Tanda-tanda Anda Semakin Tua , Apa Kaitannya Dengan Vivix Shaklee? Khusus Untuk Lelaki ....


Seperti wanita, lelaki juga akan mengalami perubahan seiring dengan peningkatan usia daripada segi kesihatan tubuh badan. Ia dapat dlihat dari segi penurunan, tahap penglihatan, pendengaran dan fungsi-fungsi organ. Jangan risau kerana ini adalah perubahan normal yang akan berlaku kepada semua lelaki apabila usia meningkat.


Tanda-tanda Anda Semakin Tua , Apa Kaitannya Dengan Vivix Shaklee? Khusus Untuk Lelaki ....



1. Penglihatan


Perasan atau tak semasa anda membaca, semakin dekat atau semakin jauh buku atau suratkhabar yang anda baca? Jika anda membaca dengan jarak jauh dan mata anda semakin cepat letih, anda mungkin menghidapi "presbyopia" iaitu sebahagian dari proses penuaan yang secara semulajadinya dialami oleh setiap orang. Secara umumnya, gejala yang anda hadapi ialah

Kesulitan membaca tulisan dengan cetakan huruf yang halus atau kecil

Menjauhkan objek bacaan dari mata ketika membaca, sehinggalah kedudukan yang dirasakan selesa dan jelas.

Sering mencari tempat atau ruang yang tenang untuk membaca

Kesulitan dalam melakukan pekerjaan yang memerlukan penglihatan dekat yang teliti

Timbul masalah mata letih dan sakit kepala setelah membaca beberapa lama


2. Tidur


Pola tidur akan berubah apabila usia semakin meningkat. Jika di usia muda tempoh 6 jam untuk tidur malam sudah memadai maka dengan penambahan usia, waktu tidur yang diperlukan menjadi semakin lama.


3. Otak

Selepas umur mencecah angka 30 tahun, otak anda akan mula kekurangan neutron. Apabila usia mencecah 80 pula berat otak anda akan kurang 7 peratus berbanding sewaktu usia  anda 25 tahun. Dua masalah yang akan timbul pada waktu ini ialah tempoh memproses maklumat yang agak lambat dan lemah daya ingatan.


4. Masa Bertindak Balas

Secara umumnya gerak balas akan menjadi lambat antara 0.2 hingga 0.3 saat apabila meningkat umur 65 tahun. Ini menyebabkan warga emas lambat bertindakbalas terhadap situasi yang tidak disangka. Antara gejala-gejala yang mungkin dihadapi semasa pertambahan masa ini ialah

Fungsi saraf di otak menjadi perlahan.
Keupayaan otak menurun dengan pertambahan umur.
Koordinasi tangan dan mata yang lambat mengakibatkan kaki lewat menekan pedal brek.
Mengalami masalah sendi terutamanya pada leher dan bahu, hingga menyukarkan mereka memusingkan kepala ketika mengundurkan kereta.


5. Pendengaran

Masalah pendengaran sebenarnya sudah bermula pada usia 20an lagi. Bermula dengan masalah bunyi berfrekuensi tinggi hinggalah masalah bunyi berfrekuensi rendah yang akan timbul apabila umur anda disekitar 65 tahun. Perubahan dalaman telinga ini juga boleh mempengaruhi keseimbangan.


6. Deria Sentuhan Dan Deria Rasa

Semakin meningkat usia semakin sensitif deria rasa dan deria sentuhan contohnya anda tidak dapat mengesan kesakitan yang anda alami dalam waktu yang cepat berbanding ketika usia muda.


7. Kulit

Seiring dengan pertambahan usia, kulit akan menjadi semakin nipis dan kurang keanjalannya serta mudah terluka. Kulit juga menjadi semakin kering dan timbul kedutan.


8. Sendi

Masalah kesakitan sendi semakin dirasai apabila usia semakin meningkat. Ia juga dikenali sebagai masalah kemerosotan rawan atau dikenali sebagai osteoarthritis. Penipisan atau koyakan pada rawan ini akan menyebabkan tulang keras akan bergeseran antara satu sama lain apabila adanya pergerakan. Keadaan ini akan menyebabkan kesakitan, pembengkakan dan seterusnya menjejaskan pergerakan sendi


Selain itu risiko untuk lelaki mendapat penyakit juga semakin tinggi dengan peningkatan usia. Penyakit yang sering menyerang lelaki boleh baca di sini.


Apa Kaitannya Vivix Shaklee Dengan Peningkatan Usia?





Dengan pengambilan sesudu Vivix setiap hari mungkin dapat mengurangkan simptom-simptom atau kesakitan yang anda alami setiap hari. Ia juga membantu mereka yang mengalami sakit kencing manis.




Promosi bulan ini, beli Vivix 2 botol anda dapat 5% diskaun, dapat percuma keahlian Shaklee, dapat percuma sebotol Vitalea Shaklee dan yeahh dapat bonus bulan berikutnya. Cuba kira dah berapa banyak anda berjimat tu.


Hubungi saya 

Email : arnisyazila@gmail.com
Whastapp/Telegram/SMS : 010-2995619

Labels: