Saya Nak Berat Badan Yang Normal, Terlebih Makan Sudah .....


Anda inginkan turunkan berat badan anda dan nakkan berat badan yang normal seperti sebelum berkahwin dan beranak-pinak, bukan anda sahaja, saya dan beribu wanita yang lain juga inginkan berat badan yang normal. Bukan kita nak kurus seperti model tetapi berat badan yang ideal supaya kesihatan kita lebih baik, kita mudah menguruskan diri kita dan keluarga kita, kita juga boleh berkerja dan beribadat dengan lebih baik.


Saya akan kongsikan beberapa tip dan panduan untuk kita sama-sama menjaga kesihatan dan seterusnya dapat menurunkan berat badan, ni yang seronoknya betul tak?


1. Makan Lebih Serat





Serat tidak mempunyai kalori. Apakata anda mengunyah epal, pear, brokoli, bayam, raspberi dan banyak lagi buah-buahan dan sayur-sayuran yang mengandungi serat.


2. Ambil Sarapan

Disebabkan kesibukan kita, ramai yang terlupa mengambil sarapan pagi. Apakata kali ini anda mencuba sarapan ringkas seperti kombinasi serat dengan protein, akan membuatkan anda rasa kenyang lebih lama. Mungkin dengan dua keping roti mil penuh dengan putih telur atau ikan salmon salai dapat mengenyangkan perut anda.




3. Minum Petang

Biasanya dalam pukul 3 - 4 petang perut kita dah berbunyi kelaparan, kita boleh tukarkan dari makanan yang bergoreng dan berminyak dengan keju rendah lemak atau biskut tawar mil penuh.


4. Minum Air



Dehidrasi boleh "meniru" rasa lapar dan minum banyak air akan membuatkan kita rasa lebih kenyang. Bagi anda yang makan vitamin atau jamu sila minum banyak air masak/air kosong untuk penyerapan yang optimum.


5. Makan Malam Yang Ringan

Pelbagaikan hidangan malam yang ringan dan berkhasiat dengan kombinasi serat dan protein seperti ikan stim dengan sayur-sayuran seperti bayam atau brokoli.




Mungkin kita dah amalkan pemakanan yang boleh menurunkan berat badan tapikan bila  naik penimbang, statik je kat angka yang kita tak suka tu, so how? Tidak mengapa kita teruskan dengan pemakanan yang seimbang dan kita tambah dengan senaman yang ringan-ringan dulu bukan yang membebankan. Disebabkan umur yang meningkat dan metabolisma rendah apakata kita ambil Cinch Tea Energy Shaklee untuk naikkan metabolisma kita.


Saya Nak Berat Badan Yang Normal, Terlebih Makan Sudah .....

Khasiat dan Fungsi Ekstrak Yang Terdapat Dalam Cinch Energy Tea

1) Matcha Green Tea

- Antioksida yang sangat tinggi
- Energi booster
- Metabolisma booster
- Membakar kalori sehingga 4 x


2) Taurina

- Menggalakkan metabolisma
- Lebih bertenaga
- Larutkan lemak
- Membantu menghasilkan otot tanpa lemak


3) White Tea

- Membakar lemak-lemak berlebihan
- Menghalang penghasilan sel lemak yang tidak perlu
- Meningkatkan metabolisma
- Juga dikenali sebagai teh hijau bayi dengan mempunyai kandungan antioksida yang lebih tinggi     berbanding teh hijau


4) Rooibos Red Tea

- Tumbuhan herba dari Afrika yang juga dikenali sebagai " The Miracle Tea " atau " Long Life Tea"
- Melarutkan lemak
- Meninggikan kadar metabolisma iaitu pembakaran lemak
- agen detox yang kuat


5) Red Tea

- Salah satu antioksidan yang dijumpai dalam teh merah, yang dikenali sebagai polifenol
- pejuang kanser yang kuat
- polifenol membantu kerosakan badan yang disebabkan oleh redikal bebas
- merupakan antioksidan yang begitu kuat dan dikaji sebagai pencegahan kanser dan sebagai agen yang boleh menghalang tumor dari merebak


Bukan itu sahaja Shaklee juga menawarkan pelbagai produk untuk membantu anda mendapat kesihatan yang lebih baik.




Hubungi saya, untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang Shaklee yang mana boleh membantu kesihatan anda lebih baik dan juga boleh menambah pendapatan anda :)


Email : arnisyazila@gmail.com
Whatsapp/Telegram/SMS : 010-2995619


Labels: