Tip Anak-anak Mengatasi Sembelit Semasa Bulan Puasa - Shaklee Shah Alam








Bagi anak-anak yang tengah berpuasa mungkin mereka kurang minum air kosong, makan sayur atau buah-buahan selepas berbuka dan lebih menggemari air yang manis-manis. Penyudahnya mereka mengalami sembelit atau beberapa tidak ke tandas untuk membuang air besar. Akibatnya perut rasa tidak selesa, pening kepala dan mungkin lebih teruk akan muntah-muntah dan demam.


Ini boleh menggangu rutin mereka berpuasa. Cadangan saya ialah mengambil Mealshakes yang mana ia membantu mengatasi masalah sembelit dikalangan kanak-kanak, orang dewasa pun boleh minum bagi mereka yang mengalami sembelit dan tidak suka makan vitamin dalam bentuk kapsul.


Kebaikan Mealshakes Kepada Anak-anak Anda



1. Nutrisi Lengkap 

Menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Kekurangan pengambilan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita. Ia turut mengandungi lesithin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak

2. Membekal Nurtrisi Kepada Sel Tubuh

Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun dan lain-lain.

3. Membantu Tumbesaran 

Mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar.

4. Anti oksida 

Mengandungi vitamin A, C, E, zink, selenium yang merupakan agen anti oksida yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan.

5. Mengembalikan Seri Wajah 

Mengandungi Vitamin B yang lengkap, zat besi dan copper yang cukup untuk membina sel-sel darah merah yang sihat, sekaligus memberikan kompleksi wajah/kulit yang lebih cantik

6. Detokfikasi 

Kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.

Mealshakes minuman yang lazat untuk diambil bersama fraktos semulajadi, penggantian segera terhadap kekurangan vitamin, mineral dan juga tenaga. Tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan.

Berita baik untuk penggemar MealShakes bulan ni Shaklee menawarkan beli 3 botol anda dapat 1 botol percuma yang bernilai RM113.75, Hubungi saya dengan segera.


Labels: