Sakit Sendi Dan Tip Hilangkan Sakit Sendi Serta Penawarnya


Umur baru je nak masuk 40an tapi dah mula terasa sakit sendi terutamanya dibahagian lutut. Dan semakin terasa apabila nak duduk, berdiri dan berjalan untuk jangka masa yang agak lama. Antara punca yang dikenal pasti ialah ia disebabkan oleh kurang bersenam dan kekurangan kalsium dan juga menandakan otot-otot sendi semakin lemah.

Bila sakit sendi menyerang ia sangat menyeksakan dan menyebabkan kita semakin malas untuk berjalan dan rasa tidak selesa untuk duduk dan bangun. Selain itu sakit sendi juga berlaku disebabkan peningkatan usia kerana tulang menjadi semakin lembut dan haus. Pertambahan berat badan juga mempengaruhi sakit sendi dibahagian lutut kerana berat badan kita tidak mampu menampung hingga menyebabkan sakit lutut.






Sakit sendi juga dikenali sebagai Osteoarthritis, ia merupakan sejenis penyakit sendi yang mempunyai ciri keradangan. Dibahagian badan di mana dua tulang yang berlainan bertemu ialah dikenali sebagai sendi.

Apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus. Ini akan menyebabkan sendi menjadi bengkak, sakit dan kebas dan menjadi punca kepada kemerosotan sendi tulang yang progresif (penyakit degeneratif sendi).


Apabila darah (tidak cukup khasiat) yang dibekalkan kurang walaupun seseorang itu sihat ia akan menyebabkan keradangan. Ini disebabkan tubuh badan tidak dapat menghasilkan zat makanan yang mencukupi bagi menyelaras  dan memastikan kadar pemulihan dan pembaharuan yang diperlukan.


Bahagian sendi yang sering berlaku keradangan ialah dibahagian lutut. Kerana bahagian lutut adalah bahagian yang menampung berat badan dan kita sentiasa menggunakannya seumur hidup kita.


Tanda-tanda penyakit Osteoarthritis ialah ..

1. Sakit sendi yang terlibat

2. Kesukaran untuk membengkokkan atau meluruskan sendi akan berlaku

3. Sesetengahnya akan mengalami kebengkakan

4. Adanya pembesaran tulang sendi


Penawar sakit sendi ialah 

Ada pelbagai rawatan dan cara untuk merawat sakit sendi akan tetapi dengan testimoni terkini mungkin dapat membantu kita atau keluarga kita yang sedang menderita sakit sendi iaitu dengan mengamalkan minum Vivix hanya sesudu sehari dan dengan satu botol ini dapat bertahan lebih kurang sebulan. Tak salah kita mencubanya kan.





Khasiat Vivix Yang Anda Perlu Tahu



Artikel berkaitan yang pasti menarik perhatian anda

Tip Dan Panduan Mencegah Diabetes

Awet Muda Tanpa Suntikan

Sila hubungi saya untuk mendapatkan vitamin kesukaan anda 010-2995619

Labels: