Kepentingan Protein




Protein adalah bahan utama dalam pembentukkan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga meransang fungsi psikologi. Maka setiap organ kita memerlukan protein. Kekurangan protein menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ.

Manfaat utama protein

Awet muda - asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ kulit. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.

Baik untuk hormon - Kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolesterol , mencegah osteoperosis dan sakit jantung.

Kulit remaja - Meransang pembentukkan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.

Pembekal tenaga - Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan.

Membaiki pigmentasi - Membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua

Membaiki memori - Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan

Perbezaan Shaklee

Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi "non-GMO"(non-Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. ESP Shaklee satu-satunya produk di pasaran yang yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur. Manakala kandungan Indeks Glisemik juga rendah. 

Siapa yang perlukan ESP Shaklee?

Pelajar/Pekerja/Individu dewasa - Sebagai penambah tenaga / Energy Booster

Lelaki/wanita - Untuk mencegah dari penyakit

Ibu mengandung - Membantu kehamilan dan  perkembangan fetus dengan lebih baik

Ibu yang menyusu - Menggalakkan dan mengekalkan penghasilan susu, Pengambilan ESP yang konsisten sepanjang tempoh penyusuan dapat membantu perkembangan fizikal bayi yang lebih sihat.

Wanita yang ingin kelihatan cantik - Menganjalkan kulit dan awet muda kerana protein penting untuk  kulit yang cantik dan ton warna yang sekata


Labels: