Perut Kembung

Adakah perut anda sering kembung, tidak selesa, gastrik. Kembung terjadi akibat daripada gas berlebihan di dalam perut dan usus. Selalunya ia terjadi akibat menelan angin. Kembung juga boleh terhasil dari bakteria usus yang menghasilkan gas karbon dioksida dan hidrogen (kedua-duanya tidak berbau) akibat dari pemecahan karbohidrat dan protein. Ketidakselesaan penghadaman  ini akan mengganggu rutin harian kita.

Bagaimana Peppermint-Ginger Plus Shaklee boleh membantu mengatasi masalah anda?


Harga runcit ialah RM45 WM/RM48 EM

Halia merupakan herba terbaik dalam memelihara saluran penghadaman dan mempunyai ciri-ciri semulajadi yang nyaman dan dapat melegakan senak perut. Pudina pula merupakan herba yang membantu dalam menggalakkan sistem penghadaman secara sihat dengan melegakan dan menyamankan perut

Shaklee Peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan. Pil-pil juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas untuk minuman herba semulajadi.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan

Sumber : Shaklee Malaysia

Produk ini bukan bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.




Testimoni ESP Shaklee


Assalammualaikum Dan Selamat Pagi...cuti2 Malaysia dh settle jom kita baca testimoni ESP Shaklee. Bagi yg masih ragu2 sila baca dan seterusnya boleh order terus dgn saya  :)


Seorang customer saya bercerita dgn saya dia telah ambil esp sejak dr zaman anak dara lagi…(zaman student) ….

“ saya kenal esp masa zaman student lagi..masa tu tgok kak ipar minum masa dlm pantang,saya tanya apa akak minum dan dia terus bg saya cuba….sedap juga rasanya..kak ipar saya bgtau susu badannye sikit so dia amik esp untuk tambahkan susu badan..tp xsangka pula bukan susu badannye sa
ja bertambah,berat badan pun menyusut,jerawat kat muka pun dah xde,strect marsk masa mengandung pun makin pudar dan yg penting katanya dah xletih sgat..kalu x mmg letih la nak urus rumahtangga dgn anak2 lagi masa dlm pantang ni……..saya tanya kakak kalo saya minum nanti susu keluar ke sbb saya xkawen lg..kakak terus gelak kat saya..hihi..katanya esp ni sesuai untuk semua…rupanya abg saya pun minum esp juga…eh lelaki pun boleh minum!....
masa nk blik UK,kakak ipar hadiahkan saya esp…terharu ler…..saya yg student ni mmg xmampu nak beli esp tu..so bila kak ipar bg sgat2 suka2…esp saya tahan 1bulan saja sbb kawan2 serumah pun minum sama …huhu…sejak saya ambil esp masa zaman student saya mmjg xletih langsung,so kalau study smpai lewat mlm pun ok lg….pastu saya xrasa lpar sgat…..dan paling saya siyokkkk sgt tu boyprenzz saya kata saya makin santekkkk sbb dia kata muka saya mcm ada lain sikit….saya pun bgtau saya minum esp dan khasiat esp ni…dia pun nak cuba…
skrg sy dah kawen...still saya minum esp…hasben juga minum..masa tgah peknen saya ambil esp…hasilnya anak omak kulitnya halus mulus putih gebus ha!!dan mmg xde masalah kulit langsung…dalam pantang pun still minum esp…anak saya susu badan..alhamdullilah susu badan pun bnyak..hrap saya dpat susukan dia sehingga 2tahun…apa yg saya tgok anak saya mmg bijak..khasiat susu ibu kan..dan dia jarang demam..last demam masa umonya 8bulan….lepas habis pantang pun saya masih ambik esp gak..esp ni dah ibarat sebati ngan kehidupan saya dan suami….bagus sgat kak kan esp ni…..mmg saya terasa perbezaanya….dan yang paling lucu sekali hasben kata…body saya mcm anak dara lg walaupun dah ada anak sorang sbb esp ni menganjalkan semula payudara dan punggung”

***panjangnyer citer customer saya ni….apapun tq ya sbb sudi kongsi testimony dr zaman bujang,dah kawen,dah mengandung,masa dlm pantang dan selepas pantang dgn menggunakan esp…

Credit to Intan Azlin

Bagaimana Atasi Jerawat

Sedang leka menonton tv tangan pun memegang pipi....eh apa ni banyaknya bonjol-bonjol kesan jerawat yang nak keluar macam berlumba-lumba pulak sedangkan kulit muka boleh dikategorikan normal. Pasti anda pernah menghadapi situasi macam ini kan?

Apa itu jerawat? Jerawat merupakan keradangan (inflamasi) tisu pada bahagian kalenjar minyak di bahagian kulit. Masalah ini terjadi apabila kalenjar minyak menghasilkan minyak kulit (sebum) secara berlebihan sehingga menyebabkan penyumbatan saluran folikel rambut dan pori-pori kulit.

Perubahan hormon, bakteria, faktor genetik dan tekanan adalah antara beberapa faktor yang boleh meransang pertumbuhan jerawat.  Untuk mereka yang mempunyai kulit sensitif, bahan kimia seperti yang terdapat pada kosmetik dan sesetengah medikasi juga boleh menyebabkan kejadian masalah kulit ini.

Pemakanan yang sihat adalah salah satu kunci untuk memperoleh kulit yang sihat dan berseri. Pengambilan nutrien antioksida sering dikaitkan dengan kesihatan dan kecantikkan kulit. Beta-karotena, vitamin c dan E adalah komponen penting untuk memperbaiki fungsi dan tekstur kulit, manakala mineral zink pula membantu mengimbangkan penghasilan minyak kulit dari kalenjar minyak serta mencegah parut. Kajian mendapati bahawa pengambilan minyak evening primrose oil secara berterusan akan menguatkan lapisan kulit dan melicinkan permukaan kulit.

Dari segi penjagaan kulit, elakkan pendedahan kepada matahari dan sekiranya terlibat dengan aktiviti luar, gunakan bahan pelindung matahari (SPF 15) yang tidak menyebabkan alahan. Anda juga diingatkan supaya tidak menyentuh atau memicit jerawat dengan tangan. Pilihlah produk penjagaan kulit yang bersesuaian dengan anda.

Selain itu pastikan anda minum air masak sebanyak 2-3 liter sehari dan tidur yang secukupnya. Tidur penting untuk memastikan proses pembaikpulih badan berjalan dengan lancar. Diwaktu tidur sel-sel tubuh bergiat cergas melakukan proses pemulihan.

Jika anda masih tercari-cari vitamin yang boleh membantu mengatasi masalah jerawat dan parut jerawat dari dalam, Set Vitamin Kecantikan Shaklee boleh membantu anda :)


Vitamin B Complex - Menyebabkan kulit anda nampak glowing dan cantik berseri

Vitamin C - Memberi kolagen kepada kulit anda untuk kelihatan tampak tegang dan sihat

Vitamin E - Vitamin paling penting untuk kecantikkan kulit. Memperbaiki struktur  asas kulit 
mengatasi masalah jerawat, kulit kering, kulit berminyak dan kurangkan parut.

Peranan ESP untuk kulit yang cantik, gebu dan mulus




Vitamin B Penting Untuk Kesihatan Yang Baik



Adakah anda mendapat vitamin B yang mencukupi? Tekanan harian, tabiat pemakanan yang tidak sihat dan sesetengah bahan ubatan boleh meningkatkan risiko kekurangan bekalan vitamin B anda. Justeru itu, vitamin B merupakan keperluan asas dalam diet sihat kita.

B yang Lengkap dan Seimbang



B Complex Shaklee menawarkan vitamin B yang lengkap, mengandungi 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik.
•    B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga.*
•    Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh.  Jumlah asid folik yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang 
      kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400   mcg.*


Sumber Shaklee Malaysia



Manfaat Utama B Complex Shaklee

Menukar makanan kepada tenaga - Bantu penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protein kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan/kelesuan.

Melawan tekanan - Memastikan kesihatan fungsi saraf sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia. B Complex juga membantu ibu yang mengalami kemurungan selepas bersalin atau meroyan di kalangan orang melayu.

Membantu tumbesaran - Menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.

Rambut  beruban dan gugur - Membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut.

Baik untuk mata - Mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan, perkasakan memori dan daya pemerhatian/fokus.

Meredakan senggugut - Baik untuk masalah senggugut (PMS) meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman , terutamanya mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.





Testimoni




Testimoni ESP


ESP MMG TERBAIK...INI TESTIMONI COSTUMER SY YG HANYA MENGUNAKAN ESP SAHAJA..BELIAU MENCARI VITAMIN APA YG BLH MENCERAHKAN KULITNYA SEBELUM KAWIN,SO SY SYORKAN ESP DKT DIA,SKRG ALHAMDULILAH BELIAU SGT MENYUKAI ESP N BERBANGGA DGN KULIT WAJAHNYA SKRG..

