Tip Penjagaan Dalam Pantang Ibu Caeseraen - Set Ibu Berpantang Shaklee



Sebelum ini saya ada kongsikan Tip Ibu Berpantang Caeseraen Cara Tradisional, kali ini ada info tambahan Tip Penjagaan Dalam Pantang Ibu Caeserean. Ibu yang bersalin normal tak boleh ikut ke cara ni? Boleh je takde masalah sebabnya kebanyakan dari kita terbiasa dengan penjagaan dalam pantang bagi mereka yang bersalin normal, kesian ibu-ibu yang bersalin cara caeseraen mereka pun nak sihat dan cergas :)


Tip Penjagaan Dalam Pantang Ibu Caeseraen


1. Sebaik-baiknya pakai bengkung bagi menyokong bahagian rahim yang masih longgar dan membengkak.

2. Pastikan ibu berpantang memakai stokin dan baju lengan panjang untuk mengelakkan angin memasuki tubuh.

3. Amalkan memakan sajian berlada hitam kerana di samping membuang angin dan memanaskan badan, laga hitam juga mampu menajamkan penglihatan. Cuma untuk permulaan sebaik-baiknya makan sedikit dahulu, lihat jika bayi anda serasi atau tidak bagi ibu yang menyusu badan.

4. Minum air suam dan minuman panas sahaja kerana ia boleh menjadikan tubuh berasa hangat dan ringan.

5. Tiada had kuantiti air dan minumlah sekurang-kurangnya 8 gelas sehari kerana air penting untuk penyembuhan luka, peredaran darah, metabolisme tubuh, mengeluarkan toksin dan membantu penghasilan susu ibu dengan lancar.

6. Elakkan minuman sejuk terutamanya ais kerana ia menyebabkan tubuh mudah masuk angin. Cendul,  Ais kacang telan air dulu la ya. Kena tahan sikit nafsu nak minum ais.

7. Jaga kebersihan bahagian intim bagi mengelakkan bau-bau yang kurang enak dan jangkitan kuman.

8. Tidak digalakkan mengambil jamu dan hanya dibolehkan mengambilnya selepas 2 minggu bersalin.

Habis tu macam mana badan nak cepat sihat kalau tak boleh makan jamu, jangan risau ya. Shaklee ada menawarkan Set Berpantang Untuk Ibu Caeseraen atau yang bersalin normal. Anda boleh makan sejurus sahaja bersalin.





Vitalea (Multivitamin) - Menyokong jangka hayat hati, usus dan mata. Juga membekalkan tenaga.

B Complex - Membantu mengurangkan stres,

Vitamin C - Meningkatkan sistem imun dalam badan.

Zinc - Mempercepatkan proses pemulihan luka selepas bersalin.

Ostematrix - Membekalkan kalsium secukupnya untuk ibu dan bayi.

ESP - Membantu memberikan tenaga dan menghasilkan susu.


Tapi saya tak suka nak ambil banyak-banyak pil, macam lecehlah. Ada alternatif lain tak yang boleh saya ambil dan mudah. Saya cadangkan anda mengambil Vivix Shaklee. Hanya sesudu besar setiap hari.



Tapi budget saya tak cukup, sila hubungi akak ya kita boleh bincang :) Nak jadi pengedar Shaklee .... sangat digalakkan badan kita sihat, pendapatan kita pun bertambah.

Feel free to contact your trusted SID Shaklee : Arni 010-2995619

Labels: