Vitamin Untuk Lelaki


Gambar ihsan google

Lelaki kena makan vitamin? Tak macho la macam ni! Jarang kita mendengar lelaki konsisten mengambil vitamin kecuali atas arahan doktor atau isteri :) Setiap orang perlu menjaga kesihatan untuk mengelakkan dari penyakit yang sering menyerang seperti penyakit jantung, penyakit kencing manis, kegemukan, strok dan tidak ketinggalan juga mengalami perubahan hormon seawal usia 30an dan diserang masalah seperti mati pucuk, pembesaran prostat, letih, lesu dan kurang stamina.

Apakata anda hadiahkan suami atau bapa tersayang anda set vitamin untuk lelaki yang terdiri dari Omega Guard, Vitamin E Complex dan Zinc Complex Shaklee. Jom kita baca fungsi 3 vitamin ini.


Kajian menunjukkan pengambilan asid lemak Omega 3 dapat meningkatkan kesihatan kardiovaskular di samping memelihara tekanan darah  dan paras trigilserida yang normal selain memelihara kesihatan otak, penglihatan dan fungsi sendi

Manakala Vitamin E berfungsi dalam memelihara kesihatan jantung, otot dan prostat selain meningkatkan fungsi paru-paru, kolon dan sistem imun tubuh.

Zinc merupakan mineral yang penting bagi tubuh. Ia merangsang tindakan enzim penting dalam tindak balas kimia tubuh selain memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki

Sumber i Sihat.

Produk ini bukan bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit

Labels: , ,