Tip Kulit Cantik Dan Sihat Dengan Vitamin C Shaklee


Semua orang nak kulit cantik dan sihat,  tapi saya tak suka makan buah-buahan, saya tak suka makan sayur-sayuran, eh kenapa kulit muka saya kusam, tidak berseri, nampak gelap, jerawat berlumba-lumba timbul. Mulalah rasa rendah diri, kalau boleh tak nak keluar rumah. Bila tengok iklan di Facebook, Instagram wah produk ni boleh cerahkan kulit, hilangkan jerawat, harga untuk 1 set ehh MURAHNYA!! Adik-adik, kakak-kakak tolonglah jangan ambil risiko yang anda sendiri akan merana, duit pun habis melayang kerana anda terpaksa merawat kulit yang rosak dengan harga yang lebih mahal.


Bagi mereka yang mementingkan kecantikan kulit antara vitamin yang menjadi pilihan ialah Vitamin C. Jom kita tengok kelebihan Vitamin C kepada kulit dan tubuh kita.


Vitamin C atau asid askorbik (asid L-askorbik atau L-askorbat) merupakan sejenis zat nutrien terpenting yang diperlukan oleh manusia dan beberapa spesies haiwan tertentu. Ia juga merupakan salah satu daripada jenis-jenis vitamin utama yang sangat diperlukan.


Fungsi dan Manfaat Vitamin C


Melawan Kanser

Melawan kanser adalah salah satu fungsi utama Vitamin C. Mereka yang memilih makanan yang sarat dengan Vitamin C seperti buah-buahan atau sayur memiliki risiko lebih rendah terkena kanser payudara. Bahkan ada sumber rujukan yang mengatakan bahawa Vitamin C dapat dijadikan sebagai racun bagi sel-sel kanser tertentu.


Memperbaiki Kulit

Vitamin C mengandungi antioksidan yang sangat diperlukan oleh kulit, dimana antioksidan berfungsi untuk meneutralkan radikal bebas yang tersimpan akibat terkena sinaran matahari.


Mencegah Diabetes

Vitamin C mampu untuk menurunkan kadar gula yang terdapat dalam tubuh dan dapat mencegah efek buruk daripada penyakit diabetes pada penderitanya.


Mengawal Tekanan Darah

Tekanan darah tinggi merupakan penyakit yang sangat berbahaya dan boleh menyebabkan kematian pada orang yang menderitanya. Mengambil Vitamin C dengan dos yang yang ditetapkan secara rutin dapat mengawal tekanan darah dengan baik.

Meningkatkan Mood

Kekurangan Vitamin C akan menyebabkan perubahan psikologi. Peneliti dari McGill Universiti mengatakan bahawa pengambilan suplemen Vitamin C (500mg) dua kali sehari mampu memperbaiki mood dan menghilangkan rasa gelisah.

Menurunkan Risiko Serangan Jantung

Vitamin C dapat menghilangkan aterosklerosis yang berada di dalam jantung. Aterosklerosis adalah suatu keadaan dimana arteri jantung menebal dan dapat meningkatkan terjadinya serangan jantung kerana darah menjadi tidak lancar.



Manfaat Utama Vitamin C Shaklee


Membentuk Kolagen

Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.


Memperbaiki Simptom Pendarahan

Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering dan kulit kasar


Peningkatan Sistem Imun

Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, asma juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selsema.


Memerangi Kanser

Ia adalah anti oksidan dan mampu meningkakan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.


Mencantikkan Kulit

Ambil Vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

Memperbaiki Insomnia

Ia memperbaiki insomnia, stress masalah berkaitan mental seperti keresahan.


Mengekalkan Kolesterol Sihat

Ianya mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.


Tip Kulit Cantik Dan Sihat Dengan Set Lengkap Vitamin Kecantikan Shaklee






Bagi sesiapa yang membeli Set Lengkap Vitamin Kecantikan Shaklee ada sesuatu yang menarik untuk anda, hubungi saya dengan segera.






Labels: