Petua Merawat Bisul Dengan Omega Guard Shaklee


Ceritanya macam ni, baru-baru ni kami sekeluarga ke Kuala Terengganu bercuti, dalam masa yang sama menghantar adik saya bernikah. Petang hari yang pertama, anak bujang mengadu yang dia ada bisul, biasanya bisul ni timbul di tempat yang tersembunyi. Sekali bila diperiksa, besar dah bisulnya dan hampir "masak" maknanya hampir pecah dalam masa yang sama bila kena bisul ni sakit tau dan rasa berbisa ditempat kena bisul tu dan kadangkala boleh menyebabkan demam.


Alamak macam mana ni? Dah lah tengah bercuti-cutian, anak pulak dalam kesakitan, tiba-tiba saya teringat Omega Guard yang memang saya akan bawa jika outstation, salah satu fungsi Omega Guard ialah mengurangkan kesakitan.  Apalagi saya bagi anak saya Omega Guard, Alhamdullilah malam dia boleh tidur nyenyak dan keesokkan harinya bisul dia pecah dan mata yang "jahat" tu pun keluar sama. Ni namanya petua merawat bisul dengan Omega Guard. Ada lagi ....


Petua Merawat Bisul Dengan Omega Guard Shaklee



Saya akan kongsikan bagaimana bisul terjadi dan petua tradisional untuk merawat kesakitan bisul.





Bisul selalunya bermula dengan ketulan merah yang membengkak, berisi nanah dan membesar serta menjadi lebih sakit hingga ia pecah dan nanah itu keluar. Bisul ni boleh timbul dimana-mana bahagian tubuh tetapi biasanya kerap muncul dimuka, ketiak, punggung atau peha atau kawasan tubuh yang mempunyai rambut dan kerap berpeluh atau bergesel.


Sesiapa sahaja boleh menghidap jangkitan yang menyakitkan ini, mereka yang mempunyai diabetes, sistem imun yang tertekan, jerawat atau mereka yang mengalami masalah kulit berisiko tinggi untuk mendapat bisul.


Petua Tradisional Merawat Bisul


1) Tumbuk beberapa ulas bawang putih sehingga hancur. Kemudian letakkan bawang putih dibahagian bisul dan balut supaya tidak jatuh. Lakukan beberapa kali sehingga bisul pulih.


2) Ambil segumpal kapas dan celupkan ke dalam cuka makan, Biarkan ia meresap dan sapu ditempat yang kena bisul beberapa kali sehingga bisul hilang.


3) Rendam segenggam beras bersama-sama dengan beberapa kunyit hidup dalam masa 1 jam. Toskan air dan tumbuk beras dan kunyit hingga lumat dan tepekkan pada tempat yang kena bisul dan balut supaya tidak jatuh apabila ia kering. Lakukan berulang kali sehingga bisul sembuh.


Tips Penjagaan Sendiri Dalam Merawat Bisul


Basuh perlahan-lahan bisul sekurang-kurangnya dua kali sehari. Sapukan krim antibiotik dari farmasi, untuk makluman selain dari antibiotik yang boleh dapat difarmasi, anda juga boleh mengambil tablet Garlic Shaklee yang bertindak sebagai antibiotik semulajadi.


Elakkan memicit atau memecahkan bisul yang mana boleh merebakkan jangkitan.

Basuh tangan dengan bersih selepas merawat bisul termasuk tuala atau pakaian yang terkena bisul.

Memandangkan Nutriferon sudah kembali dipasaran. Ini juga salah satu Vitamin Shaklee yang membantu meningkatkan imun sistem dan membantu dari keradangan dan kesakitan bisul.





Kebaikan Omega Guard Yang Perlu Anda Tahu

Omega-3 terdiri daripada EPA dan DHA. Terdapat pelbagai fungsi EPA dan pelbagai tugas DHA kepada tubuh badan kita.


Fungsi EPA

Mencegah kanser

Mencegah pembekuan darah

Mengawal kadar kolesterol yang berlebihan

Baik untuk pesakit jantung

Menghindar tekanan perasaan

Mencegah penyakit darah tinggi


Tugas DHA

Mencegah asma

Meningkatkan daya seksual

Mencegah sakit kulit

Mengelakkan kanser payudara

Mengelak kanser prostat

Menghindar migrain, rasa kebas pada anggota badan

Mengelakkan rasa sejuk pada kaki dan tangan.


Jom order Omega Guard Shaklee dengan saya sekarang, hubungi

Email : arnisyazila@gmail.com
Whatsapp/Telegram/SMS : 010-2995619

Labels: