Rawatan Demam Denggi Dengan Shaklee


Demam denggi memang sangat menakutkan, di Selangor sahaja statisitik menunjukkan peningkatan demam denggi yang ketara. Pelbagai petua atau makanan yang dicadangkan untuk menyembuhkan dan memulihkan pesakit demam denggi.


Di Shaklee, kami ada menawarkan beberapa vitamin yang boleh diambil oleh pesakit demam denggi bagi membolehkan mereka pulih dengan cepat. Sila tonton video berikut yang disampaikan oleh Nutritionist Shaklee.







Selepas kita menonton video tersebut, kita akan tahu vitamin mana yang sesuai yang boleh diambil oleh pesakit demam denggi atau keluarga kita. Sebelum itu saya akan kongsikan lebih lanjut tentang denggi.


Apa Itu Demam Denggi?

Beberapa tahun kebelakangan ini, demam denggi menjadi masalah utama kesihatan kepada semua orang terutamanya di Selangor khususnya daerah Shah Alam. Jenis demam denggi yang lebih merbahaya ialah demam denggi berdarah yang menjadi punca utama kematian. Penyakit ini biasanya berlaku dalam masa 10 hari dan memerlukan masa yang lama untuk sembuh sepenuhnya. Jika kita perhatikan penyakit ini kerap berlaku di kawasan bandar berbanding di luar bandar.


Tanda-tanda Demam Denggi


1. Demam kuat yang mengejut dan berlarutan.

2. Sakit pada tulang, otot, sendi dan biji mata.

3. Ruam merah dibahagian kulit.

4. Pendarahan dibawah kulit, pada hidung dan gusi

5. Sakit kepala

6. Hilang selera makan

7. Muntah-muntah dan sakit perut


Jenis-jenis Demam Denggi 


a) Denggi dengan Demam Biasa

Kerap berlaku dengan simptom demam seakan-akan selsema dan bertahan selama 1 hingga dua hari sahaja. Biasanya pesakit tidak mengetahui dirinya dijangkiti virus denggi


b) Demam Denggi Klasik

Seseorang akan mengalami demam yang tinggi secara tiba-tiba dengan suhu mencecah 40'C. Sakit dan sengal pada sendi diseluruh badan, sakit kepala dan sakit dalam bebola mata. Mual, muntah-muntah, pedih ulu hati, kurang selera makan dan cirit birit adalah simptom denggi yang sering diabaikan. Seseorang juga akan mengalami ruam kemerahan dan gatal-gatal yang mula timbul pada hari ketiga atau keempat selepas demam.


c) Demam Denggi Berdarah

Ini adalah jenis penyakit yang paling digeruni dan hanya 5% daripada DDB yang meninggal dunia. Seseorang akan mendapat DDB antara hari ketiga hingga ketujuh demam dengan tanda pendarahan pada gusi, hidung, mata, kencing berdarah, najis berdarah, batuk  berdarah dan pendarahan pada kulit.


d) Sindrom Kerenjatan Denggi (DSS)

Demam denggi yang paling bahaya dengan kadar kematian yang amat tinggi akibat  renjatan (pendarahan dalam organ seperti paru-paru, perut dan kulit)


Rawatan Alternatif Penawar Demam Denggi


1) Minum air suam dengan banyak sekurang-kurangnya 2 liter atau lebih

2) Mereneh sup ketam dan diberikan kepada pesakit demam denggi

3) Jus daun betik juga membantu pesakit demam denggi dengan menumbuk daun betik dan diambil jusnya, diberikan 1 sudu kecil kepada pesakit

4) Jus buah kiwi juga dikatakan boleh membantu pesakit dengan mengisar buah kiwi dan diminum jusnya

5) Jus kurma juga dikatakan membantu pesakit demam denggi caranya adalah sama dengan jus buah kiwi.

6) Makan tembikai dalam kuantiti yang banyak.



Rawatan Demam Denggi Dengan Shaklee


Antara Vitamin Shaklee yang dicadangkan untuk pesakit demam denggi ialah Performance Drink, ESP Shaklee, Nutriferon, Vitamin C dan Vivix.


Performance Drink


Rawatan Demam Denggi Dengan Shaklee






ESP Shaklee


Rawatan Demam Denggi Dengan Shaklee


Nutriferon Shaklee


Rawatan Demam Denggi Dengan Shaklee


Sustained Release Vitamin C


Rawatan Demam Denggi Dengan Shaklee



Vivix


Rawatan Demam Denggi Dengan Shaklee


Sebaik-baiknya berjumpalah dengan mereka yang pakar jika anda mengalami sakit yang berterusan. Kita hanya berusaha, Allah yang mengurniakan penyembuhan.


Hubungi saya untuk mendapatkan Vitamin Shaklee

Email : arnisyazila@gmail.com
Whatsapp/Telegram/SMS : 010-2995619



Labels: ,