Khasiat Dan Kelebihan Buah Naga Atau Dragon Fruit


Kalau tengok pada rupanya luar dan dalam seperti menakutkan, warna merah jambu yang gelap seperti ada pewarna sedangkan buah naga atau dragon fruit merupakan buah yang mengandungi anti oksidan yang tinggi. Di dalamnya terkandung pelbagai zat yang baik bagi tubuh seperti kalsium, betakaroten, gula sederhana, vitamin B1, B2, B3, Vitamin C , fosfor dan lycopine.





Khasiat Dan Kelebihan Buah Naga Atau Dragon Fruit


1) Menurunkan kadar gula dalam darah dan mencegah Diabetes

Buah naga merah mengandungi kandungan gula yang sederhana dan sangat bagus dimakan oleh pesakit diabetes. Kajian menunjukkan dengan memakan buah naga dapat mengawal kadar glukosa di dalam darah.

2) Melancarkan Sistem Pencernaan Dan Menyihatkan Jantung

Buah naga merah mengandungi serat alami yang tinggi. Serat sangat bagus untuk melancarkan sistem pencernaan yang bermasalah. Bagi mereka yang sedang diet juga digalakkan memakan buah naga merah. Fiber atau serat berfungsi sebagai zat yang melawan dan mencegah penyakit seperti serangan jantung, strok dan gangguan kardiovaskular. Kandungan betakaroten dalam buah naga merah membuat Vitamin A bekerja dan memperbaiki penglihatan.


3) Meningkatkan Selera Makan

Kandungan Vitamin B1 dan B2 dalam buah naga merah boleh membantu meningkatkan selera makan bertambah. Terutamanya bagi mereka yang dalam proses penyembuhan dari sakit.


4) Meningkatkan Sistem Imun

Kandungan Vitamin C yang tinggi dalam buah naga boleh meningkatkan sistem imun badan kita terutamanya ketika musim panas hujan yang tidak menentu serta jerebu.


5) Memperkuatkan Tulang Dan Gigi

Kandungan fosfur dan kalsium pada buah naga sangat baik untuk memperkuat tulang dan gigi. Sebagaimana yang telah kita ketahui bahawa tulang dan gigi memerlukan kalsium yang cukup agar tulang dan gigi kita sihat.


6) Merawat Kesihatan Kulit

Antara lain manfaat buah naga ialah untuk merawat kesihatan kulit. Vitamin C yang terkandung dalam buah naga merah juga digunakan untuk perawatan kulit. Iaitu dengan cara dibuat menjadi masker. Caranya adalah kupas kulit buah naga dan ambil isinya, kisarkan hingga halus. Masukkan ke dalam mangkuk, ambil airnya lalu diratakan ke seluruh muka. Ia juga berperanan menghilangkan jerawat dan bekas jerawat


7) Awet Muda

Buah naga mengandungi antioksidan yang tinggi sehingga mampu melambatkan proses penuaan. Kandungan zat di dalam buah naga akan mengeluarkan racun dengan efektif.


8) Menurunkan Kadar Kolesterol Darah

Kandungan zat dalam buah naga berfungsi untuk menurunkan kadar kolesterol tubuh badan. Dengan mengamalkan makan buah naga secara teratur maka akan membantu menurunkan kadar kolesterol dalam darah dan melancarkan peredaran darah.


9) Mengandungi zat yang baik untuk tubuh badan

Di dalam buah naga terkandung pelbagai zat yang baik bagi tubuh seperti kalsium, betakaroten, gula sederhana, Vitamin B1, B2, B3, Vitamin C, fosfur dan lycopine. Zat-zat tersebut sangat diperlukan oleh tubuh badan.


Bagi peminat buah naga atau dragon fruit, kini anda boleh menikmati dengan rasa yang lagi menyegarkan iaitu Celebrity Yogurt Dragon Fruit.




Ada Dragon Fruit sahaja ke ... eh taklah ada Mango, Banana, Honey Dew dan Strawberry. Harganya memang mampu milik. 4 botol ni harganya cuma RM30, sebotol RM7.90. Kalau uolls nak Strawberry harganya ialah RM8.90 sebotol.






Kat mana ya nak beli Celebrity Yogurt? Jangan risau hubungi saya 010-2995619. Nak jadi Sub-Agen sangat-sangat dialu-alukan terutama mereka dari kawasan TTDI Jaya, Bukit Jelutong, Seksyen U9 dan Seksyen U10 Shah Alam.

Khasiat Teh Yang Perlu Anda Ketahui





Sedapnya pekena teh tarik pagi-pagi dengan cuaca yang sejuk selepas hujan lebat. Akan tetapi tak boleh lah setiap hari pekena teh tarik, pas tu duk sahaja mengadap komputer seharian. Bahaya untuk kesihatan kita. Kerana teh tarik mengandungi kolesterol yang tinggi. Bukan semua teh merbahaya untuk kesihatan kita.


Itu cerita teh tarik bagaimana pula dengan teh hijau, raibos, merah dan putih sendiri yang telah digunakan sejak dulukala lagi dalam perubatan Jepun dan Cina. Antara kelebihan dan manfaat yang boleh diperoleh dengan amalan minum teh ini ia bertindak sebagai anti keradangan, anti kanser, anti mikrob, sumber detoks, menurunkan kolesterol, mencegah serangan jantung dan juga menurunkan lemak badan.


Bukan itu sahaja, teh yang dari pelbagai jenis samada jenis hijau, hitam, merah ataupun putih boleh dianggap kunci kepada kulit yang cantik. bagi mereka yang mengamalkan penggunaannya, ia mengandungi bahan antioksidan yang tinggi bersama kumpulan vitamin penting termasuk vitamin C dan E serta karotenoid dan flavonoid. Ke semua vitamin itu berserta antioksidan di dalam teh berfungsi mewujudkan pertahanan yang dapat melindungi kulit daripada elemen merosakkan dari persekitaran dan pemakanan kita sendiri.


Tip Bagi Penggemar Teh

Kulit Kepala Sihat Dengan Teh

Panaskan setengah cawan minyak zaitun di dalam kuali. Campurkan dua sudu teh lavender yang telah ditumbuk dan dua isi uncang teh pudina. Jangan didihkan. Urut bahan ini pada kulit kepala. Bungkus rambut dengan penutup kepala selama 20 minit atau lebih. Bilas rambut dan keringkan. Lakukan sebulan sekali agar kulit kepala sihat dan ia juga menguatkan akar rambut.


Teh Melegakan Kaki Yang Penat

Rendam kaki di dalam besen air teh yang sejuk selama 15 minit atau dalam air teh herba pudina bagi melegakan kaki yang penat. Kesegaran aroma teh menghilangkan bau kaki setelah sehari berkerja.


Teh Melegakan Luka

Teh Mengandungi bahan anti bakteria. Basahkan kapas dengan pekatan teh dan tekap pada luka kira-kira lima minit. Ulang lagi selama empat kali dan jangan basuh. cara ini juga selamat pada kanak-kanak.


Hilangkan Bau Badan

Teh juga boleh digunakan untuk menghilangkan bau badan yang tengik dengan cara mencampurkan teh bersama kelopak bunga ros dan dibiarkan semalaman. Hasil rendaman itu kemudiannya dicampur dalam air mandian dan hasilnya, tubuh berbau harum sepanjang hari

Sumber : Majalah ISihat


Untuk makluman semua terutama yang belum mengenali Shaklee, Shaklee juga ada Teh iaitu Cinch Energy Tea. Saya akan kongsikan apa khasiat yang uolls boleh dapat dengan Cinch Energy Tea Shaklee.



Khasiat Dan Fungsi Ekstrak Cinch Energy Tea

1) Matcha Green Tea

Antioksida yang sangat tinggi
Energi booster
Metabolisma booster
Membakar kalori sehingga 4x

2) Taurina

Menggalakkan metabolisma
Lebih bertenaga
Larutkan lemak
Membantu menghasilkan otot tanpa lemak


3) White Tea

Membakar lemak-lemak berlebihan
Menghalang penghasilan sel lemak yang tidak perlu
Meningkatkan metabolisma
Juga dikenali sebagai teh hijau bayi dengan mempunyai kandungan antioksida yang lebih tinggi berbanding teh hijau

4) Rooibos Red Tea

Tumbuhan herda dari Afrika yang juga dikenali sebagai " The Miracle Tea" atau "Long Life Tea"
Melarut lemak
Meninggikan kadar metabolisma iaitu pembakaran lemak
Agen detox yang kuat


5) Red Tea

Salah satu antioksidan yang dijumpai dalam teh merah, yang dikenali sebagai polifenol 
Pejuang kanser yang kuat
Polifenol membantu kerosakan badan yang disebabkan oleh radikal bebas
Merupakan antioksidan yang begitu kuat dan dikaji sebagai pencegahan kanser dan sebagai agen yang boleh menghalang tumor dari merebak


Tugas uolls pula sekarang ni ialah marilah order Shaklee dengan saya samada nak Cinch Energy Tea atau vitamin Shaklee yang lain :) Saya akan beri konsultasi kepada uolls, PERCUMA sahaja.


Email : arnisyazila@gmail.com
Whatsapp/Telegram/SMS : 010-2995619





Mengapa Saya Yakin Dengan Shaklee - Tambah Pendapatan





Diam tak diam dah hampir 4 tahun saya dalam bisnes Shaklee, asalnya beli set menyusu, secara automatik apabila vitamin yang kita makan itu serasi dengan badan kita. Kita akan jatuh cinta, anak saya menyusu hingga umur beliau 3 tahun setengah berbanding dengan abang-abang yang hanya dapat menyusu sehingga 1 tahun sahaja.





Memandangkan masa itu saya tidak bekerja, saya ingin berpendapatan sendiri lagi pun dah terbiasa bekerja selama 10 tahun lebih, rasa macam tak seronok tidak dapat pegang duit sendiri. Selepas Google  dan Google tentang Shaklee maka saya pun sign up sebagai SID Shaklee, untungnya saya ialah saya sign up dengan upline yang memang bermotivasi tinggi dan yang sentiasa membantu downline, tidak pernah penat, putus asa dan sentiasa membimbing dan membantu kami iaitu Master Lyna Noh dan Master Zainul. Terima kasih untuk beliau suami isteri.


Mengapa saya masih yakin dengan Shaklee sehingga sekarang walaupun dah 4 tahun?

1. Produk

Produk Shaklee berkualiti dan harga yang kita bayar adalah setanding dengan kualitinya. Memang ada banyak produk yang menyatakan mereka bagus dengan harga yang mahal tetapi kesannya tidak seperti yang mereka iaitu pengguna harapkan. Vitamin Shaklee adalah semulajadi, selamat dan berkesan.

2. Sistem

Sistem dalam Shaklee adalah adil, Siapa yang usaha lebih dia dapat lebih. Pembayaran bonus tak pernahnya bertunda , sentiasa ada setiap tengah bulan (jika anda layak untuk terima bonus).


3. Nilai Selepas Jualan

Bila kita berniaga dan bergerak secara berjemaah, bukan sahaja kita bertambah kenalan dan bercerita tentang vitamin, duit, kekayaan, kejayaan sahaja. Malahan kita akan rasa nilai ukhwah, nilai keberkatan niaga dan nilai kasih sayang itu yang menyebabkan kita lagi sayang dengan perniagaan kita.


Bila kita berkongsi tentang kebaikan Vitamin Shaklee dan mereka yang membeli dengan kita, makan dengan konsisten seterusnya mereka kembali sihat dan bertenaga itu adalah kepuasan kepada kami sebagai SID Shaklee. Dalam masa yang sama kita juga mendoakan mereka mendapat kesihatan yang baik.

Yang penting jangan berhenti berkongsi kebaikan Vitamin Shaklee kepada semua orang. Sihat itu adalah nikmat. Diluar sana ramai yang belum mengenali Shaklee, rugi kalau kita tidak berkongsi kebaikan Shaklee.


Sebagai seorang surirumah, saya bersyukur dan bertuah kerana dengan perniagaan Shaklee yang saya lakukan, dengan usaha dan izin Allah saya ada pendapatan sendiri samada sedikit atau banyak kita patut bersyukur. Perjuangan dalam perniagaan perlukan masa, perlukan kekuatan dalaman dan perlukan keyakinan. Dah jatuh bangun balik, jangan cepat mengalah. Niat kita ialah untuk membantu orang lain lebih sihat , mempunyai tambahan pendapatan. Hubungan kita dengan Allah perlu kita jaga kerana DIA pemberi rezeki.


Kita sedia maklum zaman sekarang adalah zaman duit walaupun duit bukan segala-galanya. Pandang muka anak-anak, fikirkan masa depan mereka. Semoga dengan usaha yang kita lakukan ini boleh memberi kebahagiaan kepada keluarga kita.


Dengan bonus Shaklee juga saya membuka perniagaan lain, bukan tidak setia dengan Shaklee akan tetapi cabang bisnes baru saya ialah perniagaan makanan yang membantu usahawan muslim tempatan. Kita bantu membantu sesama kita untuk meningkatkan ekonomi keluarga. Dan dalam masa yang sama kita tambah kenalan dan ilmu baru.

Celebrity yogurt
Sate Kebab Akmal


Bagi anda yang ingin memulakan perniagaan sendiri dengan modal yang rendah. Sila hubungi saya

Email : arnisyazila@gmail.com
Whastapp/Telegram/SMS : 010-2995619

Tip Mengatasi Rasa Marah Dalam Islam





Kita selalu dengar perumpamaan, jangan marah-marah nanti cepat tua. Secara automatik apabila dengar ucapan tersebut, kemarahan kita akan reda. Hmm tapi betul ke makin cepat tua.

Tahukah anda bahawa mereka yang selalu memendam kemarahan mereka boleh meningkatkan hormon tekanan yang seterusnya meningkatkan darah dan merosakkan dinding arteri. Malah kajian daripada Institusi Kesihatan dan Penyelidikan dari Sweeden menunjukkan mereka ini juga berisiko untuk diserang ancaman jantung berbanding mereka yang melepaskan kemarahan.

Nampak tak kesannya kalau kita asyik nak marah je, nak pergi kerja marah, masa kerja marah, balik kerja marah, balik rumah anak tanya sikit marah. Takkan nak biarkan je marah menguasai kita, betul tak?




Tip Mengatasi Rasa Marah Dalam Islam





1. Ubah Posisi Duduk

Apabila kita sedang marah atau rasa nak meletup kemarahan itu ubahlah posisi kedudukan kita. Contohnya apabila kita sedang berdiri eloklah kita duduk supaya kemarahan kita cepat reda.


2. Ambil Wudhu

Berwuduk merupakan salah satu cara untuk menghilangkan kemarahan. Sebab marah itu seperti api dan wudhu itu sebagai air penyiramnya.

3. Meminum Air

Meminum air juga boleh meredakan rasa marah. Apabila kita minum air kita akan rasa lebih lega dan badan kita juga dapat oksigen.

4. Berdiam Diri Apabila Marah

Berdiam itu adalah lebih baik. Apabila kita berdiam, kita boleh kawal kemarahan kita dalam masa yang sama kita sentiasa istighfar di dalam hati.  Dengan berdiam, kita juga dapat mengawal kata-kata kita dari mengeluarkan perkataan yang kesat.

5. Bertenang dan Tarik Nafas Dalam-dalam

Bawa bertenang dan tarik nafas dalam-dalam kerana ia bagus untuk menghilangkan rasa marah. Dengan menarik nafas dalam-dalam kita dapat mengumpul oksigen ke otak. Fikiran kita akan rasa lebih segar dan dapat menyelesaikan masalah dengan lebih efektif.


6. Bersenam

Bersenam juga mampu mengurangkan rasa marah yang sedang menggelegak tu.

Manakala penyelidik dari Jepun pula mendapati dengan berjalan-jalan setiap hari boleh mengurangkan rasa kemarahan dan tekanan darah diastolik.


Bagaimana pula kita nak menenangkan anak yang sedang marah atau mengamuk?

Kita PELUK erat anak-anak kita sambil baca Al Fatihah , bila dia dah tenang kita bagi minum air dan pujuk dia. Ya la bila dia tengah marah, kita pun menjerit, api dengan api akan jadi semakin marak. Perkara ini saya sendiri dah mengalaminya cubalah. InshaaAllah kita boleh mengajar anak mengawal kemarahan dia.

Semoga perkongsian ini memberi manfaat kepada kita semua.

Celebrity Yogurt Shah Alam - TTDI Jaya, Bukit Jelutong, Seksyen U9, Seksyen U10


Testimoni Celebrity Yogurt


Jom kita tengok apakata mereka tentang kesedapan Celebrity Yogurt ni :)








Pendekata tak rugi pun anda mencubanya, sebaik-baiknya rasa lah semua flavour Mango, Banana, Honey Dew dan Dragon Fruit harganya pun lagi berbaloi, teringin nak flavour Strawberry pun ada. Harganya mahal sikit la sebab Strawberry so special.







Hubungi saya agen Celebrity Yogurt di kawasan anda

Whatsapp/Telegram/SMS : 010-2995619

Tip Dan Panduan Mencegah Diabetes


Bila memasuki usia 40an, pemakanan kita memang perlu dijaga.  sedangkan sepatutnya dari usia muda lagi kita perlu jaga pemakanan kita untuk elak penyakit yang berisiko tinggi.  Penyakit Diabetes sebenarnya boleh dicegah dan salah satu cara yang terbaik ialah dengan mengamalkan tabiat makan yang sihat dan melakukan aktiviti fizikal secara tetap.

Dan yang paling membimbangkan penyakit Diabetes sudah mula wujud  dikalangan remaja dan kanak-kanak. Diabetes menyebabkan pelbagai komplikasi kesihatan seperti penyakit kardiovaskular, buta, kegagalan buah pinggang, penyakit saraf dan amputasi kaki dan tangan.


Saya akan kongsikan beberapa Tip Dan Panduan Mencegah Diabetes, semoga ia dapat membantu anda.

Masak Secara Bijak

Disamping kita mengamalkan pemakanan yang seimbang, sederhana dan pelbagai. Penyediaan dan cara memasak juga penting, anda digalakkan untuk mengukus, memanggang, membakar di dalam ketuhar atau melayur (mencelur) masakan anda dan boleh lah sesekali menggoreng.


Makan Di Luar

Kebanyakan dari kita sibuk dengan kerjaya dan menyebabkan kita lebih selesa makan diluar dari masak sendiri di rumah. Jika makan diluar, sebaik-baiknya lebihkan makanan seperti sayur-sayuran, buah, bijirin, bijirin penuh dan ikan yang membekalkan kurang kalori tetapi mengandungi lebih nutrien. Memandangkan keadaan ekonomi yang semakin mencabar, apakata kita lebihkan masak di rumah yang mana lebih jimat dan kebersihannya terjamin.




Kurangkan Makanan Yang Tidak Sihat

Pengambilan gula yang berlebihan boleh menyebabkan kenaikan berat badan dan obesiti dan meningkatkan risiko terhadap diabetes. Cuba kurangkan pengambilan gula dengan

1. Beransur-ansur berhenti menggunakan gula di dalam masakan.

2. Kurangkan pengambilan kuih-muih dan bahan makanan yang penuh dengan gula.

3. Pilih pencuci mulut (kuih-muih dan kek) dalam saiz sajian kecil atau menggantikannya dengan pilihan yang lebih sihat seperti buah.

4. Pilih air kosong berbanding minuman berkarbonat atau yang mengandungi gula (seperti minuman ringan. sirap dan kordial)

5. Hadkan penambahan gula pasir, susu pekat manis atau susu isian sejat manis kepada satu sudu teh bagi setiap cawan.

6. Elakkan mengambil makanan atau minuman yang mengandungi gula di antara waktu makan dan hampir dekat waktu tidur.


Makan Pada Waktu Tetap

Amalkan makan semua hidangan utama (sarapan, makan tengahari, makan malam) pada waktu makan yang tetap dan elak dari tinggalkannya. Jika anda terasa lapar ganti dengan air kosong, makan buah atau biskut oat.


Kekal Aktif

Haa bab bersenam ni ramai yang surrender betul tak?
Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) menganggarkan bahawa sekitar 1/3 daripada kes diabetes disebabkan oleh tidak aktif secara fizikal. Sebenarnya dengan hanya mengurangkan berat badan sebanyak 5% dan diikuti dengan senaman berintensiti sederhana boleh membantu mengurangkan risiko diabetes jenis 2 lebih daripada 50%. Okey sahabat semua kita mula aktif dari sekarang, mulakan dengan melakukan aktiviti fizikal berintensiti sederhana seperti berjalan pantas, berjoging, berenang sekurang-kurangnya 30 minit dan lima kali seminggu.


Kebanyakan dari kita sudah berkahwin dan mempunyai anak-anak apakata kita mulakan pencegahan dengan lebih awal iaitu sejak anak-anak kita masih kecil. Statistik menunjukkan peningkatan prevalen diabetes sebanyak tiga kali ganda dikalangan mereka yang berumur diantara 18 hingga 35 tahun dalam tempoh 15 tahun yang lepas. Anak-anak kita digalakkan untuk mengamalkan gaya hidup sihat dengan meningkatkan aktiviti fizikal dan makan secara sihat. Peranan kita sebagai ibubapa ialah

1. Menjadi model peranan bagi anak-anak. Jika kita menjalani kehidupan yang sihat, anak-anak juga akan mengikut jejak kita.

2. Membimbing dan membantu anak-anak untuk membuat pilihan makanan yang sihat.

3. Memberi peluang yang cukup untuk aktiviti fizikal dan menggalakkan aktiviti luar bagi seluruh keluarga seperti bermain ditaman, sukan rekreasi atau berjalan pantas. Cabaran zaman sekarang ialah cuaca seperti jerebu, kebanyakkan ibubapa pulang menjelang senja semasa hari bekerja, anak-anak leka dengan gadjet yang menghadkan aktiviti fizikal diluar rumah.

4. Melibatkan anak-anak dalam merancang, membeli-belah makanan dan juga semasa memasak makanan.

5. Melibatkan anak-anak dalam melakukan kerja-kerja rumah.


Mencegah itu adalah lebih baik dari mengubat. Kerana Diabetes adalah penyakit yang mahal. Ia bukan sahaja menjejaskan kesihatan kita malahan juga ekonomi keluarga kita. Sama-samalah kita menjaga kesihatan diri dan keluarga kita. Nabi juga telah berpesan berhenti makan sebelum kenyang.


Salam sayang dari saya SID Shaklee anda

Email : arnisyazila@gamil.com
Whatsapp/Telegram/SMS : 010-2995619

Pengedar Shaklee Shah Alam - TTDI Jaya, Bukit Jelutong, Seksyen U9, Seksyen U10



Saya Arni Syazila adalah pengedar Shaklee Shah Alam khususnya dikawasan TTDI Jaya, Bukit Jelutong, Seksyen U9 dan Seksyen U10. Jika anda berada diluar kawasan Shah Alam, penghantaran juga boleh dilakukan melalui courier service yang sedia berkhidmat untuk anda.


Shaklee adalah rangkaian produk suplemen dan vitamin semulajadi. Moto kami adalah

Always safe

Always works

Always Green

Shaklee boleh diambil oleh Ibu mengandung, Ibu Berpantang, Ibu Menyusu. Orang Tua dan Kanak-kanak. Nyatakan dan terangkan masalah anda, saya bersedia membantu. Set berikut adalah set vitamin yang sentiasa mendapat permintaan yang tinggi. Jika anda ada masalah "budget", kita boleh bincang. Dan anda ingin harga yang lebih menarik dan eksklusif, sila daftarkan diri anda sebagai ahli Shaklee, saya akan bantu anda, anda dan keluarga sihat, pendapatan juga bertambah. 


Set Vitamin Shaklee , Set Vitamin Berpantang, Set Vitamin Ibu Hamil, Set Vitamin Ibu Menyusu, Set Vitamin Kulit Cantik, Set Vitamin Kurus, Set Vitamin Kesuburan dan Set Vitamin Awet Muda. 
















Hubungi saya pengedar Shah Alam 

Email : arnisyazila@gmail.com
Whatsapp/Telegram/SMS : 010-2995619

Celebrity Yogurt Shah Alam - TTDI Jaya, Bukit Jelutong, Seksyen U9, Seksyen U10


Manfaat Buah Strawberry Yang Perlu Anda Tahu






Tengok warna buah Strawberry ni pun dah rasa geramnya nak makan betul tak? Tu belum lagi rasanya yang manis dan sedikit masam ini sangat digemari ramai, pendekata kalau ke Cameron Highlands tak sah kalau tak beli dan makan buah strawberry ni memang rugi walaupun anda boleh beli di mana-mana pasaraya cuma harganya sudah tentu berbeza. Buah Strawberry bukan sahaja boleh dimakan, dibuat jem, jus, teh strawberri malahan boleh juga dipakai dikulit kerana ia mempunyai khasiat tertentu.


Manfaat Buah Strawberri Antaranya Ialah

Buah ini kaya dengan Vitamin C, ia juga mengandungi fitonutrient dan antioksidan yang memerangi radikal bebas. Unsur antioksidan inilah yang dipercayai memberikan warna merah pada buah Strawberry. Selain itu buah Strawberry juga mengandungi Vitamin K, mangan, Folic acid, potasium, Riboflavin, Vitamin B5, Vitamin B6, magnesium dan Omega 3.




Manakala dari sudut kesihatan pula, kandungan nutrisi yang dimiliki Strawberry ini sangat baik untuk membantu mereka yang mengalami Arthritis, kanser, untuk kesihatan mata, kerosakan fungsi otak, tekanan darah tinggi dan penyakit jantung




Berita baik untuk penggemar Strawberry , Celebrity Yogurt telah menghadiahkan anda Celebrity Yogurt Strawberry , confirm sedap dan menyegarkan.




Dapatkan Celebrity Yogurt anda dengan segera, hubungi

Email : arnisyazila@gmail.com
Whatsapp/Telegram/SMS : 010-2995619

Harga Celebrity Yogurt, klik HARGA

Celebrity Yogurt Shah Alam - TTDI Jaya, Bukit Jelutong, Seksyen U9, Seksyen U10



3 jenis buah yang berbeza , rupanya plain sahaja, bezanya ialah warna, putih lesi, putih kehijauan dan cebisan kuning emas.

Ketiga-tiga warna ini membezakan buah iaitu Banana, Honey Dew dan Mango

Tanpa pewarna, tanpa pengawet, hanya susu asli, tanpa bahan tiruan, hanya buah sebenar .... 100% pure

Kenapa kami menggunakan botol kaca? Ianya untuk menjaga kualiti CY dan tanpa bahan kimia.

Tempoh simpanan minimal untuk memastikan kualiti CY terjamin. Dan kualiti ini anda HARUS nikmati dengan harga yang berpatutan.

Hubungi saya dengan segera untuk menikmati Celebrity Yogurt samada dirumah atau dipejabat anda.

Hubungi saya

Email : arnisyazila@gmail.com
Whatsapp/Telegram/SMS : 010-2995619

Celebrity Yogurt Shah Alam - TTDI Jaya, Bukit Jelutong, Seksyen U9, Seksyen U10



Amat digalakkan untuk uolls nak feeling-feeling artis , harga yang berpatutan, rasa buah yang menyegarkan. Kalau nak rasa semua flavour kami menawarkan pakej kombo.



💰Harga Pasaran CelebrityYogurt

❇❇Flavour & Harga:

🍋Manggo | 🍌Banana | 🍅Dragon Fruits | 🍈Honey Dew |

🍶 RM7.90 / Botol

🍓Strawberry
🍶RM8.90 / Botol

📥📥📥📥📥📥📥📥📥📥
🔍💰 Pack Combo 💰🔍

🍋Manggo | 🍌Banana | 🍅Dragon Fruits | 🍈Honey Dew |

🍶🍶RM 30 - 4 Botol
🍶🍶🍶🍶RM 60 - 8 Botol

🍓Strawberry
🍶🍶 RM 8.50 / Botol

👍👍 Best Price 👍👍





Nak cuba nak rasa nak feeling celebrity?

Hubungi saya dengan segera

Email : arnisyazila@gmail.com
Whatsapp/Telegram/SMS : 010-2995619