Hinakah Bergelar Surirumah Atau Tidak Bekerja?

Hinakah Bergelar Surirumah Atau Tidak Bekerja?


Rugi je belajar tinggi-tinggi tapi tak bekerja, dah bayar mahal-mahal tak bekerja, macam mana nak bayar segala pinjaman pelajaran. Jadi surirumah ni selekeh je, badan bau bawang, selalu ketinggalan dengan perkembangan semasa. Pelbagai tanggapan negatif diberikan kepada surirumah dan sebenarnya ramai yang berbangga dan rasa lega bergelar surirumah sebab apa? Sebab kami lebih selesa menguruskan anak-anak kami, kami lebih berjimat sebab diamanahkan oleh suami untuk menjaga ekonomi rumahtangga. Saya nak kongsikan tulisan Raja Shamri semoga mengubat hati surirumah dan berbangga dengan jawatan yang anda sandang.



Jangan malu jika anda hanya suri rumah ... perkataan "HANYA SURI RUMAH" itu sendiri sudah melemahkan ... bukankah suri rumah tu adalah kerja para isteri Rasulullah ... Khatijah sendiri bila kahwin dengan nabi serahkan tugas menguruskan bisnesnya kepada nabi dan memilih untuk jadi suri rumah ...
SURI RUMAH adalah kerja terbaik dan sangat mulia bagi saya untuk kaum wanita ...
Tapi kekangan ekonomi, keperluan kepada tenaga kerja dan kemahiran tertentu menjadikan wanita keluar bekerja. Tidak ada masalah dengan hal itu ... Islam tak larangpun ...
Cuma bila reunion dan gathering kawan2 masa sekolah dulu janganlah rasa rendah diri jika anda tidak bekerja. Percayalah ... anak2 anda lebih mendapat kasih sayang dan perhatian daripada anak2 kawan anda yg bekerja.
Silap2 haribulan anak2 anda lagi perform in live berbanding anak2 kawan anda yg bekerja ...
Wanita bekerja ke tak bekerja ke bukan itu isunya bagi saya ... yang penting hidup gembira suami isteri bersyukur dengan apa yang ada saling hormat menghormati sayang menyayangi saling tolak ansur. Berusahalah cari redha Allah dlm rumahtangga then everything will be ok InsyaAllah ...
Bukannya berusaha nak menunjuk harta dan kemewahan, pangkat dan jawatan, kereta baru dan kejayaan anak2 dlm akademik or whatsoever ... ok 
Be proud of being "DOMESTIC ENGINEER" !
Regards,
RAJA SHAMRI@jerantut Pahang.



Macam mana rasa hati, berbunga je kan yang penting suami mengizinkan kita menguruskan rumahtangga, anak-anak pun gembira. Zaman sekarang ada banyak peluang untuk surirumah menjana pendapatan disamping kita menguruskan rumahtangga. Modal takde? Apakata lepas ni duit yang suami serahkan pada anda, anda simpan sedikit demi sedikit, dengan RM75 dah boleh jadi menjadi modal untuk memulakan perniagaan Shaklee.


Kemudian anda kongsikan apa yang anda jual dan yang lebih baik anda sendiri makan produk yang anda jual dan cari ilmu tentang produk yang anda jual, saya pasti hampir semua orang boleh akses kepada internet. Adalah lebih baik kita manfaatkan teknologi untuk mencari ilmu dan menjana pendapatan. Melalui grup whatsapp, telegram pun dah boleh kongsikan apa bisnes anda, betul tak?


Menjadi surirumah tak boleh nak melawa, memanjakan diri, badan lesu? Itu alasan je yang bermain-main dalam minda kita, hakikatnya saya ada penyelesaian untuk anda dengan modal yang murah, memandangkan bulan Januari 2015 ni Shaklee ada menawarkan tawaran yang sangat hebat iaitu Alfalfa Shaklee beli 6 percuma 1 dan Vivix beli 6 percuma 1 atau setiap 2 botol mendapat 5% diskaun, apakata anda ambil satu 1 set lepas ni confirm anda sendiri terkejut dengan perubahan diri anda, suami pun semakin sayang.





Apa fungsi Alfalfa Shaklee? Alfalfa Shaklee biasanya kami panggil jamu moden.

Melegakan sakit-sakit sendi dan belakang badan
Menghilangkan kelesuan dan tekanan
Memberi sensasi rasa sejuk (Alfalfa Shaklee mengandung minyak peppermint)
Memberi kelegaan semasa kedatangan haid
Merawat Arthritis
Merawat Asma atau lebih dikenali semput
Mencuci usus dan membuang toksik
Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan jangkitan dalam buah pinggang
Meneutralkan asid dalam badan
Merawat masalah keputihan pada wanita
Membesar dan menegangkan payudara
Bertindak sebagai kacip Fatimah kepada para isteri (dan hasilnya sangat mengagumkan jika digabungkan dengan Vitamin E Shaklee)
Memulihkan urat selepas bersalin
Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
Meningkatkan stamina seorang suami
Melegakan sembelit (sila minum air yang banyak untuk mengelakan sembelit)


AMARAN: Alfalfa tidak boleh diambil oleh pesakit SLE


Bagaimana pula fungsi Vivix Shaklee yang sering mendapat permintaan?




Antara testimoni Vivix yang perlu anda tahu





Jom semua surirumah kita menjana pendapatan dari rumah, duit dapat dan kita semakin sihat dan cantik untuk suami dan anak-anak. Nak join grup saya? 


Sila hubungi

Email: arnisyazila@gmail.com
Whatsapp/Telegram : 010-2995619






Labels: