Punca Kulit Wajah Berminyak Dan Cara Atasinya


Seperti biasa apabila kita bangun pagi kita mesti nak belek muka kita kat cermin kan, takpun masa tengah gosok gigi ke, kejap ke kiri kejap ke kanan tengok kulit muka kita tapi ... tapi kenapa muka berminyak sangat ni, walhal baru pagi tu bukannya tengahari. Ok takpe kita basuh muka dulu seperti biasa dan memakai bedak sebelum pergi kerja harapnya takde la muka terlalu berminyak akan tetapi sangkaan kita meleset makin teruk berminyaknya terutama selepas keluar lunch tadi. Saya kongsikan punca kulit wajah kita berminyak dan cara atasinya.


Punca Kulit Wajah Kita Berminyak


Makanan Berlemak

Makanan yang mengandungi lemak jika diambil secara berlebihan menyebabkan berlaku penimbunan lemak di bawah kulit. Lemak di bawah kulit ini merangsang lebihan minyak sehingga menyebabkan kulit kita berminyak.


Hormon Tidak Seimbang

Wanita mengalami perubahan hormon dalam hidupnya ketika menstruasi, hamil dan menopaus. Perubahan hormon dalam badan merangsang penghasilan minyak yang berlebihan di bawah kulit.


Salah Pilih Kosmetik

Alat kosmetik mengandungi bahan kimia. Sebagai wanita, anda perlu berhati-hati memilih kosmetik. Jika kosmetik tersebut tidak sesuai dengan kulit, ia boleh menyebabkan kulit berminyak, iritasi dan kulit wajah sensitif.


Genetik

Cuba perhatikan wajah kedua ibubapa dan adik beradik yang lain. Jika kebanyakan daripada mereka memiliki wajah yang berminyak ini bermakna faktor keturunan. Faktor ini tidak boleh dicegah tetapi boleh diatasi.


Ubat-Ubatan

Jika anda berada dalam pemantauan doktor dan perlu makan ubat-ubatan, kulit berminyak mungkin datang daripada pengambilan ubat-ubatan ini.


Stres

Sebagai tindakbalas terhadap stres, tubuh menghasilkan minyak berlebihan  dan membuat wajah nampak berkilat dari jauh.


Selepas kita mengetahui punca, bagaimana pula kita nak mengatasi kulit wajah kita yang berminyak ni. Bacaan selanjutnya anda boleh klik di sini.


Shaklee bukan sahaja menawarkan vitamin untuk dimakan malahan Shaklee juga ada set penjagaan muka antara produk yang sesuai untuk mereka yang kulit berminyak ialah Gentle Deep Foaming Cleanser.



Apa yang kita boleh dapat apabila membelai muka kita dengan Deep Foaming Cleanser Nutriwhite Shaklee ni ...


Kulit kita akan lebih bersih, licin, lembut, segar, berseri dan sekata.

Menyingkirkan set kulit mati tanpa meninggalkan sisa

Kulit kurang berminyak

Liang pori semakin rapat disebabkan kotoran celah pori disingkirkan. Sangat sesuai bagi mereka yang mengalami masalah liang pori yang besar, kotoran pada wajah tidak dapat dibersihkan dengan sempurna dengan pencucian biasa yang mana menyebabkan kulit kita semakin berminyak.


Deep Foaming Cleanser Nutriwhite Shaklee ini dihasilkan dari sumber semulajadi. Bahan-bahan dalam Cleanser Nutriwhite Shaklee ialah

Rumpai laut yang berfungsi membuang kotoran, sel-sel mati dan menegangkan kulit

Alga hijau membersih hingga jauh ke dalam liang-liang kulit untuk membuang toksin dan mengekalkan kelembapan kulit

Strawberi Begonia mencerahkan dan meratakan tona kulit.

Melembut dan menyegarkan kulit


Anda akan berpuashati setelah menggunakan Gentle Deep Foaming Cleanser Shaklee dan jika nak hasil yang lagi baik, saya cadangkan anda mengambil Set Vitamin Kecantikan Shaklee dan jangan lupa bulan ni promosi Sustained Release Vitamin C dengan harga yang sangat berpatutan , jimat pun jimat. Sayangilah diri anda. Untuk maklumat lanjut sila hubungi saya dengan segera

Email : arnisyazila@gmail.com
Whatsapp/Telegram/SMS : 010-2995619



Labels: