Vitamin Untuk Jantung - CoQ Health Shaklee



CoQ Health Plus Shaklee Membantu Jantung Lebih Sihat Bertenaga


Apa itu Koenzim Q10?

CoQ10 merupakan zat makanan larut lemak yanghadir secara semulajadi dan ditemui disetiap sel tubuh kita. Ia memainkan peranan penting dalam menghasilkan tenaga di peringkat motikandria, bahagian sel yang berfungsi mengeluarkan tenaga dalam bentuk ATP. Menyedari peranan CoQ dalam pengeluaran tenaga diperingkat sel tidak hairanlah kita mendapatinya kandungan CoQ10 lebih tertumpu dibahagian yang memerlukan tenaga lebih banyak terutama di bahagian jantung, sistem imun, hati dan buah pinggang.

Mereka yang mengalami sakit jantung didapati mempunyai tahap CoQ10 yang rendah disel-sel otot jantungnya, Kajian mencadangkan yang CoQ10 dapat menguatkan otot-otot jantung, menyokong kapasiti degupan jantung dan memperbaiki pengedaran darah keseluruh tubuh.

CoQ10 juga berfungsi sebagai agen antioksidan kuat dimana ia melindungi membran sel daripada ancaman  radikal bebas. CoQ10 membantu melindungi arteri daripada pengoksidaan  lipo protein berkepekatan rendah (LDL) dan menyokong fungsi saluran kapilari darah.

Keupayan tubuh dalam menghasilkan CoQ10 menurun seiring peningkatan usia. Walaupun pengambilan diet dapat membantu tahap CoQ10, jumlah CoQ10 yang diambil daripada makanan adalah kurang daripada 10mg sehari. Faktor-faktor lain seperti diet yang tidak seimbang, pendedahan terhadap radikal bebas seharian dan penggunaan ubat-ubatan seperti jenis dadah bagi mengurangkan tahap kolesterol boleh mengurangkan tahap CoQ10 dalam tubuh. Maka pengambilan suplemen boleh menbantu untuk menyeimbangkan tahap nutrien yang penting ini di dalam tubuh.

Antara manfaat CoQ Health Shaklee ialah

Menyokong penghasilan tenaga bagi jantung
Menggalak dan melindungi arteri sihat terhadap pengoksidaan LDL
Meningkatkan peredaran darah
Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di dalam darah.

Bahan-bahan yang terdapat dalam CoQ Health Shaklee ialah



Bukan itu sahaja ia juga membuatkan anda kelihatan muda dari usia sebenar anda



Selain itu vitamin yang membantu anda kelihatan muda ialah vivix.