Credit to Suraini Sue

Kenapa Saya Memilih Shaklee?


Kenapa saya memilih Shaklee sebagai vitamin kegemaran saya dan keluarga?
1. Sentiasa Selamat

Lebih daripada 80,000 ujian kualiti dijalankan setahun bagi memastikan keberkesanan dan ketulenan sebenar.

Lebih daripada 350 ujian di jalankan ke atas setiap ramuan baru untuk mengesan bahan pencemaran berbahaya.

2. Sentiasa Berkesan
Lebih $300 juta dilaburkan dalam penyelidikan dan pembangunan produk.

Bahan-bahan semulajadi yang paling halus dan tulen.

Disokong oleh bukti kajian sains dan makmal yang terdapat di dalam 90 bahan kajian terbitan.

3. Sentiasa Mesra Alam

Produk mesra alam yang benar-benar selamat untuk anda.

Peneraju dalam pergerakan alam sekitar dengan mengamalkan perniagaan yang mesra alam.

Bagaimana Menangani Tekanan Semasa Mengandung

Kita sering menghadapi tekanan pada setiap hari tetapi kita boleh mengatasinya dengan pelbagai cara akan tetapi bagaimana pula dengan tekanan yang kronik atau terlampau terutamanya kepada ibu hamil?



Tekanan yang terlampau boleh menukarkan corak pernafasan anda. Jikalau anda berasa tertekan, tarik nafas perlahan-lahan - pernafasan yang pendek. Buat secara teratur dan anda akan rasa lebih relaks selepas itu.

Tekanan juga boleh menjejaskan diet anda, jika anda hilang selera makan, bayi anda tidak akan dapat nutrien harian untuk kesihatannya. Jika anda mendapati diri anda memakan lebih gula-gula ketika sedang bersedih atau tertekan, anda akan menambahkan lemak kepada badan, meningkatkan kandungan gula dan mengimbangkan kalori yang tidak elok kepada bayi anda.

Tekanan boleh menjejaskan corak tidur anda. Waktu tidur adalah waktu yang boleh menghilangkan toksin seperti radikal dan kimia otak yang terlebih yang dibebaskan pada siang hari. Tidur juga akan menghilangkan tekanan dan keresahan yang anda rasakan pada siang hari. Badan anda perlukan tidur (terutamanya) pada trimester pertama.

Tekanan boleh melemahkan sistem imun. Apabila badan anda menahan kepenatan dan tekanan yang kronik sistem imun anda akan terjejas. Ini akan menyebabkan pelbagai penyakit seperti demam atau selsema.

Tekanan boleh menyebabkan kesakitan fizikal, sakit kepala, sakit belakang, kesakitan otot yang tidak boleh dijelaskan dan sakit dada adalah tanda tekanan yang terlampau.

Jika anda mengalami simptom seperti di atas berbincangah dengan doktor anda.

Kepentingan Kalsium Kepada Wanita Hamil

Anda hamil? Tahniah ! Tahukah anda setiap kali apabila anda mengandung, bayi anda akan mengambil  kalsium daripada tulang ibu dan bukannya dari gigi anda dan ini menyangkal mitos " A tooth lost for every child".

Wanita hamil dinasihatkan untuk mengambil diet yang kaya dengan kalsium kerana kalsium amat diperlukan semasa kehamilan. Pilihan susu, keju, produk tenusu, sayuran berdaun hijau dan ikan bertulang seperti sardin dan salmon.  Nutrien lain yang perlu diambil ialah protein, fosforus, Vitamin A, C dan D. Pengambilan diet seimbang ini penting untuk perkembangan sihat ibu dan bayi. Apa yang dimakan semasa hamil akan memberi kesan kepada perkembangan bayi termasuklah gigi. Ini kerana gigi bayi mula terbentuk di antara tiga hingga enam bulan di dalam kandungan.

Kalsium penting untuk perkembangan tulang dan gigi yang kuat, jantung yang sihat dan penting untuk perkembangan otot dan saraf bayi, selain itu kalsium juga membantu jantung berdenyut secara normal dan berfungsi membantu dalam keupayaan pembekuan darah.



Bagaimana  Ostematrix Shaklee membantu anda sepanjang tempoh kehamilan?

1) Membantu anda tidur lena sepanjang malam
2) Badan terasa bertenaga dan mudah bangun pagi keesokkan harinya
3) Menghilangkan lenguh-lenguh dan bisa badan
4) Mengurangkan rasa sakit pinggang dan kejang kaki terutamanya untuk ibu hamil
5) Melawaskan sistem penghadaman - bukan cirit birit

Sempena promo bulan Mac sila dapatkan Ostematrix Shaklee dengan segera untuk penjimatan







Bagaimana Mahu Dapatkan Kulit Halus



Untuk kulit yang mulus, pilihlah pencuci dan pelembap yang sesuai dengan kulit. Paling baik jika ia dapat digunakan siang dan malam. Seterusnya lengkapkan rutin ini dengan memakai masker pelembap seminggu sekali.

Jika boleh gunakanlah juga perawatan kulit malam hari yang berkesan untuk mengelupas sel kulit mati. Jadikan rutin ini secara konsisten, anda pasti mendapat kulit idaman tidak lama lagi dan yang paling utama ialah pastikan pengambilan air masak/air suam sebanyak 2-3 liter sehari untuk dapatkan kulit yang lembab.


Pengambilan vitamin untuk penjagaan kulit dari dalam juga penting untuk memastikan kulit kekal bersih dan tiada parut :)

Bagaimana Vitamin Shaklee boleh membantu?


Vitamin E Grape Seed

Mengekalkan keremajaan kulit dengan mengurangkan penuaan sel yang disebabkan oleh pengoksidaan.

Mencegah parut hodoh 

Mencepatkan penyembuhan luka

Merendahkan risiko penyakit jantung dan strok


ESP vitamin yang paling hot dan sering mendapat permintaan ramai, kita tengok apa kebaikan ESP utk kulit anda

Kulit akan menjadi lebih berseri dan anjal ini disebabkan ESP mengandungi 22 jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk dipasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia. Selain itu ia meransang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti penuaan, mengembalikan keserian kulit dan seterusnya menghilangkan parut. 


Testimoni Shaklee



TESTIMONI PENGUNA SY SENDIRI DAN MERANGKAP DOWNLINE SAYA...AKAK NI DAH UMUR 40++..MASALAH KULIT WAJAH YG DIHADAPINYA KADANG KALA KULIT MUKA MENJADI KERING,WARNA KULIT XSEKATA,DAN ADA GAK MENJADI BLACK HEAD/WHITE HEAD...SKRG SEMUANYA TIDAK ADA LG DGN PENGUNAAN ESP+LECTHINE+ALFAFA+HERBALAX...DIA AMBIK SET NI HANYALAH UTK MENGURUSKAN BADAN TP EXTRA BONUS YG PENGGUNA DPT KULIT WAJAH YG BERSERI2X SELEPAS PENGUNAAN 1BLN ESP..TAHNIAH KAK Nazlin Ayuni SBB BERJAYA MENGEMBALIKAN WAJAH SEPERTI UMUR LINGKUNGAN 20++ JER..:-)

Credit To Suraini Sue




Anda Kekurangan Zat Besi ?




Adakah anda sering rasa lemah dan lesu, mungkin anda sedang mengalami kekurangan zat besi. Tanda-tanda kekurangan zat besi ialah keletihan, sesak nafas, sakit kepala dan Amenore (wanita yang haidnya tidak teratur)

Bagaimana Vitalea Shaklee boleh membantu anda mengatasi masalah kekurangan zat besi?


Setiap tablet Vitalea mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah. 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA. Ia diformulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang

Antara manfaat utama Vitalea Shaklee ialah 

Penambahan tenaga segera - pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian.

Pelengkap nutrisi - Kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran (vegetarian) dan anaemia.

Keupayaan sistem Produktif - Penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar.

Metabolisma - Sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan.

Elemen penting pada sel tubuh - Menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran , pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon serta menjaga kesihatan tiroid.

Melindungi Organ - Melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati.













Mengelakkan Sembelit Ketka Hamil

Sembelit adalah satu masalah biasa semasa mengandung. Ini disebabkan oleh hormon-hormon kehamilan melambatkan pergerakan makanan di dalam sistem pencernaan. Untuk mengurangkan sembelit, minum la air selalu, sasarkan lapan hingga 10 gelas air sehari. Makan makanan yang banyak mengandungi kandungan serat yang tinggi.

Antaranya ialah

Mulakan hari anda dengan bijiran penuh yang mengandungi sekurang-kurangnya 5 gram serat bagi setiap hidangan. Tambahkan bijirin anda dengan germa gandum, kismis, kepingan pisang atau strawberi yang mana kesemuanya adalah sumber serat yang baik

Masak sayur-sayuran mentah. Memasak sayur-sayuran boleh mengurangkan kandungan serat dengan memisahkan sesetengah serat menjadi kompenen-kompenan karbohidratnya, Apabila anda memasak sayur-sayuran masaklah ia sehingga menjadi lembut bukannya lembik.

Makanlah kekacang dan kurangkan pengambilan daging. Kekacang mengandungi kandungan serat yang tinggi.

Bagaimana Ostematrix Shaklee membantu mengurangkan masalah sembelit?



Ini kerana ia mengandungi gabungan kalsium karbonat, kalsium sitrat dan kalsium sitrat malet disamping magnesium dan Vitamin D yang mana ia tidak menyebabkan kita sembelit dan lebih selamat dari risiko batu karang.

Ostematrix bukan sahaja untuk ibu mengandung malah ia sesuai untuk ibu menyusu, ibu yang sering keletihan malah ia mampu mengurangkan risiko kereputan tulang terutamanya dikalangan wanita.

Testimoni Ostematrix dan B Complex Shaklee.



Perkongsian info

saya mengalami sakit pinggang kronik selepas pembedhan melahirkan ank yg ke 3 n sejak sya mengamalkan vitamin b complex + ostematrix, sya dh x mengalami skit pinggang lg...syukur alhamdulillah...dan yg best doktor sndiri mengesyorkan sb katanya vitamin b complex adalah vitamin saraf.....

credit to Raihan's Vita-Shop dan Masleza Kasim

Makanan Sebelum Kehamilan

Pada tahap persediaan sebelum kehamilan, fokus nutrisi adalah untuk menambahkan nutrien-nutrien yang diperlukan bagi kesihatan telur (ovum) dan sperma serta mengurangkan faktor-faktor yang boleh membahayakan kedua-duanya . Vitamin A dan C dan lain-lain antioksidan dapat membantu melindungi telur (ovum) dan sperma daripada dirosakkan oleh bahan kimia dan bahan pencemar. Paras zinc yang rendah boleh menjejaskan kesuburan lelaki dan wanita, sementara paras asid folik haruslah tinggi untuk mengelakkan kecacatan kelahiran. Paras protein pemakanan yang baik juga diperlukan untuk satu konsepsi.


Semua sayur-sayuran mentah seperti brokoli, kubos Brussels, kubis, kubis bunga, pak choi dan kailan mengandungi bahan kimia yang berasaskan sulfur yang dipanggil glucosinolate yang membantu tubuh menghindarkan bahan-bahan yang merbahaya seperti bahan pencemar dan logam bertoksik. Bahan-bahan ini akan terhasil di dalam sistem reproduktif lelaki dan wanita dan akan mengurangkan peluang kesuburan anda.

Glucosinolate juga menggalakkan keseimbangan di antara hormon seksual wanita iaitu estrogen dan progesteron yang mana ia menggalakkan kitaran haid yang sihat serta peluang wanita untuk hamil. Ia mempunyai vitamin C, Vitamin E dan karotenoid lutein dan Beta Karoten untuk perlindungan antioksidan daripada kerosakkan telur (ovum) dan sperma.

Brokoli mempunyai paras asid folik yang tinggi juga membantu untuk mengelakkan kecacatan kelahiran dan kelahiran pramatang. Jika anda ingin memgekalkan rasa dan nutrien di dalam brokoli , kukus atau goreng kilas dan pastikan anda tidak terlalu memasaknya. 


Ostematrix

Kenapa Ibu Mengandung perlukan Ostematrix Shaklee?



- Mengurangkan risiko kekejangan otot dan simpul biawak

- Penting untuk pembekuan darah, menstabilkan transmisi impuls saraf dan merehatkan otot sewaktu
  kontraksi

- Mengurangkan risiko pre eklampsia

- Membantu mengurangkan sakit belakang

- Mengurangkan risiko osteoperosis

- Membantu mengurangkan kebas-kebas

- Membantu mengelakkan sembelit

- Menggantikan kalsium yang telah diserap oleh bayi


Sempena promo bulan Mac segera dapatkan beli 6 botol free 1 botol Ostematrix