Mengelakkan Sembelit Ketka Hamil

Sembelit adalah satu masalah biasa semasa mengandung. Ini disebabkan oleh hormon-hormon kehamilan melambatkan pergerakan makanan di dalam sistem pencernaan. Untuk mengurangkan sembelit, minum la air selalu, sasarkan lapan hingga 10 gelas air sehari. Makan makanan yang banyak mengandungi kandungan serat yang tinggi.

Antaranya ialah

Mulakan hari anda dengan bijiran penuh yang mengandungi sekurang-kurangnya 5 gram serat bagi setiap hidangan. Tambahkan bijirin anda dengan germa gandum, kismis, kepingan pisang atau strawberi yang mana kesemuanya adalah sumber serat yang baik

Masak sayur-sayuran mentah. Memasak sayur-sayuran boleh mengurangkan kandungan serat dengan memisahkan sesetengah serat menjadi kompenen-kompenan karbohidratnya, Apabila anda memasak sayur-sayuran masaklah ia sehingga menjadi lembut bukannya lembik.

Makanlah kekacang dan kurangkan pengambilan daging. Kekacang mengandungi kandungan serat yang tinggi.

Bagaimana Ostematrix Shaklee membantu mengurangkan masalah sembelit?



Ini kerana ia mengandungi gabungan kalsium karbonat, kalsium sitrat dan kalsium sitrat malet disamping magnesium dan Vitamin D yang mana ia tidak menyebabkan kita sembelit dan lebih selamat dari risiko batu karang.

Ostematrix bukan sahaja untuk ibu mengandung malah ia sesuai untuk ibu menyusu, ibu yang sering keletihan malah ia mampu mengurangkan risiko kereputan tulang terutamanya dikalangan wanita.

Labels: