Tip Elakkan Demam Dengan GLA Complex - Shaklee Shah Alam


Sebelum Raya lagi dah terasa badan tak sedap, tekak rasa perit. Tak boleh jadi ni kena lawan, kang kalu ikutkan juga banyak kerja tergendala, lebih-lebih lagi sebelum Raya Haji kita disunatkan Puasa sunat hari Arafah, badan kena cepat-cepat sihat.


Sebagai pengedar Shaklee saya akan makan Vitamin Shaklee bagi mengurangkan rasa nak demam tu. Selain dari makan Vitamin C untuk tingkatkan imun sistem , saya akan makan GLA Complex sebanyak 2 biji. Mengapa saya pilih GLA?






Ini adalah kerana GLA menstabilkan prostaglandin dalam tubuh. Apa pula tu prostaglandin? Ia merupakan bahan hormon dalam badan. Ianya penting untuk fungsi kimia badan seperti mengawal tekanan darah, mengawal muscle contraction, menghalang rembesan gastrik dan banyak lagi fungsi prostaglandin. Ia juga adalah anti keradangan, anti pembekuan darah disamping mengurangkan tekanan darah.

Sumber GLA daripada makanan agak terhad dan hanya boleh dijumpai dengan jumlah yang kecil dalam oat dan juga daging organ. Untuk memperolehi sejumlah GLA yang lebih tinggi atas alasan kesihatan tertentu, minyak yang diekstrak daripada biji bunga evening primrosem iaitu dalam bentuk suplemen merupakan alternatif yang lebih mudah dan menyenangkan.

GLA (Asid Linolenik Gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan. GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentu prostaglandin - bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses badan yang normal. Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid lemak Omega-6. Ia mengandungi Vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyikong sistem imun dengan memelihara integriti sel.



Apakah fungsi GLA Shaklee secara keseluruhan?

1. GLA Complex membantu dalam keseimbangan hormon untuk melancarkan kitaran haid

2. GLA Complex membantu meningkatkan kesuburan dengan mewujudkan persekitaran rahim yang sihat dan optimum untuk persenyawaan dan membantu wanita dalam menghasilkan kualiti mukus serviks

3. GLA Complex melegakan simptom PMS

4. GLA Complex membantu mengatasi masalah menopause

5. GLA Complex menguatkan kuku dan rambut

6. GLA Complex menjadikan kulit yang cantik, sihat dan berseri (jika diamalkan kulit sentiasa berseri-seri) ... glowing gitu :)

7. GLA Complex membantu menangani ekzema

8. GLA Complex membantu melegakan gejala rheumatoid arthritis

9. GLA Complex menguatkan sistem imun

10. GLA Complex adalah anti-oksidan untuk memperlahankan proses penuaan

11. GLA Complex mengurangkan pembekuan darah yang menyebabkan arteri tersumbat

12. GLA Complex membantu dalam mengawal diabetes dan tekanan darah tinggi

13. GLA Complex membantu mengawal kolesterol dan pembakaran lemak

14. GLA Complex membantu fungsi saraf

15. GLA Complex melambatkan proses osteoperosis

16. GLA Complex membantu menghalang pembentukan sel-sel kanser

17. GLA Complex mengandungi Vitamin E untuk menguatkan dinding arteri





Labels: