Atasi Anak Cerewet Makan Dengan Mealshakes Shaklee

Vitamin Tambah Selera Anak Makan, Mealshakes Shaklee


Bagi mereka yang ada anak-anak kecil mesti pernah atau selalu menghadapi masalah anak tak nak makan atau hanya makan makanan yang tertentu, rasa-rasanya geram tak? Dah masak penat-penat anak tak nak makan. Untuk elakkan pembaziran maknya pulak kena habiskan maka maknya yang terlebih khasiat hehe.


Biasanya umur anak-anak yang mula cerewet dengan makanan ialah antara umur satu tahun setengah hingga empat tahun, memang mencabar kesabaran seorang ibu waktu anak-anak membesar. Saya akan kongsi dalam entri kali ini cabaran anak yang berumur 4 tahun berperang dengan makanan mereka. Bagi anak-anak yang minum susu formula kebiasaannya mereka akan kurang makan nasi berbanding dengan anak-anak yang menyusu ibu sepenuhnya, anak yang minum susu formula lebih gemar minum susu berbanding makan nasi dan makanan pepjal yang lain, ini berdasarkan pengalaman saya sepanjang membesarkan anak-anak.

Secara umumnya kanak-kanak yang berumur 4 tahun memang aktif dan mereka memerlukan kalori yang tinggi bagi menampung keperluan kalori untuk aktiviti harian mereka, sebaiknya apabila anak berumur 4 tahun kurangkan kebergantungan mereka hanya kepada susu formula sahaja untuk membekalkan nutrien dan kalori sehariannya. Lebih-lebih lagi sukatan susu yang diberikan berkurangan dari yang sepatutnya dan sukatan tersebut tidak dapat lagi membekalkan nutrien lengkap untuk pertumbuhan dan perkembangan anak yang berusia 4 tahun.


Penggunaan botol susu yang kerap juga mempengaruhi pengambilan makanan pejal anak-anak. Untuk menggalakkan anak-anak makan makanan pejal tanpa hanya bergantung kepada susu formula. anda boleh pelbagaikan aktiviti yang melibatkan anak-anak agar mereka suka kepada pelbagai jenis makanan. Antara aktivit yang dicadangkan ialah aktiviti memasak, anak-anak boleh diajar untuk membasuh dan memotong sayur, mungkin aktiviti sebegini boleh mendorong anak-anak mencuba makanan yang dia sediakan sendiri.


Semasa anda membeli barang keperluan di pasar raya, libatkan anak-anak sekali untuk memilih buah-buhan  kesukaan mereka atau produk tenusu seperti yogurt, keju. Atau makanan seperti biskut dan jus buah-buahan. Selain itu ibu juga boleh berkreatif dalam menyediakan makanan seperti memasak makan yang berbentuk comel mungkin dalam bentuk haiwan dan huruf untuk menggalakkan anak-anak makan. Jangan biarkan anak-anak menikmati hidangan makanan berseorangan, ibuayah temankanlah anak-anak makan, selain menggalakkan mereka makan, aktitvit begini juga merapatkan hubungan kekeluargaan.


Selain itu pengambilan makanan tambahan juga membantu anak-anak mengatasi masalah cerewet makan atau picky eater. Memilih Mealshakes Shaklee sebagai makanan tambahan untuk anak-anak adalah pilihan yang bijak.


Vitamin Tambah Selera Anak Makan, Mealshakes Shaklee


Mealshakes Shaklee menyediakan hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisinya mudah diserap untuk kegunaan seharian. Ia diperbuat daripada bahan semulajadi, buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin  (sejenis susu) dan lain-lain. Lactalbumin adalah bahan yang terbaik dan mengandungi organisma protein yang sangat berkualiti dan mudah diserap  ke dalam sistem tubuh dari peringkat bayi  hingga ke orang dewasa. Kebiasaannya ia mengandungi pelbagai nutrisi seperti immunoglobulin, lactoferrin, bacteriolysin dan sebagainya.

Mealshakes Shaklee dihasilkan untuk  semua golongan dari pelajar, kanak-kanak membesar, ibu mengandung, para atlet, pengamal sayuran (vegetarian) orang sakit, orang yang sibuk bekerja atau orang yang selalu mengambil makanan segera. Jika anda mencari sarapan pagi yang penuh berkhasiat, Mealshakes Shaklee merupakan pilihan yang bijak.


Manfaat Utama Mealshakes Shaklee



Nutrisi Lengkap


Menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Kekurangan pengambilan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita. Ia turut mengandungi lesitin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak.


Membekal Nutrisi Kepada Sel Tubuh

Kaya dengan protin (tidak mengandungi laktosa) membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun dan lain-lain


Membantu Tumbesaran


Mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar.


Anti-Oksida


Mengandungi Vitamin A, C, E, Zinc, Selenium yang merupakan agen antioksida yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan.


Mengembalikan Seri Wajah

Mengandungi Vitamin B yang lengkap, zat besi dan copper yang cukup untuk membina sel-sel darah merah yang sihat, sekaligus memberikan kompleks wajah/kulit yang lebih cantik.


Detoksifikasi


Kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.


Kelazatan rasanya

Minuman yang lazat untuk diambil bersama fruktos semulajadi, penggantian segera terhadap kekurangan vitamin, mineral dan juga tenaga. Tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan. Lazat dinikmati oleh semua golongan.


Antara Testimoni Mealshakes Shaklee 




Credit to Maslinda Saidin


Salam semua. Anak kurang makan dan badan kecil saja..sure orang lain ingat baru setahun..begitu juga salah seorang custumer saya.. Sangat risau mengenai anaknya yang 2 tahun lebih..pelbagai supplemen dh cuba..badan tetap sama dan selera makan tak bertambah. Saya cadangan cuba mealshake dan alhamdulillah 2 hari lepas beliau sms saya seperti ini " Wsslm.. Bru tringt nk msg akk td. Alhamdulillah kak, mkn mkin brselera.. Srnok sy tgk. Kra msk moi kt bby, wat lbh utk dia skali. Kak tau x, msa 1st time sy bg.. Dr pg smpi mlm nk tdo bru brenti mkn, haha. Mkn xbyk, tp xbrenti.. Tgk semput pn da kurg da.. Klu x, btuk ckt ja.. Msti mlarat smpi ssak nfas.. Ni tgk, btuk ckt2 pas2 hlg.. Lega rsa sy kak.. Da lma cri supplement yg ssuai utk ank cmni.. Tqvm kak" ..bagi ibu2 diluar sana masih mencari supplemen untuk anak anda, cubalah mealshake.. Cust saya ni br cuba 2-3 hari dh nampak kesan..


Credit  to Nor Elina

Saya pun nak share testimoni anak sendiri... same lah dgn anak Umi Shafie, hari ni masuk hari ke-4 Yusuf Qaid & Qistina Auni minum mealshake... yg ketara nmpk Yusuf Qaid. Slalu mkn 3 suap jer hari ni berlumba2 dgn kakak. kat pinggan dah habis, siap tinjau lg... Susu tak usah ckp laa, tgh mlm habis minum menangis tak cukup...disbbkan Yusuf Qaid batuk saya tak layankan sgt just bg air suam jer sbb takut muntah pula.
Cuma skrg saya menunggu selsema & batuknya reda...dah 1 bln batuk selsema tak reda2 smpi dah bw p pakar. Dlm pd tu teringatkan blog2 kwn2 shaklee kata mealshake bleh mbantu, saya ikhtiar jg la. Mudah2 an Yusuf Qaid akan berisi semula mcm dulu...



Bagi ibubapa yang masih risau dengan pemakanan anak-anak, Meashakes Shaklee adalah pilihan yang terbaik untuk atasi anak yang cerewet makan.


Berminat nak order Mealshakes Shaklee, sila hubungi saya

Email : arnisyazila@gmail.com
Whatsapp : 010-2995619


Promosi Bulan September Mealshakes Shaklee beli 3 percuma 1

Labels: ,