Tip Pemakanan Sihat Untuk Mereka Yang Mengalami Ekzema



Kita selalu dengar mereka yang mengalami ekzema samada bayi, kanak-kanak dan orang dewasa, bagi mereka yang mengalaminya, rasa ketidakselesaan ini mengganggu urusan harian lebih-lebih lagi kanak-kanak. Saya akan kongsikan makanan yang boleh membantu untuk mengurangkan gejala ekzema.


Tip Pemakanan Sihat Untuk Mereka Yang Mengalami Ekzema


1. Teh Chamomile

Ia mempunyai ciri-ciri anti radang dan boleh melegakan kulit dan mampu mengurangkan rasa gatal


2. Daun Bawang

Ia terbukti menurangkan tahap histamine dalam badan dan mengandungi Vitamin K yang penting untuk kulit yang sihat.


3. Pisang



Pisang kaya dengan postassium, magnesium dan Vitamin C dan ia menggalakkan pembaikan kulit.


4. Kentang

Ia kaya dengan serat, Vitamin C dan postassium dan termasuk dalam kumpulan makanan yang baik bagi anda mengalami ekzema.


5. Ikan Dan Kekacang



Makanan yang kaya dngan asid lemak Omega 3 ini termasuklah makanan seperti salmon, walnut, chia seed dan banyak lagi


6. Yogurt



Probiotik yang terdapat dalam yogurt membantu mengurangkan gejala ekzema


7. Makanan Berkhasiat

Sayur-sayuran, buah-buahan dan bijirin yang cukup baik membantu mendapatkan kulit yang sihat. Kurangkan gluten dalam bentuk roti, pasta dan bijirin untuk mengelakkan berlakunya ekzema.


8. Makanan Tambahan Semulajadi

Makanan tambahan yang kaya dengan Omega 3, asid gamma-linolenik (GLA) dan Vitamin A, D dan E menggalakkan pertumbuhan kulit yang sihat. Ia dapat membantu menghidratkan kulit, meningkatkan pengeluaran kolagen dan melindungi kulit daripada radikal bebas.


Sumber : Majalah Rapi


Set Ekzema Shaklee Untuk Kulit Sihat


Bayi berusia kurang dari 1 tahun

Jika anak anda masih menyusu, ibu boleh mengambil ESP dan Omega Guard. Secara tak langsung ibu juga mendapat  khasiatnya.

Krim Herbal Blend juga membantu bagi bayi yang mengalami kulit kering bagi mengurangkan rasa gatal dan pedih.


Kanak-kanak berusia 1 tahun ke atas

Bagi kanak-kanak yang berusia 1 tahun ke atas yang mengalami ekzema, boleh mengambil Omega Guard. Fungsi Omega Guard ialah menguatkan membran sel, mencegah radang kulit dan mengurangkan kegatalan.

Pengambilan Mealshakes juga digalakkan yang mana Melashakes kaya dengan multivitamin untuk tisu kulit dan menghilangkan parut. Krim Herbal Blend juga membantu.


Remaja dan dewasa

Pengambilan ESP membantu penghasilan sel kulit yang sihat , anjal dan gebu. Ini membantu mereka yang mengalami ekzema yang mana sel kulit mereka telah rosak.

GLA Complex dan Vitamin E berkhasiat merawat kulit yang rosak dan juga dapat membantu memudarkan parut dengan berkesan. Vitamin E Shaklee mengandungi ekstrak biji anggur yang mempercepat proses membaikpulih kulit dan juga mempertingkatkan sistem imunisasi melawan ekzema.

Manakala Omega Guard berfungsi mengekalkan kulit dalam keadaan lembap. Mereka yang mengalami ekzema mempunyai kulit yang sangat sensitif. Omega Guard menvegah keradangan kulit dan mengurangkan kegatalan.

Fungsi Omega Guard dan ESP ialah memastikan supaya ekzema tidak merebak dan merawat kulit dari dalam. Krim Herbal Blend membantu melegakan gatal dan pedih akibat luka ekzema. Pengambilan Alfalfa juga digalakkan untuk memperkuatkan sistem dalaman tubuh dengan bertindah menyahtoksinkan.


These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Labels: ,