Lecithin Shaklee - Vitamin Untuk Otak


Bagaimana Otak Kita Berfungsi



Kita sering nampak ayat "lebih banyak sel otak berhubung, lebih cepat pembelajaran berlaku". Macamana sel-sel otak kita berhubung, nak tau tak?

Sel-sel otak kita ni dia tak bersambung secara direct, antara sel-sel otak (dipangil neuron) ada satu ruang namanya synapse. Di synapse inilah berlakunya pemindahan neurotransmitter dari satu neuron ke satu neuron yang lain.

Macamana kalau neurotranmitter ni tak boleh nak melepasi synapse tu ke neuron-neuron yang lain? Maka jadilah ia macam talian telefon atau internet yang terganggu. Contohnya kita tengah bercakap dalam telefon tiba-tiba ada gangguan maka tak sampailah mesej kita kepada orang di sebelah sana.


Macam tu lah jugak bila ada gangguan terhadap aliran neurotransmitter kita. Bila sel otak tak berhubung , kita pun mulalah jadi tak berapa betul sebab dah ada gangguan. Jadi macamana kita nak pastikan aliran neurotransmitter kita berjalan dengan lancar?


Mula-mula sekali kena istiqomah buat AMALAN ROHANI, kenapa? Secara saintifiknya memanglah sistem badan kita berjalan dengan sendiri tapi secara rohaninya yang menjaga setiap degup jantung dan aliran darah kita ialah para malaikat, maka kena buat amalan rohani secara konsisten barulah kita benar-benar sihat.


Dalam masa yang sama kita bekalkan otak kita dengan nutrien. Makan bukan sekadar nak kenyangkan perut sahaja tapi OTAK pun perlukan nutrien. Bukan Omega Guard sahaja yang jaga otak.


1) Protein (ESP) - Protein membina neuron dan neurotransmitter. ESP juga ada asid amino yang menjaga neuron dan saraf kita supaya sentiasa alert.


2) Vitamin C - Jaga sel otak dari rosak. Kalau otak dah rosak apapun tak boleh


3) B Complex - Menjaga kesihatan neurotransmitter


4) Lecithin - Mengandungi phosphatidylcholine iaitu precursor untuk neurotransmitter membantu perpindahan neurotransmitter ini dengan lebih mantap.


5) Omega Guard - Mengurangkan risiko otak mengecut .. haa jangan tak tau otak pun boleh mengecut tau

6) Performance Drink - Melancarkan lompatan neurotransmitter


Jadi? Jangan tunggu lama-lama, yang dah makan teruskan makan kalau yang belum jangan lupa hubungi saya ya.

Whatsapp/Telegram/SMS : 010-2995619
et emotico

Labels: