Gula Pencetus Pelbagai Jenis Penyakit - Vivix Mengatasinya





Ingat tak masa kita masih kecil mak kita selalu berpesan atau kita sendiri berpesan kepada anak-anak kita, jangan makan gula banyak-banyak nanti gigi rosak, gigi rongak, gigi busuk keutamaan selalu diberikan kepada gigi , hakikatnya terlebih makan gula kesannya adalah sangat besar kepada badan kita.


Gula terproses atau gula pasir merupakan bahan yang tidak diperlukan oleh sel-sel tubuh kita langsung. Ini kerana ia langsung tidak mempunyai sebarang zat protein, vitamin mahupun mineral yang mampu memberi khasiat atau manfaat kepada tubuh kita. Tahukah anda gula yang tidak diperlukan oleh badan kita ini menyembunyikan diri dalam makanan seperti aiskrim, minuman ringan, gula-gula, makanan dari kilang termasuklah bijirin sarapan, kek, minuman berperisa dan sebagainya.


Apabila kita mengambil gula, badan akan mengalami masalah untuk menghadamkan serta menyingkirkan "toksik" tersebut. Hasilnya toksik tersebut akan berkumpul dalam badan lalu membentuk asid pyruvic yang boleh mengganggu saraf, sel-sel otak dan juga sel-sel darah merah. Selain itu ia juga mengganggu pernafasan sel-sel dan menyebabkan kepada kekurangan oksigen dan menyebabkan kerosakan dan kematian sel.


Tahukah anda bahawa gula yang berlebihan dalam badan akan ditukarkan kepada asid lemak menjadi sel-sel lemak dibahagian viseral (lemak disekeliling organ) dan dibawah kulit. Kandungan gula yang tinggi dalam darah menyebabkan ia menjadi tempat yang sangat sesuai untuk pembiakan bakteria, virus dan juga menggalakkan pertumbuhan sel-sel kanser.


Hakikatnya badan kita tidak memerlukan gula terproses, tekak dan nafsu kita je yang perlukan gula terproses ini, betul tak.. betul tak...hehe...jangan marah ya. Tubuh kita boleh menukar banyak sumber makanan yang lain kepada glukosa apabila memerlukan tenaga antaranya seperti nasi, ikan, daging, sayur-sayuran, buah-buahan, ubi kentang dan lain-lain, Sebaiknya kita boleh menggantikan gula yang lebih sesuai seperti buah-buahan, gula perang dan stevia pemanis berasaskan tumbuhan.


Tip Kawal Pengambilan Gula


# Tukar pengambilan gula putih kepada gula perang


# Kurangkan makanan atau minuman yang mempunyai tinggi kandungan gula


# Kurangkan makan makanan yang diproses. Kebanyakan makanan yang diproses mempunyai kandungan gula yang tinggi.


# Kurangkan jumlah penggunaan gula, susu pekat atau krimer yang ditambah ke dalam kopi.


# Semasa order kena minta "Teh tarik kurang manis satu" atau boleh je anda minta minuman tanpa gula atau susu pekat.


# Baca jumlah kandungan gula pada label makanan (saya pasti yang ni tak ramai nak buat)


# Lebihkan pengambilan air masak sekurang-kurangnya 8 gelas sehari atau dengan kiraan berat badan setiap 25kg = 1 liter.


# Jika anda ingin gantikan makanan ringan dengan buah-buahan, anda kena pastikan buah-buahan itu bukan terdiri yang terlalu manis seperti  mempelam, rambutan, manggis.


Pengambilan Gula Berlebihan Menyebabkan Penyakit


Diet kaya gula akan menyebabkan pankreas terpaksa bekerja keras. Lama kelamaan akan melemahkannya dan menyebabkan tubuh diserang diabetes. Kebiasaannya pesakit akan mengalami komplikasi kadiovaskular yang boleh menyebabkan kematian yang berpunca daripada timbunan gula atau lemak. Tubuh tidak berupaya menggunakan kesemua lebihan lemak atau kolesterol daripada gula menyebabkan ia perlu disimpan.


Lemak akan di deposit dalam hati, jantung, arteri, tisu, lemak, buah pinggang, otot dan lain-lain organ. Keadaan ini mendedahkan tubuh kepada atherosclerosis, hati dan buah pinggang berlemak, sesetengah kanser, obesiti dan diabetes. Gula juga menghalang fungsi sistem imun dan meningkatkan risiko penyakit yang disebabkan oleh sistem imun yang lemah seperti selsema, demam, alahan dan jangkitan.


Bagaimana  Vivix Membantu Pesakit Diabetes




Testimoni Vivix Untuk Diabetes


Vivix membantu membaikpulih sel-sel dalam badan yang telah rosak. Sejuta serangan yang berlaku merosakkan sel DNA manusia setiap hari. Kelebihan Vivix ialah ia mampu menembusi DNA manusia, Vivix bertindak membaiki dan melindungi sel DNA manusia dengan lebih efektif.


Vivix mampu melambatkan kerosakan dalam badan


Vivix mampu membantu melambatkan proses penuaan sel-sel dan merupakan anti penuaan yan terbaik di dunia.


Testimoni Vivix Membantu Pesakit Diabetes



Testimoni Vivix Untuk Diabetes


Saya nak share testimoni dari ibu saya sendiri yang mengidap Diabetes. Selepas seminggu mengamalkan minum vivix shaklee, alhamdulillah bacaan glukos makin turun hampir pada paras normal.


Kredit Norhafiz Mohamad


Testimoni Vivix Untuk Diabetes


Testimoni Vivix Untuk Diabetes



Testimoni Vivix Untuk Diabetes



Testimoni Vivix Untuk Diabetes


Nak order Vivix, sila hubungi saya 

Email : arnisyazila@gmail.com
Whatsapp : 010-2995619








Labels: