Jadual Imsak Dan Berbuka Puasa 2015 Selangor





Alhamdullilah kurang dari 24 jam kita akan menyambut Ramadhan, malam ini kita semua dah boleh mula Solat Terawih. Marhaban Ya Ramadhan.


Entri kali ini saya akan kongsikan Jadual Imsak dan Berbuka Puasa 2015 bagi negeri Selangor. Sebagai makluman, lampiran jadual waktu imsak dan berbuka puasa tahun 1436H/2015M disertakan ini adalah dikeluarkan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM). Semoga ianya memberi manfaat untuk kita membuat semakan waktu ideal untuk bersahur selain berbuka puasa tepat pada waktunya.


Maklumat tambahan kita sendiri sedia maklum apabila tibanya Ramadhan bagi kita yang tinggal dibandar besar, kesesakan jalanraya biasanya adalah luar biasa terutamanya seminggu pertama puasa, apakata untuk mengelakkan terlepasnya waktu berbuka, kita siap sedia dengan kurma dan air di dalam beg takdelah berbuka dengan air liur sahaja :)


Sebaik-baik bersahur ialah dilambatkan iaitu hampir kepada waktu imsak kira-kira 15 minit sebelumnya, bukan masih makan selepas Azan Subuh ya!!  Jika telah bersahur awal, minumlah air walau seteguk sejurus sebelum imsak dan sebaik sahaja masuk waktu Maghrib teruslah berbuka.


Berikut adalah lampiran takwim atau jadual waktu Imsak dan berbuka puasa tahun 1436H/2015M bagi zon-zon di negeri seluruh Selangor.


Zon 1 : Gombak, Petaling / Shah Alam , Hulu Selangor, Hulu Langat dan Sepang


Jadual Imsak Dan Berbuka Puasa 2015 Selangor



Zon 2 : Klang, Kuala Langat, Kuala Selangor dan Sabak Bernam


Jadual Imsak Dan Berbuka Puasa 2015 Selangor


Bagi mereka yang sering mengalami gastrik semasa berpuasa, vitamin Shaklee boleh membantu uolls menjalani ibadah puasa dengan lebih selesa pada tahun ini, vitamin ini juga sesuai untuk ibu yang sedang mengandung dan menyusukan bayi. Boleh klik Tip Elakkan Gastrik Semasa Bulan Puasa Dengan Shaklee.


Bagi mereka yang berminat untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee atau ingin membeli vitamin Shaklee sila hubungi

Email : arnisyazila@gmail.com
Whatsapp/Telegram/SMS : 010-2995619



Labels: