Set Jerawat Budget Untuk Remaja




Biasanya umur remaja ni hormonnya tengah bercelaru maklumlah tengah membesar, ada yang muka berjerawat, ada yang mengalami masalah berat badan, ada yang mengalami masalah mengawal emosi. Entri kali ini akak akan kongsikan masalah jerawat dikalangan remaja. Kita taknak lah jerawat yang ada tu berparut seumur hidup walau dah guna pelbagai jenama di pasaran. Sebaiknya kita rawat jerawat tu dulu dari dalam. Biasanya yang mencari produk kulit muka ni ialah perempuan, betul tak?


Tip Untuk Hilangkan Jerawat Bagi Remaja

1. Kawal hormon

Biasanya di usia remaja ni hormon mereka masih belum stabil. Hormon menyebabkan kilang minyak terlalu aktif. Minyak yang banyak akan berkumpul dan menggelembung, bakteria pula akan masuk dari bukaan liang roma dan seterusnya kulit menjadi merah.


2. Kuatkan Daya Tahan Kulit

Mungkin kita merasakan kita masih muda, maka kita menganggap kulit luar kita mampu mengawal dan melawan bakteria. Sedangkan pengambilan makanan harian kita mungkin tak mampu memberi nutrien yang secukupnya kepada kulit kita. 

Pengambilan Vitamin C amat penting untuk kulit kita kerana Vitamin C tolong kulit hasilkan kolagen. Bila kolagen dah cukup, kulit akan jadi sihat dan kuat. Selain daripada itu kulit yang merah, lebam, luka dan parut akan sembuh dengan cepat.


Set Jerawat Budget Untuk Remaja Hilangkan Jerawat

Akak akan cadangkan pengambilan GLA dan Vitamin C untuk mengatasi masalah jerawat.

GLA Complex






GLA Complex berfungsi untuk membantu mengawal hormon. GLA akan menstabilkan hormon dan halang jerawat dari tumbuh.

Kesan pengambilan GLA Complex, kulit wajah muka akan kurang berminyak dan jerawat akan semakin kecut. GLA berbentuk softgel, tanpa bau dan sangat mudah di telan.

Antara kesan GLA Complex ialah

Mengandungi Vitamin E yang akan mencerah kulit jerawat
Mengurangkan rasa gatal dan sakit pada jerawat
Meningkatkan kadar pemulihan luka pada jerawat
Menegangkan kulit muka


Vitamin C Sustained Release





Vitamin C yang semulajadi ni berfungsi untuk naikkan paras kolagen dalam kulit

Gabungan teknologi modennya memastikan Vitamin C ini kekal dalam darah untuk tempoh 5 jam selepas diambil

Antara fungsi Vitamin C ialah 

Mengecutkan jerawat dengan cepat
Mencerahkan kulit jerawat
Memudarkan parut jerawat
Menguatkan daya tahan kulit pada radikal bebas
Membanu mengatasi masalah sendi


TESTIMONI





Alkisah masalah kulit yg beliau alami: kulit jenis berminyak dan sering ditumbuhi jerawat dan kadang2 jerawat bernanah juga. Masalah makin teruk lepas beliau menggunakan make up pelbagai jenis sbb memenuhi satu tugasan yg diberikan pensyarah.

Selepas daripada tu, beliau mencuba bermacam2 produk utk menghilangkan jerawat di muka. Sehinggalah kakaknya menyarankan beliau menggunakan vit c Shaklee.

Amazingly! Selepas 3 mingggu konsisten, dgn mengambil 2bj pagi dan 2 bj malam, kulit wajah beliau dah mengalami perubahan ketara. Kawan2 dan pensyarah juga menegur perubahan yg beliau alami..

Beliau sendiri ingin kongsikan testimoni ini dgn semua..


Pertanyaan / Order

Sila whatsapp 010-2995619


Labels: