Buah Epal Membantu Anda Berdiet


Buah Epal Membantu Anda Berdiet


Cantik kan buah epal ni, kalau ranggup, lagi sedap kita mengunyah. Tahukah anda bahawa buah epal bagus untuk mereka yang sedang berdiet. Kenapa?


Epal adalah antara buah yang mengandungi pectin, yang mana ia berkesan melambatkan pencernaan dan mudah kenyang jika diambil. Orang yang makan buah epal lebih cepat puas dan kurang  makan berbanding berbanding mereka yang mengambil epal dalam bentuk jus atau sos.


Menurut mereka yang pakar, buah epal mengambil masa yang lama untuk dimakan dan kalorinya juga kurang. Kesannya, badan mempunyai masa untuk memberitahu otak bahawa perut sudah penuh. Dalam erti kata yang lain, anda boleh makan buah ini dalam jumlah yang banyak, mengekalkan rasa kenyang dan tidak naik berat badan. Betapa berkhasiatnya epal ini sehinggakan ada pepatah berkata  "An apple a day keeps the Doctors away".


Selain itu khasiat buah epal yang lain ialah menurunkan kolesterol, membantu mereka yang mengalami masalah pernafasan, meningkatkan sistem imun badan dan melawan kanser.


Buah Epal Membantu Anda Berdiet


Gambar ihsan Google



Selain dari makan buah epal untuk mengawal berat badan, Shaklee juga menawarkan Set Turunkan Berat yang selamat dan berkesan jika anda amalkan secara konsisten.





Set ini mengandungi Lecithin, Alfalfa, Cinch Shake, Omega dan Herblax. Saya akan terangkan bagaimana vitamin ini membantu anda menurunkan atau mengawal berat badan.


Lecithin



Lecithin berfungsi sebagai agen pemecah lemak disekitar bawah lapisan kulit. Nak tau apalagi bestnya makan Lecithin ni?  Lecithin juga membantu mencantikkan kulit dan otot dan juga membantu mengurangkan sembelit. Badan kita menggunakan Lecithin sebagai jus hempedu yang fungsinya ialah memecahkan lemak. Selain itu Lecithin membantu mengelakkan masalah nyanyuk.


Omega Guard



Peranan Omega Guard ialah sebagai agen pembakar lemak, bantu rendahkan kolesterol dan menjaga kesihatan jantung. Ia juga berperanan menjaga kesihatan sendi, siapa-siapa yang sakit lutut digalakkan makan Omega Guard. Istimewanya Omega Guard untuk mereka yang sedang berdiet ialah ia mengawal selera makan yang mana ia bantu kurangkan rembesan hormon dalam otak yang membuatkan kita rasa lapar.


Cinch Shake


Kelebihan Cinch Shake ialah uolls kenyang dengan lebih lama, sangat sesuai bagi mereka  yang sedang  berdiet. Ia didatangkan dengan 3 perisa iaitu Cafe late, Coklat dan vanilla, rasanya memang sedap dan mudah dibancuh lebih-lebih lagi mereka yang sering sibuk dan tak sempat sarapan pagi atau makan tengahari atau makan malam. Cinch juga kalorinya rendah.


Alfalfa



Antara manfaat Alfalfa Shaklee ialah meningkatkan kealkalian tubuh dan menyingkirkan toksin, mengatasi masalah sistem penghadaman seperti sembelit, loya dan ketakcernaan. Bertindak sebagai diuretik semulajadi untuk mengurangkan sembap dan bengkak dan bagi mereka yang menyusu badan ia meningkatkan penghasilan dan kualiti susu badan.


Jom kita jaga kesihatan dengan Shaklee dan mengamalkan pemakanan yang seimbang agar kita sihat dan mudah untuk kita melakukan pekerjaan seharian. Bagi uolls beli Set Turunkan Berat dan inginkan harga yang lebih menarik sila hubungi saya.


Email : arnisyazila@gmail.com
Whatsapp/Telegram/SMS : 010-2995619

Labels: