Hakikatnya Hidup Di Bandar Tak Semuanya Kaya

Nak Jana Pendapatan Online Untuk Bayar Sewa Rumah? from iReach HD on Vimeo.

Ya betul hakikatnya hidup di bandar besar tak semuanya kaya ... bila kita hidup di bandar besar .. perbelanjaan pun besar dengan gaji yang kita ada kita perlu menampung kehidupan kita bersama-sama keluarga. Pendekata semuanya mahal, nak keluar pergi kerja pelbagai kos yang kita perlu bayar. minyak, tol. Kita sedaya upaya mencukupkan tapi selalunya tersasar.

Tengok sahaja harga rumah yang melambung tinggi berlipat kali ganda, kalau 10 tahun lepas RM500,000 masih boleh dapat corner lot di Selangor.

Sekarang? Jangan harap la yang tengah pun buka harga dengan RM800,000

Ala kat Rembau murah je tak semahal KL. Ya memang betul , mereka yang duduk luar KL mungkin tidak terasa dengan bahang kenaikan harga rumah, kenaikan kos sara hidup. Terkedu dibuatnya bila nak bayar nasi lemak lauk ayam rendang harga boleh cecah RM8.

Tapi lama kelamaan bahang kenaikan kos sara hidup akan dirasai juga oleh mereka yang duduk luar KL/Selangor. Kita fikirkan anak cucu kita pada masa akan datang. Walaupun kita dah selesa dengan kehidupan kita sekarang.

Buatlah sesuatu untuk menambah pendapatan , sebagai contoh Biz Shaklee, sangat mudah dilakukan terutamanya mereka yang surirumah beranak kecil, pelajar. Maksud mudah di sini ialah bukannya duk goyang kaki, geleng kepala terus duit masuk menderu-deru. Usahalah bersunguh-sungguh, fokus, komited dan doa. Bisnes ni kita yang punya bukan untuk upline kita, bukan untuk Shaklee, tapi untuk diri kita dan keluarga kita.

Semoga dengan perkongsian video ini membuka hati kita untuk menambah pendapatan dengan bisnes Shaklee. Hubungi saya SID Shaklee anda untuk maklumat lanjut.





Labels: