Set Bersalin Shaklee Boleh Kurus

Ada sesetengah ibu yang tidak menitikberatkan tentang berat badan terutamanya semasa dalam pantang, persoalannya adakah keadaan ini akan menyukarkan penurunan berat badan yang diinginkan?

Setiap ibu perlu menjaga pemakanan waktu pantang dan menyusukan anak secara eksklusif  untuk mencapai target berat badan yang diidamkan. Penurunan berat badan yang maksimum selepas bersalin adalah 0.5kg seminggu. Pemakanan sewaktu pantang perlu kaya dengan zat besi, kalsium dan protein, pada masa yang sama rendah lemak dan tinggi serat. Cuba elakkan makanan ringan yang tidak sihat atau makanan manis untuk elakkan pengambilan kalori tanpa zat.

Antara vitamin Shaklee yang dicadangkan semasa berpantang ialah Vitalea, B Complex, Zinc, Vitamin C, ESP Soy Protein dan Ostematrix.


Gambar ihsan google

Jom kita baca kelebihan setiap vitamin untuk Set Bersalin Shaklee ni :)

Vitamin B Complex Shaklee

B Complex bertindak sebagai penenang dan mengelakkan stress atau meroyan dikalangan masyarakat melayu. Ia juga berupaya meningkatkan pembentukkan sel darah merah dan sangat penting untuk menukarkan makanan yang kita ambil dalam bentuk tenaga. Oleh itu ibu akan lebih bertenaga dan kurang letih. Vitamin ini juga memelihara kulit dari dalam dan penting untuk kecantikkan sebab itu ibu-ibu yang mengamalkan B Complex sering mendapat pujian selepas habis pantang kelihatan berseri-seri.

Vitalea atau Multivitamin dengan zat besi

Sangat penting diambil oleh ibu berpantang kerana Vitalea membekalkan 23 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh, tetapi sukar diperolehi semasa pantang kerana diet yang ketat (makanan dalam pantang). Zat besi sangat diperlukan oleh tubuh untuk menghasilkan sel darah merah, bagi menggantikan kehilangan darah semasa proses bersalin. Ibu yang kekurangan vitamin akan kelihatan letih, pucat dan tidak bermaya.

Vitamin C

Fungsinya ialah untuk menyembuhkan luka jahitan dan membaikpulih tisu yang rosak selepas bersalin. Ia juga berperanan sebagai imun sistem, melindungi tubuh. Seksa tau kalau kena selsema semasa berpantang. Vitamin C juga berperanan membentuk kolagen dan kecantikkan kulit.

Zinc

Penting untuk membaik pulih luka jahitan dan dalaman. Disamping itu bagi ibu-ibu yang selalu mengalami masalah keguguran rambut selepas bersalin, Zinc boleh membantu.


ESP Shaklee merupakan sumber protein yang terbaik dan ia juga boleh memekatkan susu ibu.

Ostematrix Shaklee membantu ibu yang sering mengalami sembelit semasa dalam pantang, disamping itu ia juga membekalkan kalsium kepada ibu.

Hanya berikan yang terbaik untuk badan kita. Berminat untuk sihat dan cergas semasa berpantang? Boleh email saya dengan segera :)

Produk ini bukan bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit

Labels: