Perbezaan Office Shaklee Berbanding Office Lain - Shaklee Shah Alam






Alhamdullilah .. dah sampai ke sini Office Shaklee di San Francisco ewah tak salah kan kita berimpian,  ala gurau pun tak boleh ke? :) InShaaAllah satu hari nanti akan ke sini juga.

Bangunan office Shaklee ni specia,l sebab apa special? Sebelum pembinaan bangunan dibuat, research telah dilakukan bagi memastikan bangunan yang dibina bercirikan go green dan natural. Ini termasuklah penggunaan karpet yang dibuat dari fiber, dinding dan lighting semulajadi bagi menjimatkan tenaga.





Cerita pasal karpet di office Shaklee ni ia diperbuat daripada bahan kitar semula. Setiap karpet dipotong dan dipasang bersaiz empat segi kecil. Tujuannya ialah kalau karpet itu kotor atau rosak, cuma perlu tukar sebahagian kecil sahaja. Tak perlu tukar semua karpet, kan dah jimat tu. Cat dinding yang digunakan juga semuanya diperbuat daripada bahan semulajadi tanpa sebarang bahan toksin yang merbahaya. Selain itu suhu aircond di dalam bangunan telah disetkan secara automatik. Contohnya kalau sesuatu kawasan itu ramai atau tak ramai orang, suhu automatik disesuaikan ikut keadaaan, penggunaan elektrik boleh dijimatkan.

Sebab itulah Shaklee telah menerima pelbagai awards dalam Environmental Leadership dari pelbagai pertubuhan di seluruh dunia.

Office CEO Shaklee iaitu Mr Roger Barnett juga terletak di dalam bangunan ini, yang bestnya bukan nama beliau yang tertera di pintu, tapi beliau meletakkan nama anak sulung beliau iaitu Spencer Barnett. Shaklee ialah suatu perniagaan yang boleh diwariskan kepada anak cucu kita. Kita pun boleh mewariskan perniagaan kita kepada anak cucu kita.

Di bangunan ini juga menempatkan para saintis Shaklee yang melakukan kajian demi kajian untuk menghasilkan vitamin paling bagus dan berkualiti tinggi. Banyak kajian vitamin diterbitkan dalam jurnal kesihatan antarabangsa sebagai bukti selamat dan berkesan.

Untuk makluman anda, setiap produk yang dikeluarkan oleh Shaklee perlu menjalani ribuan kajian klinikal bagi memastikan ianya terbukti SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI.

Ingin sertai perniagaan yang memberi nilai kepada anda dan insan-insan disekeliling, whatsapp saya 010-2995619

Labels: