Bagaimana Penghantaran Vitamin Shaklee DiUruskan - Shaklee Shah Alam





Kali ini saya akan bercerita tentang bagaimana saya menguruskan penghantaran Vitamin Shaklee kepada para customers saya. Penghantaran boleh dilakukan dengan dua cara iaitu COD dan penghantaran melalui courier service yang dilantik oleh pihak Shaklee iaitu Gdex dan CityLink mengikut kawasan. Ni yang seronoknya bisnes Shaklee, sebab ianya sangat mudah dari segi pengurusan masa dan penghantaran vitamin sebab ianya bersistematik.



Sangat sesuai untuk mereka yang surirumah atau mereka yang berkerjaya dan mempunyai anak-anak kecil. Tidak perlu keluar rumha semuanya hanya dihujung jari. Apabila order masik dan duit telah dimasukkan oleh customer, saya akan terus login web Shaklee iaitu Shaklee2u.com, key in vitamin yang diorder, submit order dan buat pembayaran. Kan senang dan mudah tu :). Hanya memerlukan beberapa minit sahaja untuk submit order. Jika order dibuat sebelum kul 12pm, biasanya keesokkan harinya customer akan terima vitamin kecuali pihak courier terlewat disebabkan barang terlalu banyak atau tempat yang dituju agak jauh.


Manakala untuk COD biasanya saya akan terangkan dulu kepada customer jika saya ada menyimpan stok yang lebih di rumah. Jika tidak saya akan order dulu melalui web shaklee2u.com dan seterusnya buat penghantaran kepada customer. Biasanya tempat perjumpaan kami adalah kawasan yang mudah di cari seperti stesen minyak, tapi kalau jiran-jiran yang order hantar naik basikal pun boleh :) Kadangkala saya juga hantar vitamin kepada customer melalui perkhidmatan #Poslahu tiada masalah pun untuk uolls terima parcel vitamin terbaik ni.


Setakat ini perkhidmatan yang ditawarkan oleh Shaklee tidak menghampakan. Zaman sekarang semuanya online. Memudahkan dan menjimatkan masa kita. Psst kotak Shaklee tu cantik tau dan boleh dibuat recycle.




Labels: