik untuk anak saya melalui susu ibu yang saya perah dan bekalkan setiap tengahari dan malam....untuk pengetahuan semua baby premature saya duduk dalam wad selama 39 hari..bermakna dalam tempoh tersebut juga saya tidak pernah menyusukan bayi saya secara direct breastfeeding.....kalau diikutkan dalam keadaan biasa,susu ibu akan kering dan mula berkurangan....tetapi tidak pada saya...dihari ke-40 apabila anak saya menyusu buat pertama kalinya secara direct breastfeeding air susu saya mengalir laju sama seperti minggu pertama saya melahirkan...syukur alhamdulillah kerana Allah menemukan saya dgn shaklee...kini berat anak sudah mencapai 3.6kg.....

Credit Farida Patonggoi

Advanced Joint Health Tablet


Promosi bulan Januari 2013. Hadiahkan untuk ibubapa yang tersayang atau jika anda seorang yang aktif bersukan. Dapatkan segera Advanced Joint Health Tablet





Bantu Bayi Atasi Muntah



Adakah bayi anda kerap muntah selepas disusukan walaupun anda sudah sedawakan bayi anda? Mungkin tips penyusuan ini boleh membantu anda meminimumkan muntah.

Galakkan bayi anda menyusu dengan lebih kerap. Setiap kali bayi memberi isyarat mahu menyusu . Penyusuan yang sedikit tetapi kerap melancarkan proses penghadaman.

Cara menyusukan bayi dengan posisi semi-upright  atau duduk mahuoun berbaring. Jadi perut bayi bersentuhan dengan perut ibu.

Jika bayi kuat meragam. kerapkan sentuhan kulit ke kulit. Ibu boleh menyusukannya dengan bergerak contohnya seperti berjalan

Pastikan bayi melekap dengan baik untuk mengurangkan menelan terlalu banyak udara .

Biarkan bayi menghabiskan sesi penyusuan disebelah payudara (dengan menunggu dia menolak puting atau tertidur) sebelum menawarkannya sebelah payudara lagi, Jangan sesekali mengganggu dia ketika dia sedang aktif menghisap. Kekerapan melakukan perbuatan ini boleh menjadi punca muntah berlebihan.

Galakkan bayi menghisap payudara.

Elakkan pergerakan pantas atau kasar selepas bayi selesai menyusu. Dia akan selesa selepas disedawakan dengan lebih kerap.

Perhatikan bayi dan ikut isyaratnya dalam menentukan apa yang terbaik untuk mengatasi simptom refluks.

Kurangkan atau singkirkan kafein dalam minuman harian ibu. Kafein yang berlebihan akan menyebabkan refluks pada bayi.

Elakkan menekan abdomen bayi. Ini akan meningkatkan refluks dan ketidakselesaan. Bayi seharusnya berpakaian longgar. Malah lampin yang dipakainya juga harus longgar.

Nikmatilah momen anda bersama-sama dengan bayi anda semasa anda menyusukan dia, jika anda tenang bayi anda juga akan tenang dan susu juga akan mengalir dengan lebih lancar.


Testimoni Mealshakes


Testimoni Mealshakes Shaklee


Assalammualaikum wrt semua, ingin berkongsi pengalaman sendiri Alhamdulillah masalah anak sy Nafisah xlalu mkn nasi dh berkurangan setelah 2 minggu dia minum Meal Shakes...skrg nafisah dah berselera mkn nasi sy sgt bersyukur...
pengalaman kedua,sy disahkan mengandung dan alah xlalu mkn n vitamin shaklee pun xleh nk telan...tp Alhamdulillah bila sy bancuh meal shakes sy sgt2lah suka keharumannya dan sy sgt bertenaga di tmpt kerja...vitamin mengandung pun lalu mkn...so belilah meal shakes...anda pasti kagum dgn kebaikannya

Credit to Umi Nad'Rah Ku Ibrahim

Vitamin E Complex


Vitamin E antara vitamin hot yang sering mendapat permintaan ramai khususnya mereka yang mementingkan kecantikan kulit wajah.

Kenapa Vitamin E grape seed ini begitu hot? Ini kerana ternyata Vitamin E bagus untuk semua masalah kulit wajah terutama untuk menghilangkan parut jerawat yang susah nak hilang. Ramai yang memuji keberkesanannya selepas memakan Vitamin E. Selain itu kebaikan yang anda dapat ialah kulit wajah anda akan semakin muda. Siapa yang tak nak awet muda kan :)

Kepada yang belum mencuba Vitamin E ini, ingin saya kongsikan kebaikan Vitamin E seed grape.

Melindungi jantung anda

Mempertingkatkan kemampuan reproduktif

Anti penuaan - Ianya membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut dan bintik penuaan.

Anti oksidan yang kuat

Memperbaiki Arthritis

Mempercepatkan penyembuhan luka yang disebabkan oleh terkena benda panas 

Pastikan Vitamin E yang anda ambil adalah daripada sumber semulajadi bukan sintetik.

Jika anda berminat dengan Vitamin E, sila email arnisyazila@gmail.com





Buasir ketika Hamil




Hemeroid atau buasir dideritai oleh sebahagian wanita hamil. Biasanya gejala ini dirasai di awal trimester ketiga kehamilan. Ia merujuk bengkak atau inflamasi di pembuluh darah serta tisu di sekeliling bahagian anus (dubur) dan bahagian penghujung rektum (bahagian akhir usus besar). Ia terjadi apabila pesakit meneran ketika membuang air besar atau berlakunya tekanan yang berterusan ke atas pembuluh-pembuluh darah di bahagian tersebut sewaktu pesakit mengandung.

Apa yang menyebabkan mereka menghidap buasir?

Ukuran janin yang semakin membesar. Akibatnya sering kali janin menekan sebahagian pembuluh darah di sekitar perut dan punggung. Keadaan ini secara langsung membuatkan kadar aliran darah semakin meningkat.

Berat badan semakin berat . Berat badan ibu dan juga janin menyebabkan usus dan rahim berhimpitan sehingga proses pencernaan dan pengaliran zat makanan tersekat.

Perubahan hormon dalam tubuh ibu yang mengggangu gerak otot pencernaan. Asalnya gerak otot ini diperlukan untuk melancarkan perjalanan makanan dari saluran pencernaan sehingga saluran pembuangan.

Sembelit. Gangguan ini boleh terjadi kerana pengaruh zat besi yang diambil ketika hamil untuk mencegah anemia.

Gerakan fizikal yang terbatas dalam tempoh kehamilan. Ini juga menjadi punca, kerja usus menjadi malas.

Antara pencegahan yang boleh anda lakukan untuk elakkan terjadinya buasir ialah

Banyakkan makan makanan yang berserat seperti buah-buahan dan sayur-sayuran

Banyak minum air sekurang-kurangnya 2 liter sehari.

Biasakan rutin buang air besar pada waktu-waktu tertentu seperti pagi. Sebelum buang air minum air suam.

Minum yogurt atau susu fermentasi yang dapat meransang kerja usus lebih aktif. Sekiranya kurang yakin minta nasihat doktor.

Lakukan olahraga ringan seperti berjalan kaki. Gerakan ini akan membantu otot-otot di saluran pencernaan bergerak menolak sisa makanan ke saluran najis.


Sekiranya pendarahan yang terjadi sering kali menimbulkan rasa nyeri, Cara terbaik adalah dengan berjumpa doktor.


Testimoni


Testimoni Shaklee.

Tgok org buat testimoni,so nk jgk la share..
Baru amalkn 2BULAN vit c+b+vita lea+zinc+esp+ alfalfa:

1. bbir sy dh x kering dh..klu dlu sntiasa kering n smpai berdarah..pdhal byk mnum air.pkai lip balm pon x jalan...

2.kulit rase lembuttttt jer..

3.Tak cpt penat.. dlu klu balik kg dr perak-bangi,sampai umh je terus tdo.. tp baru2 ni bertolak pagi2 dr penang-perak-nilai (siap shoping lg)-bangi-smpai rumah tghmlm(naik tngga lg tu sbb xde lif) + buat kje rumah b4 tdo,sy rase LANGSUNG X PENAT!

4.Susu bdan sentiasa byk.bru pas bsalin 2/11/12..

5.paling best,mase nk dkt abis pantang sampai la skrang (anak 2bulan)b4 tdo mlm,sy mnyusukn ank n ank tdo hgga esok pg.xde pon bgun tgh mlm utk mnyusu lg.n sy leh tdo dgn lenanyaaaaa....

6.lawas tiap pagi.. best!

Credit to Hajarul Huda

Bagi yang berminat nak order vitamin Shaklee boleh email arnisyazila@gmail.com.

Sakit Sendi






Sakit sendi dan ketidakselesaan
Semakin umur meningkat, tulang rawan menyusut secara semulajadi. Tekanan fizikal yang berterusan dan bebanan boleh mempercepatkan kerosakan tulang rawan dengan mencetuskan pembebasan bahan kimia yang menyerang tulang rawan dan menyebabkan ketidakselesaan sendi dan pergerakan terbatas. 

Bagaimana Joint Health Tablet Shaklee berkesan untuk memberi manfaat kepada sendi-sendi sihat ?

1. Menyokong keselesaan sendi.
Kerana ia mengandungi Ekstrak Boswellia, ia menghalang 
pembentukan bahan kimia yang menyerang tulang rawan.

2. Bertindak sebagai kusyen
Ekstrak jagung membantu mengekalkan tulang rawan.

3. Memelihara tisu penyambung yang sihat
Di dalamnya terdapat zinc, tembaga, mangan dan Vitamin 
C, nutrien penting dalam kesihatan sendi.

Siapakah yang memerlukan khasiat Shaklee Advanced Joint Health Tablet?

Lelaki dan wanita yang berumur, juga mereka yang mempunyai gaya hidup lasak dan aktif.

Apakata hadiahkan Hoint Health Tablet untuk ibubapa anda, sempena promosi bulan January 2013, beli 6 free 1.

Bagi yang berminat sila PM atau email saya arnisyazila@gmail.com.