Vitamin Untuk Jantung Lebih Sihat


Baru-baru ini Shaklee telah mengeluarkan 1 produk baru yang dikenali sebagai CoQHealth Plus untuk membantu jantung lebih sihat dan bertenaga.


Apa itu Koenzim Q10?

CoQ10 merupakan zat makanan larut lemak yang hadir secara semulajadi dan ditemui di setiap sel tubuh kita. Ia memainkan peranan penting dalam menghasilkan tenaga diperingkat mitokondria, bahagian sel yang berfungsi mengeluarkan tenaga dalam bentuk ATP. Menyedari peranan CoQ10 dalam pengeluaran tenaga diperingkat sel, tidak hairanlah kita mendapatinya kandungan CoQ10 lebih tertumpu dibahagian yang memerlukan tenaga lebih banyak terutama dibahagian jantung, sistem imun, hati dan buah pinggang.

Mereka yang mengalami sakit jantung didapati mempunyai tahap CoQ10 yang rendah disel-sel otot jantungnya. Kajian mencadangkan yang CoQ10 dapat menguatkan otot-otot jantung , menyokong kapisiti degupan jantung dan memperbaiki pengedaran darah keseluruh tubuh.

CoQ10 juga berfungsi sebagai agen antioksidaan kuat dimana ia melindungi membran sel daripada ancaman radikal bebas. CoQ10 membantu melindungi arteri daripada pengoksidaan lipo protein berkepekatan rendah (LDL) dan menyokong fungsi saluran kapilari darah.

Istimewanya Shaklee CoQHealth Plus mengandungi kesemua proprietari semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan Vitamin E dan ekstrak teh hijau yang didatangkan di dalam kapsul bioketersediaan dengan minyak kacang soya bagi bagi memastikan potensi penguraian maksimum dan penyerapan yang lebih baik. CoQ10 telah ditunjukkan dapat 

* Menyokong penghasilan tenaga bagi jantung

* Menggalak dan melindungi arteri sihat terhadap pengoksidaan LDL

* Meningkatkan peredaran darah 

* Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di dalam darah.



Labels: