Kepentingan Kalsium Kepada Wanita Hamil

Anda hamil? Tahniah ! Tahukah anda setiap kali apabila anda mengandung, bayi anda akan mengambil  kalsium daripada tulang ibu dan bukannya dari gigi anda dan ini menyangkal mitos " A tooth lost for every child".

Wanita hamil dinasihatkan untuk mengambil diet yang kaya dengan kalsium kerana kalsium amat diperlukan semasa kehamilan. Pilihan susu, keju, produk tenusu, sayuran berdaun hijau dan ikan bertulang seperti sardin dan salmon.  Nutrien lain yang perlu diambil ialah protein, fosforus, Vitamin A, C dan D. Pengambilan diet seimbang ini penting untuk perkembangan sihat ibu dan bayi. Apa yang dimakan semasa hamil akan memberi kesan kepada perkembangan bayi termasuklah gigi. Ini kerana gigi bayi mula terbentuk di antara tiga hingga enam bulan di dalam kandungan.

Kalsium penting untuk perkembangan tulang dan gigi yang kuat, jantung yang sihat dan penting untuk perkembangan otot dan saraf bayi, selain itu kalsium juga membantu jantung berdenyut secara normal dan berfungsi membantu dalam keupayaan pembekuan darah.



Bagaimana  Ostematrix Shaklee membantu anda sepanjang tempoh kehamilan?

1) Membantu anda tidur lena sepanjang malam
2) Badan terasa bertenaga dan mudah bangun pagi keesokkan harinya
3) Menghilangkan lenguh-lenguh dan bisa badan
4) Mengurangkan rasa sakit pinggang dan kejang kaki terutamanya untuk ibu hamil
5) Melawaskan sistem penghadaman - bukan cirit birit

Sempena promo bulan Mac sila dapatkan Ostematrix Shaklee dengan segera untuk penjimatan







Labels: