Cara Berkesan Redakan Rasa Mual Atau Loya


Ada banyak cara untuk redakan rasa mual atau loya, bukan orang yang mengandung je rasa mual, loya dan muntah, orang yang ada mengidap gastrik kalau terlewat atau makan dengan banyak pun akan rasa mual atau loya dan kadangkala muntahnya lebih banyak dari orang yang mengandung. Kebanyakkan mereka yang mengalami masalah penghadaman akan mengalami rasa mual atau loya jika tersalah makan.


Cuaca yang panas disertai dengan perut yang terlalu kenyang atau tidak tahan dengan sesuatu bauan boleh menyebabkan rasa mual itu datang, jangan layan sangat perasaan terbuai-buai melayan rasa mual tu kerana mood boleh turun naik. Jangan terkejut kalu saya bagi tau ada yang sampai pitam ya.


Apa yang boleh anda lakukan daripada keadaan rasa mual itu berterusan, beberapa jenis  makanan boleh membantu mengurangkan rasa mual, antaranya ialah


EPAL - Ia terbukti meredakan rasa mual dengan cepat. Perut anda juga lebih selesa, tidak resah atau gelisah.


KACANG - Rasa mual juga mungkin disebabkan kekurangan protein. Anda boleh mengunyah kacang almond atau kacang tanah sekadar untuk meredakan rasa mual.


BISKUT KRAKER - Tepung yang terdapat dalam biskut ini membantu menyerap asid dalam perut tetapi pilihlah biskut tanpa perisa


Selain itu anda boleh makan madu, kurma, kismis, mangga

Nak sedap lagi boleh minum air halia rebus bersama-sama dengan lemon, wah memang terbaik, cuba la ya.

Makan dengan kerap walaupun tak lapar, bukan makan 2-3 pinggan nasi tau , sekadar 1-2 keping biskut atau secawan oat atau sepotong buah memadai dalam jarak 1-2 jam.

Tips cara berkesan redakan rasa mual dan loya ni, mereka yang sedang mengandung pun boleh ikut :)


Untuk pengetahuan, antara produk Shaklee yang popular melegakan rasa mual dan loya ialah


Peppermint Ginger Plus Shaklee




Kebaikan dan kelebihan yang ada pada vitamin Peppermint Ginger Plus Shaklee yang menyebabkan ia menjadi pilihan ramai pengguna ialah ianya membantu

- Wanita mengandung yang mempunyai masalah loya dan morning sickness

- Mereka yang suka mengembara dan sering mengalami mabuk darat atau laut

- Mereka yang sering mengalami masalah gastrik dan angin

- Mereka yang sering mengalami kembung perut

- Mereka yang sering mengalami masalah pencernaan


Bagaimana untuk mendapatkan semua produk Shaklee, anda boleh hubungi saya secara email ke : arnisyazila@gmail.com. Saya akan memberi konsultasi secara percuma kepada anda.


Produk ini bukan bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.






Labels: