Khasiat Dan Kebaikan Lecithin Shaklee - Turunkan Berat Badan


Memandangkan bulan ini ialah Promosi Lecithin, saya akan kongsikan kisah dan mengapa Lecithin Shaklee ni terkenal bagi mereka yang ingin menurunkan berat badan. Bila berkongsi khasiat dan kebaikan Shaklee ni kita rasa seronok sebab kalau boleh nak semua orang mendapat manfaatnya.


Khasiat Dan Kebaikan Lecithin Shaklee - Turunkan Berat Badan


Khasiat Dan Kebaikan Lecithin Shaklee - Turunkan Berat Badan



1) Lecithin bertindak sebagai pelarut untuk kolesterol, trigylcerides dan lemak-lemak yang lain. Sebab itu ia membantu mencegah penyakit-penyakit seperti high blood pressure, stroke, heart disease, arteri yang mengeras. Malah sesetengah pakar mengesyorkan pengambilan up to 6000 - 7000mg sehari jika berhadapan dengan masalah kesihatan yang sebegini.


Kenapa Orang Nak Kurus Suka Lecithin?


2) Sebab ia bertindak mengemulsikan lemak (memecahkan lemak). Tahukah anda? Lecithin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian. Pengambilan Lecithin 4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan.


3) Lecithin memainkan peranan utama dalam penyerapan zat-zat penting dari saluran darah ke dalam sel-sel badan tanpa Lecithin yang mencukupi, membran sel akan mengeras dan seterusnya menyukarkan proses penyerapan. Banyak faktor seperti bahan-bahan kimia dari persekitaran yang tercemar, bahan-bahan metal, dadah, food additives, pesticides ... bla..bla semuanya menyebabkan membran sel mengeras yang mana pastinya menyukarkan proses penyerapan zat-zat. Jadi dengan menambahkan pengambilan Lecithin sebagai pemakanan tambahan harian, pasti ianya keputusan yang bijak.


4) Lecithin membantu mengurangkan atau mencegah penyakit berkaitan hati.


5) Lecithin merupakan sebahagian dari unsur yang mengelilingi fiber saraf. Tanpanya, fungsi saraf ini kurang efisien. Sebab itu mereka yang menderita akibat multiple sclerosis, fibromyalgia, tekanan PMS, dapat merasakan kesan yang positif apabila mengambil Lecithin.


6) Lecithin membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus, germs, bakteria. Di samping itu , struktur Lecithin itu sendiri melindungi sel dari teroksida.


7) Lecithin juga dikenali sebagai makanan otak dan saraf. Ia membantu sel otak berkembang, penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter (berkaitan short term memory). Lecithin dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah senility (nyanyuk) atau Alzheimer's disease. Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7000mg sehari untuk memulihkan sistem ingatan.


8) Lecithin juga dikatakan sumber hormon neurotransmitter di mana ia menggalakkan proses tidur. Kekurangan hormon ini dikatakan punca insomnia.


9) Lecithin adalah asid lemak perlu yang penting dalam penjagaan paru-paru kerana kebolehannya mencairkan mukus dan mencegah iritasi. Dan sebab itulah ianya berguna bagi mereka yang ada alergi, asma, bronkitis dan emphysema.


10) Lecithin bertindak sebagai pelincir bagi sendi-sendi (joint) dan membantu dalam penjagaan tisu buah pinggang dan sistem penghadaman.


11) Lecithin adalah zat untuk kecantikan ..ianya perlu dalam menghasilkan rambut yang sihat, cantik berkilat , kulit yang lembut gebu dan juga mencegah ekzema.


12) lecithin diperlukan dalam penghasilan pelbagai hormon seperti epinephrine. Sebab itu ianya amat berguna dalam mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala menopause


13) Lecithin bersama unsur-unsur lain digunakan untuk membuat BILE. BILE ini fungsinya ialah mencairkan lemak. Pengemulsian ini memudahkan penyerapan zar-zat seperti A, D, E dan K ke dalam badan.

Labels: