Tip Merawat Sakit Tapak Kaki Dan Sakit Tumit


Pernah tak bila kita bangun je dari tidur sebaik sahaja kaki mencecah lantai ...aduh sakitnya bisa sungguh rasanya dah terhincut-hincut berjalan dan ianya bukan sahaja berlaku pada waktu pagi sahaja bahkan berlarutan apabila berdiri terlalu lama. Sebelum kita rawat kita tengok dulu punca-puncanya.


Kenapa Tapak Kaki Atau Tumit Jadi Sakit?

Sakit tapak kaki atau sakit tumit ini boleh jadi disebabkan oleh urat pada tapak atau tumit kaki (planta fascial) menjadi radang (inflammed) atau dalam bahasa perubatannya "Plantar Fascilitis". Ianya terjadi apabila kita menggunakan tapak kaki secara berlebihan dan menyebabkan Plantar Fascia menjadi tegang.





Antara faktor-faktor yang menyebabkan Plantar Fascia dan Heel Spurs terjadi disebabkan kerana


- Anda berkerja di tempat yang memerlukan anda berdiri dengan lama

- Senaman yang berlebihan

- Radang sendi (arthritis) yang berdekatan dengan Plantar Fascia

- Kencing manis senang merosakkan Plantar Fascia

- Memakai kasut yang tidak sesuai smeasa senaman atau berjalan. Ia membuatkan berat badan tidak tersebar dengan sama rata di bahagian kaki.

- Bentuk tapak kaki yang datar (flat foot), tapak kaki terlampau melengkung atau gaya berjalan yang tidak normal boleh membuatkan Plantar Fascia menjadi tegang.


Apakah rawatan yang sesuai untuk mengurangkan sakit tapak kaki dan tumit?


- Sebaiknya hindarkan berdiri atau berjalan di dalam tempoh yang lama tanpa sebab

- Rehatkan kaki sebanyak mungkin

- Duduk jika ada peluang

- Sebaik sahaja bangun dari tidur, sebelum mula berjalan, tegangkan tapak kaki 15-20 saat untuk 3 atau 4 kali. Aktiviti ini dilakukan untuk mengurangkan rasa sakit apabila mula berjalan.

- Meletakkan bungkusan ais dengan kain di tempat yang sakit  selama 15 - 20 minit untuk 3 atau 4 kali sehari atau selepas aktiviti yang boleh meredakan kesakitan dan radang akibat Plantar Fascia.

- Atau boleh menggunakan penyolong tapak kaki di dalam kasut untuk menghindarkan Plantar Fascia menjadi tegang sewaktu berlari atau berjalan.

- Berenang atau berbasikal boleh menggantikan senaman jogging



Bagaimana Vitamin Shaklee Omega Guard Boleh Membantu Mengurangkan Kesakitan Sakit Tapak Kaki?



Omega Guard Bantu Sakit Tumit


Hubungi saya untuk maklumat lanjut 010-2995619



De'Xandra Inspired Perfume - Couple Set



De'Xandra Couple Set Bond 9 Her & Him


Masih tercari-cari bauan De'Xandra mana satukah untuk anda dan pasangan, sangat sesuai untuk dijadikan hadiah ulangtahun perkahwinan. Saya cadangkan ...

De'Xandra Couple Set:

The Scent of Peace: Bond 9 
For Her & for Him

ialah pilihan yang patut anda dan pasangan cuba!






Bandingkan harganya ..

Jika boleh berjimat, mengapa perlu bayar lebih?

Sedangkan kualiti De'Xandra hampir setanding yang oroginal


Harga:

Sebotol: RM65/RM70 (SS)

2 botol: RM120/RM130 (SS)


Whatsapp/Telegram

010-2995619


Untuk memudahkan urusan jual beli sila klik SINI

Tip Memilih Bra Ketika Hamil




Kenapa semasa hamil anda digalakkan untuk memakai bra yang khusus untuk ibu hamil? Ini adalah kerana akan berlaku perubahan pada saiz dan bentuk payudara yang sedang membina lebih banyak tisu-tisu untuk memuatkan kelenjar-kelenjar susu. Ia sebagai persediaan awal menyediakan payudara untuk menyusukan anak setelah melahirkannya.


Tiada masa yang tertentu untuk anda memakai bra ibu hamil kerana ini bergantung kepada saiz payudara anda akan tetapi untuk makluman, secara umumnya payudara bersedia menghasilkan susu pada usia kehamilan 16 minggu dan ini adalah masa yang sesuai untuk mencari bra hamil.


Tip Memilih Bra Ketika Hamil


1. Dapatkan bra yang mempunyai daya sokongan yang baik. Minta bantuan jurujual untuk mendapatkan bra yang terbaik untuk anda


2. Untuk mengelakkan ketidakselesaan payudara ketika hamil, dapatkan bra yang diperbuat daripada bahan yang lembut seperti kain kapas. Ia lebih selesa berbanding jenis sintetik.


3. Pada waktu malam dapatkan bra khusus untuk kegunaan malam (sleep bra)


4. Memilih bra yang sedikit besar dapat membantu anda kekal selesa sewaktu payudara mula mengembang


5. Sebaik-baiknya dapatkan bra menyusu walaupun anda belum lagi melahirkan anak.

Bagaimana pula dengan Vitamin Untuk Ibu Hamil yang memang memerlukan makanan tambahan semasa mengandung ... uolls boleh klik


Vitamin Untuk Ibu Hamil 





Vitamin Untuk Ibu Berpantang




Hubungi saya untuk maklumat lanjut 010-2995619

Dexandra Perfumes - Mengapa Kini Ramai Memilih Perfume Dexandra





Bagaimana botol-botol yang comel ini boleh menggembirakan hati anda yang sedang stress, yang rasa tak lengkap, yang rasa down, yang rasa badan berbau hingga menyebabkan rakan-rakan menjauhi anda.


Dengan rangkaian wangian Dexandra anda tidak perlu risau lagi tentang masalah bau badan. Antara tip yang boleh membantu anda mendapatkan keyakinan anda semula ialah ...


Wangian Dexandra hadir dengan pelbagai pilihan wangian, diinspirasilan daripada wangian bertaraf antarabangsa yang mampu bertahan lebih dari 8 jam dan juga boleh dibawa solat.


Malah dengan saiznya yang comel ia mudah untuk dibawa ke mana-mana, ia pasti mampu memberikan anda rasa segar sepanjang hari. Tak percaya? Ramai yang telah mencubanya dan berpuas hati dengan wangian Dexandra. Tahukah anda bahawa wangian Dexandra juga antara yang sering mendapat perhatian pembeli membeli berkali-kali setelah mencubanya.









Pakej yang hadir dalam bentuk botol comel 35ml dan hanya berharga RM65, mampu membuatkan anda tersenyum dan menambah keyakinan diri. 

Rangkaian wangian Dexandra klik SINI



Punca Jerawat Dan Cata-Cara Nak Hilangkan Jerawat



Jerawat .... ramai yang fobia dengan masalah jerawat dan biasanya berlaku apabila perubahan hormon contohnya apabila memasuki usia baligh. Ada yang mengalami dibahagian dahi sahaja, ada yang dibahagian pipi atau dagu dan ada juga yang mengaami jerawat dibelakang badan atau hampir diseluruh muka,

Ia menyebabkan kita rasa rendah diri, malu nak berkawan, pendekata macam-macam rasalah. Tapi takkan kita nak biarkan sahaja, kita kena cari dulu penyelesaian dari dalam dulu sebelum kita cuba semua produk kecantikan kulit yang berada di pasaran. Sebelum itu mari kita lihat dulu ...

Punca-punca Jerawat Dan Seterusnya Bagaimana Kita Nak Hilangkan Jerawat.


1. Perubahan Hormon

Apabila berlaku perubahan hormon semasa memasuki usia remaja, mengandung atau datang haid, menopause bagi wanita, jerawat akan timbul disebabkan hormon dalam badan. Iaitu hormon androgen (testosterone) yang ada dalam badan lelaki dan wanita. Kebiasaaannya awal seminggu sebelum kedatangan haid sehingga seminggu selepas habis haid. Jerawat akan mudah naik. Ketidakstabilan hormon ini kadangkala terkawal dan kadangkala tidak terkawal sehingga masalah ini berlanjutan. Majoritinya dari usia belasan tahun, awal 20an hingga 40an. Selain daripada itu penggunaan pil perancang, ubat steroid, vitamin B12 juga menyebabkan perubahan hormon berlaku.


2. Tekanan (Stres)

Siapa yang tak mengalami stres, kanak-kanak je yang tak stres. Betul tak? Apa yang boleh kita buat ialah uruskan stres kita, sebab bila kita stres jerawat memang akan berlumba-lumba keluar. Ini mungkin dari penghasilan minyak dan sebum dikulit yang bertambah. Tekanan ada dua jenis iaitu emosi dan fizikal.

- Tekanan fizikal

Bersukan tanpa rehat yang cukup
Tidur yang tidak mencukupi/tidur lewat/tidur tidak teratur
Jadual seharian yang sangat ketat
Merokok atau pengambilan dadah


Tekanan Emosi

Bimbang atau kerisauan yang berlebihan
Masalah hubungan atau masalah keluarga
Tekanan kerja atau study


3. Pemakanan

Pemakanan yang tidak seimbang seperti kekacang, fast food, makanan yang bergoreng, berminyak, seafood (udang, ketam, sotong. kerang) budu, belacan. Makanan yang berlemak.


4. Toksin

Adakah anda seorang yang tidak pernah buang toksin sehingga umur 30 tahun bayangkan dah bertimbun-timbun toksin dalam badan. Jika sistem semulajadi tidak mampu membuang toksin yang terkumpul dalam badan. Ia akan menyebabkan kulit anda kusam, berjerawat dan pelbagai masalah lagi yang timbul.


5. Faktor Genetik

Faktor genetik juga memainkan peranan yang menyebabkan masalah jerawat terutama kepada orang Asia. Dan ini adalah salah satu faktor ubat jerawat sangat laku di negara Asia.


6. Allergi atau Alahan

Allergi atau Alahan kepada produk kecantikan kulit seperi komestik, foundation, menukar krim pencuci muka atau menukar krim wajah yang ada bahan-bahan chemical yang tidak sesuai dengan kulit wajah. Tidak membersihkan make up dengan betul sebelum tidur yang menyebabkan liang roma tersumbat.


7. Persekitaran Dan Pencemaran

Bagi kita yang tinggal di bandar-bandar besat, kita terdedah kepada asap  dan bahan kimia yang dibebaskan oleh kilang-kilang. Kesan dari asap dan bahan kimia ini menyebabkan liang roma  tersumbat dan menyebabkan inflamasi (radang) kemerah-merahan pada kulit.


8. Jangkitan Pada Kulit Dan Resdung

Kuman (bakteria) jenis propionobacterium acnes boleh membiak di kalenjer sebum kulit anda dan menyebabkan jerawat. Sebab tu tangan tu jangan gatal-gatal nak picit jerawat kerana ia akan menyebabkan kuman di dalam kulit tersebar di kawasan berdekatan dan jerawat baru pula akan muncul.

9. Perubahan Cuaca

Perubahan cuaca serta cuaca yang panas juga adalah salah satu faktor jerawat akan keluar.





Kedudukan Jerawat


Cuba kita tengok cermin kat kawasan mana yang jerawat kita banyak berkumpul, dengan panduan bergambar seperti di atas mungkin dapat membantu masalah yang kita hadapi.


Dahi

Haba badan yang melampau, peredaran darah yang tidak baik. Minda dan badan mungkin terlampau stres atau letih. Sebaiknya dapatkan tidur yang mencukupi dan minum air dengan banyak.

Hidung

Jerawat dibatang hidung menandakan tulang belakang kita mungkin bermasalah. Dihujung hidung menandakan kesan haba perut yang melampau dan sistem penghadaman tidak normal. Di salah satu hujung hidung dikaitkan dengan ovari atau sistem reproduksi.

Dagu

Fungsi buah pinggang terjejas atau sistem endokrin (rembesan dalaman lemah). Kaum wanita mudah mendapat jerawat di bahagian dagu mungkin disebabkan perjalanan haid yang tidak teratur dan sistem peranakan yang bermasalah.

Pipi Kiri

Fungsi hati mungkin kurang lancar termasuk dilanda masalah rembesan, menyahtoksin dan penghasilan darah.

Pipi Kanan

Fungsi paru-paru mungkin tidak normal.

Pada Badan  (Depan Dan Belakang Badan)

Sistem perkumuhan yang bermasalah, masalah sembelit. Amalkan pemakanan yang sihat dan sebaiknya ikut piramin makanan bagi memastikan toksin tersingkir dari badan.


 Vitamin Kecantikan Kulit Shaklee




Setiap pembelian saya akan guide cara-cara untuk makan. Dan setiap set ada sesuatu yang menarik menanti anda :) Klik SINI


Your trusted Shaklee SID

010-2995619




Dexandra Perfumes - Tip Aroma Perfume Tahan Lebih Lama






Tips Membuat Aroma Perfumes Tahan Lebih Lama Di Tubuh Kita


Berikut adalah tipsnya ...


1. Disarankan untuk mandi terlebih dahulu sebelum menggunakan perfume

Tubuh yang bersih setelah mandi akan membuat aroma perfume tidak bersaing dengan aroma tubuh akibat kotoran dan berpeluh

Selain itu perfume cenderung melekat lebih lama di kulit yang bersih.


2. Oleskan pelembab (moisturizer) ke kulit kita

Kita boleh memilih pelembab yang memiliki aroma yang sesuai dengan aroma perfume

Jika tidak bersedia, gunakan pelembab tanpa aroma (neitral)

Kulit yang memiliki kelembapan baik akan membuat perfume tahan lebih lama.


3. Gosokan Vaseline atau minyak zaitun pada titik-titik nadi sebelum kita spraykan perfume

Hal ini dimaksudkan agar perfume lebih melekat dan tahan lama


4. Spraykan perfume ke titik-titik nadi

Contoh titik-titik nadi diantaranya adalah pergelangan tangan, leher, dada dan dibelakang lutut.

Kulit cenderung menghasilkan panas lebih tinggi di kawasan tersebut yang akan menyebarkan aroma perfume ke seluruh tubuh.


5. Simpan botol perfume di tempat sejuk dan gelap

Hindari paparan sinaran matahari langsung kerana dapat merosakkan keseimbangan kimia perfume sehingga mengganggu aromanya.


Sekian tips dari saya dan Selamat Mencuba

Pakar wangian anda

Arni 010-2995619


Sila klik 

Promosi Shaklee April 2016 - Keahlian Shaklee Percuma






Apa yang boleh saya katakan Promosi Shaklee bulan April memang berbaloi dengan RM yang uolls laburkan. Sangat menjimatkan. Setiap pembelian 2 botol Vivix dan 6 botol Omega Guard uolls akan dapat keahlian percuma.

Mesti uolls nak tahu kan apa kelebihan vitamin yang terdapat dalam poster ni? Saya akan terangkan secara ringkas di sini kelebihan Vivix, Vitamin C, Omega Guard dan Vitalea for kid.


Kelebihan Vivix Shaklee





Uolls boleh baca testimoni dengan klik SINI



Kelebihan Vitamin C Shaklee





Uolls boleh baca testimoni dengan klik SINI

Kelebihan Omega Guard Shaklee





Cerita menarik temtang Omega Guard Shaklee  dan bagaimana ia membantu klik SINI

Semoga uolls semua tidak melepaskan peluang untuk mendapatkan Vitamin Shaklee bagi kesihatan diri anda dan keluarga tersayang.

Saya juga ingin menawarkan kepada uolls untuk menjadi ahli Shaklee dan seterusnya menambah pendapatan. Kita sama-sama bergandingan bahu untuk menggalakkan mereka disekeliling kita menambah nilai kesihatan diri dan keluarga.

Hubungi saya untuk maklumat lanjut 010-2995619 

Dexandra Perfumes Shah Alam - Gucci Flora .. Bombshell




Sana sini duk kalut mencari Dexandra Perfumes Gucci Flora dan Bombshell by Victoria Secret ni, 2 ni memang hot selling. Apa kelebihan bauan Gucci Flora dan Bombshell ni?


Gucci Flora bauannya mempersonakan dan penarik personaliti diri, manakala

Bombshell Victoria Secret bau yang feminin dan seksi tetapi lembut sahaja.



Jom kita tengok apakata testimoni (sumber Google)






Bagi anda peminat perfumes tegar cepat jangan lepaskan peluang untuk grab sementara stok masih ada 

Harga

Sebotol: RM65/RM70 SS
2 Botol: RM120/RM130 SS

Postage: RM7/RM10 SS

Hubungi 
010-2995619

Saya juga mencari Dropship dengan modal permulaannya hanya RM150 dan anda akan dapat 20 tester