Resepi Spaghetti Dengan Sate Kebab Akmal


Cuti sekolah ni anak-anak memang sentiasa kelaparan, sampai ada satu ketika, Mommy ni asyik masak nasi je, takde ke makanan lain yang sedap-sedap. Ni cerita anak saya la ya hehe. Biasanya kanak-kanak suka makan spaghaetti samada Spaghetti Bolognese ke, Spaghetti Carbonara ke kali ini saya akan kongsikan Spaghetti Sate Kebab yang memang confirm sedap dan periuk licin. Terima kasih kepada Pn Intan Liana yang berkongsi resepi, kami ni dalam team berjemaah bisnes Sate Kebab, nak join grup kami pun sangat-sangat digalakkan.


Bahan-bahan 


1 pek sate kebab (Ada 3 perisa Blackpepper, Beryani dan Pedas)
1 pek spaghetti


Cara-cara menyediakannya

Sate kebab dipotong kepada 4 bahagian, kemudian cucukkan spaghetti ke dalam Sate Kebab dan rebus sehingga masak

Resepi Spaghetti Dengan Sate Kebab Akmal




Cara Menyediakan Kuah Sos


Potong dadu bawang merah dan tumiskan (caranya sama seperti sediakan sos bolognese)

Lebihan Sate Kebab boleh dicincang dan ditumis sekali dengan bawang merah, masukkan sos spaghetti pilihan kesukaan uolls, saya suka guna yang Adabi.

Dadukan tomato dan cili benggala atau cendawan butang.

Panaskan sehingga menggelegak.

Tutup api



Resepi Spaghetti Dengan Sate Kebab Akmal



Ok siap, boleh ajak suami dan anak-anak makan dengan penuh berselera. Nak ajak kawan-kawan, jiran-jiran menjamu selera pun sangat digalakkan, pas tu boleh promo sekali Sate Kebab Akmal, mudahkan?

Email : arnisyazila@gmail.com
Whatsapp/Telegram/SMS : 010-2995619

Peluang untuk menjadi agen di kawasan anda hanya bermodalkan RM165 , bersamaan 15 pek, tidak termasuk penghantaran, boleh campur-campur blackpepper/beryani/pedas mengikut kegemaran anda.

Labels: