Set Ibu Mengandung Shaklee - Shaklee Shah Alam




Semua ibu nak bagi yang terbaik untuk anak-anak semasa dari dalam kandungan lagi, betul tak?

Pengambilan nutrisi yang lengkap dan berkhasiat sepanjang kehamilan adalah kunci utama kepada

- Perkembangan otak dan minda bayi yang sempurna
- Perkembangan fizikal bayi yang sihat
- Pencegahan bayi dari mendapat jaundice/kuning


Akak akan kongsikan suplemen/vitamin yang sesuai diamalkan semasa mengandung, yang mana dah ramai yang mengamalkannya dan mendapat khasiat dari vitamin Shaklee.


Antara suplemen/vitamin yang boleh diamalkan semasa mengandung





1) Vitalea @ Iron Formula

Membantu ibu menambah zat besi kerana kebiasaannya ibu yang mengandung kekurangan zat  besi. Kekurangan zat besi boleh menyebabkan ibu mudah pitam, lesu, kurang daya ingatan dan kurang konsentrasi.


2) Sustained Release Vita-C

Sebagai antioksidan, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan bayi dan ibu serta menjadikan kulit lebih cantik. Ia juga membantu penyerapan iron yang lebih berkesan  jika kekurangan Vitamin C, walau banyak mana Iron yang dimakan tidak akan diserap oleh badan.


3) B Complex

Lengkap dengan 8 kumpulan Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil dan wajah lebih berseri. Selain itu ia mengatasi masalah kencing manis. Juga mengurangkan sakit kepala/migrain.


4) ESP (Energizing Soy Protein) 

Memberikan tenaga berkekalan, tahan selama berjam-jam. Juga membantu para ibu memperolehi kesan yang optimum untuk pengambilan vitamin-vitamin lain.Kulit ibu dan anak mendapat manfaat dengan pengambilan ESP secara konsisten dengan menjadi lebih licin, gebu dan anjal.


5) Ostematrix

Bayi menyerap hampir 90% kalsium ibu. Jika ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu akan mengalami risiko osteoperosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, sakit pinggang, kebas pada kaki/simpul biawak, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.

Omega Guard boleh diambil selepas masuk trimester KEDUA, pengambilan Omega Guard juga dapat membantu dalam perkembangan minda bayi supaya lebih aktif dan cepat belajar, InShaaAllah.  Omega Guard juga membantu mengawal kenaikan berat badan secara mendadak semasa mengandung.

Untuk order dan pertanyaan lanjut, boleh hubungi akak terus menerusi whatsapp. InShaaAllah untuk customer akak, akak akan bagi tips sekali :)


Labels: