Khasiat Buah Delima Atasi Kolesterol



Merah-merah delima .... cantikkan buah delima ni , rasanya pun manis , memang layan makan buah delima ni diselangi dengan biji-bijinya. Buah yang banyak khasiatnya yang mungkin ada yang belum tahu lagi.


Tahukah anda bahawa antara khasiat buah delima ni ialah atasi kolesterol. Sebuah penelitian dari Sepanyol menunjukkan bahawa seseorang yang makan buah delima dapat menjaga kesihatan pembuluh darah, menurunkan kadar kolesterol dan memperbaiki kerosakan sel akibat terlalu kerap mengambil makanan segera.


Melalui penelitian sebelum ini, pengambilan jus buah delima setiap hari dapat meningkatkan aliran darah ke jantung akibat pembuluh darah yang tersumbat kerana kolesterol.


Khasiat Lain Buah Delima 


Menghilangkan Radikal Bebas 
Buah delima mengandungi kadar anti oksida yang tinggi


Melindungi Kesihatan Jantung
Buah delima membantu membuang plak pada saluran darah dan membuatkan arteri lebih fleksibel.


Melawan Kanser
Buah delima mengandungi anti oksida yang mana efektif dalam melawan beberapa jenis kanser, termasuklah kanser payu dara, prostat dan kulit.


Membantu Sistem Penghadaman
Buah delima membantu sistem badan mengeluarkan enzim dengan sifat anti bakteria yang boleh membantu sistem penghadaman dan melawan pelbagai penyakit makanan yang dimakan. ia juga dikatakan boleh mengatasi sembelit.


Meningkatkan Selera Makan
Buah delima sesuai untuk kanak-kanak yang tidak mempunyai selera makan.


Menyembuhkan Anemia
Anemia merupakan masalah kesihatan disebabkan oleh kekurangan sel darah merah dalam badan. Buah delima mempunyai kadar zat besi yang tinggi. Ini boleh meningkatkan kandungan heemoglobin dalam darah.


Mengurangkan Inflamasi
Buah delima mengandungi Vitamin C yang mana merupakan satu bahan anti-inflamasi. Membantu mengurangkan penyakit asma, sakit tekak, batuk dan bersin.


Korang Tau Tak Omega Shaklee Juga Atasi Kolesterol


Korang tau tak Omega Shaklee juga atasi kolesterol, bagi mereka yang bukan penggemar buah. Omega Shaklee boleh membantu anda mengatasi masalah kolesterol.



Kebaikan Omega Guard Shaklee Yang Perlu Anda Tahu


Melindungi Jantung Anda
Omega Guard Shaklee membekalkan asid lemak Omega 3 yang berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal

Membantu Mengurangkan Risiko Penyakit Jantung
Satu penyelidikan yang menyokong fakta tesebut tetapi bukan muktamad menunjukkan bahawa pengambilan asid-asid lemak Omega 3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronori.

Penyelidikan juga menunjukkan bahawa paras asid lemak omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal. Tambahan lagi, Omega-3 dapat memelihara kesihatan otak, penglihatan dan fungsi-fungsi sendi.

Ultratulen dan Bergred Farmaseutikal
Omega Guard dihasilkan melalui satu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak Omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan. 


Hubungi saya SID Shaklee anda


Email : arnisyazila@gmail.com
Whatsapp/Telegram/SMS : 010-2995619

Labels: