Vivix Membantu Untuk Kulit Kronik Seperti Jeragat, Kusam & Jerawat - Shaklee Shah Alam



Kulit bermasalah seperti jeragat, jerawat atau kusam yang mana semua masalah ini adalah sejenis radang. Radang pada sel ini juga dikenali sebagai inflamasi. Saya akan terangkan lebih lanjut dalam entri ini tentang kelebihan Vivix untuk kulit bermasalah.




Radang atau inflamasi kulit ialah kesan tindakbalas semulajadi kulit pada serangan luar atau dalam. Contohnya seperti pigmen hitam yang semakin banyak untuk melindungi kulit dari sinar uv. Akan tetapi ia dihasilkan terlalu banyak menyebabkan kulit menjadi semakin gelap dan berjeragat. Antara puncanya ialah kesihatan sel kulit kita sangat lemah. Lemah di sini bermaksud sel kulit tidak mempunyai cukup antioksidan seperti A, C dan E.




Adakah Vivix Mengandungi Antioksidan?


Ya! Sudah tentu Vivix mengandungi antioksidan. Ini menjadi kelebihan Vivix untuk kulit bila ia mengandungi antioksidan yang paling berkualiti di dunia. Satu kajian klinikal juga telah dilakukan untuk membandingkan tahap perlindungan sel di antara Resveratrol (ramuan yang terdapat dalam Vivix) , Vitamin E dan Vitamin C. Keputusannya, Resveratrol mampu melindungi kerosakan sel sehingga 95%, diikuti dengan Vitamin E 65% dan Vitamin C 37%. Oleh itu pilihlah Vivix untuk kesihatan kulit anda.


Bagaimana Vivix Melindungi & Merawat Kulit Bermasalah?


Antara sifat utama antioksidan untuk kulit ialah meneutralkan kesan tindak balas kulit pada sinar uv, hormon tak stabil, bakteria dan sebagainya. Selain itu, antioksidan juga menghalang penimbunan radikal bebas. Radikal bebas ialah sejenis sel yang rosak. Ini berlaku dalam proses penghasilan tenaga oleh sel. Oleh kerana Vivix mempunyai 13 kali ganda lebih antioksidan dari produk lain di pasaran, ia akan melindung dan merawat sel kulit dari rosak.


Kelebihan Vivix Untuk Kulit Kronik


Vivix Untuk Jeragat


Jeragat ialah sejenis inflamasi kulit. Ia disebabkan oleh kesan radikal bebas. Radikal bebas yang berlebihan menyebabkan penghasilan melanin menjadi tidak normal. Kulit akan bertindakbalas secara semulajadi untuk melawan sinar uv. Pigmen gelap (melanin) akan dihasilkan dengan lebih banyak. Dan seterusnya akan menjadi jeragat. Jeragat akan menebal terutamanya dikulit yang terkena matahari. Dan situasi ini menjadi semakin kronik bila berlakunya "sunburn".

Fungsi Vivix ialah membantu mengawal lambakan radikal bebas pada kulit. Resveratrol yang terdapat dalam Vivix yang diuji 95% dapat menghalang kerosakan sel yang menyebabkan jeragat. Fungsinya ialah meneutralkan kesan sinar UV pada kulit. Jeragat yang gelap akan sembuh dan semakin cerah dengan cepat


Vivix Untuk Kulit Kusam

Kulit yang kusan ialah masalah warna kulit yang pudar. Kulit menjadi semakin gelap atau pucat. Antara punca kulit kusam ialah cahaya matahari. Melanin yang dikeluarkan secara berlebihan menyebabkan kulit menjadi gelap.


Selain itu, warna kulit yang tidak bermaya juga disebabkan oleh sel-sel yang tak bertenaga. Masalah kesihatan dan radikal bebas yang berlebihan boleh mengganggu kesihatan sel. Peranan Vivix ialah membantu mengatasi punca-punca ini. Ini kelebihan Vivix untuk kulit kusam.

Ambillah Vivix secara konsisten anda akan dapat lihat perubahannya. Kulit semakin cerah dan awet muda.


Vivix Untuk Jerawat





Menurut Dr Bowe, seorang pakar kulit dari New York, tahap antioksidan yang rendah selalu ditemui pada wanita yang mengalami masalah jerawat. Vivix yang mempunyai tahap antioksidan yang tinggi dan berkualiti, akan menghalang punca jerawat.


Antara punca utama jerawat ialah hormon yang tidak stabil, minyak berlebihan dan keturunan. Vivix yang bertindak diperingkat paling asas iaitu sel akan mengatasi punca-punca ini.


Lihatlah testimoni berikut bagaimana Vivix meremajakan kulit mereka  berdua.








Labels: