Skincare Selamat Untuk Ibu Mengandung Kulit Berjerawat, Berminyak, Kering Dan Sensitif



Teringat dulu masa mengandung, bermula dari anak pertama 17 tahun dulu Kak Arni dah aware tentang penggunaan skincare. Zaman tu belum banyak lagi lambakan skincare di pasaran kecuali di kaunter pasaraya dari jenama yang terkenal.




Berbanding sekarang lambakan produk skincare yang  kebanyakkannya skincare dibuat di kilang yang sama, yang berbeza hanya lah label dan bungkusan. Pengguna tertipu dengan tagline CEPAT BERKESAN, PUTIH KEMBALI, BERAT TURUN DENGAN PANTAS. Akibatnya kesan kepada pengguna mereka mengalami kulit muka yang bermasalah, berjerawat, kulit semakin nipis, jeragat tumbuh menggila.

Manakala yang nak CEPAT KURUS mengalami masalah buah pinggang. Berat kembali naik dengan mendadak selepas berhenti mengambil ubat kurus.

Mari kita sama-sama baca kesan penggunaan kosmetik mengandungi bahan beracun kepada kulit kita


PERIHAL BAHAN RACUN BERJADUAL DAN KESANNYA PADA KESIHATAN


Produk yang mengandungi hydroquinone dan tretinoin adalah merupakan produk farmaseutikal yang perlu berdaftar dengan Pihak Berkuasa Kawalan Dadah dan hanya boleh digunakan dengan nasihat profesional kesihatan.

Produk kosmetik yang dicampurpalsu dengan hydroquinone boleh menyebabkan kemerahan pada kulit yang disapu, ketidakselesaan, perubahan warna kulit yang tidak diingini, malah kulit menjadi hipersensitif. Kesan dari penggunaan hydroquinone boleh menghalang proses pigmentasi (depigmentasi) yang mengurangkan perlindungan kulit daripada pancaran sinar UV merbahaya dan boleh meningkatkan risiko kanser kulit.

Produk kosmetik yang dicampurpalsu dengan tretinoin biasanya dipromosikan untuk tujuan merawat masalah jerawat dan membantu mengurangkan kedutan. Penggunaan tretinoin tanpa pengawasan boleh menyebabkan bahagian kulit yang disapu menjadi kemerahan, tidak selesa, pedih, mengelupas dan hipersensitif kepada cahaya matahari.

Produk kosmetik yang dicampurpalsu dengan merkuri boleh memudaratkan kesihatan kerana merkuri yang terkandung dalam produk kosmetik boleh menyerap masuk ke dalam badan dan menyebabkan kerosakan pada buah pinggang dan sistem saraf. Ia juga boleh menganggu perkembangan otak kanak-kanak yang masih kecil atau yang belum dilahirkan.

Selain itu, kesan mudarat akibat pendedahan kepada merkuri boleh juga dialami oleh orang sekeliling terutamanya kanak-kanak apabila produk kosmetik yang mengandungi merkuri yang disapu pada kulit meruap dan dihidu. Bayi dan kanak-kanak kecil boleh terdedah kepada merkuri apabila mereka menyentuh produk kosmetik yang mengandungi merkuri atau orang yang menggunakan produk kosmetik tersebut dan kemudiannya memasukkan jari-jari mereka ke dalam mulut. Penggunaan produk yang mengandungi merkuri boleh juga menyebabkan ruam, iritasi dan perubahan lain pada kulit.

DATUK DR. NOOR HISHAM ABDULLAH
Ketua Pengarah Kesihatan Malaysia
22 Mac 2017

Sebagai ibu mengandung kita masih nak menjaga kulit wajah kita kan tanpa membahayakan diri kita dan bayi yang dalam kandungan. Dan kalau tak mengandung pun masih tetap kena jaga kulit wajah kita dari bahan kimia yang merbahaya.



Kenapa Saya Rasa Selamat Dan Yakin Dengan Set Penjagaan Muka Shaklee


1. Shaklee telah menjalankan penyelidikan nutrisi selama 55 tahun untuk mencipta set penjagaan kulit yang termaju dipasaran, yang membantu mengelakkan kulit berusia sebelum waktunya, sebaliknya menggalakkan kelihatan 10 tahun lebih muda.

2. Nutrisi merupakan keperluan asas bagi wajah yang sihat dan cerah berseri. Pemilihan nutrien yang betul, sukatan yang betul serta sesuai dengan diri pengguna juga memainkan peranan yang penting.

3. Asas bagi produk Enfuselle ialah Vital Repair+ Complex yang eksklusif, iaiti satu campuran sinergi 7 nutrien antipengoksida yang memberikan hasil lebih hebat berbanding penggunaan nutrien secara berasingan.







Keistimewaan Produk Enfuselle

Berasaskan nutrien
Terbukti secara klinikal
7 paten
Diuji oleh pakar dermatologi
Tidak menimbulkan alahan
pH seimbang
Tidak diuji pada binatang


Dirumuskan tanpa:
Parabens
Natrium lauril sulfat atau natrium
Propilena glikol
Penghasilan daripada haiwan atau produk sampingan daripada haiwan
Minyak mineral atau petrolatum
FD&C atau pewarna
Ftalat
1,4 – dioksana



Rutin Asas Harian Penjagaan Wajah

4 turutan langkah pada setiap pagi dan petang akan menjadikan kulit kekal sihat dan gebu:
Membersih
Meneutral
Melembap
Memperbaiki

Set Enfuselle terbahagi kepada 2 jenis kulit:

Kulit normal hingga kering
Normal hingga kulit berminyak

Set Untuk Kulit Normal Hingga Kering (Normal To Dry Skin)

1. Hydrating Cleansing Lotion (177ml) – Mencuci
Losyen pencuci campuran berkrim yang bertindak menanggalkan kotoran, bahan pencemaran dan solekan tanpa menjejaskan lapisan minyak semulajadi kulit.




2. Hydrating Toner (177ml) – Meneutral
Formula bebas alkohol dengan minyak pemebap semulajdi bagi melindungi dan melembapkan wajah.




3. Hydrating Moisturizer (48g) – Melembap
Diperkaya dengan krim emolien bebas minyak dan tidak melekit untuk kesan yang cepat.




Set Untuk Kulit Normal Hingga Kulit Berminyak


1. Purifying Cleansing Gel (177ml) – Mencuci
Bebas sabun dan pH seimbang diperkaya dengan Vitamin E yang berbuih lembut bagi memastikan kulit kekal segar dan lembut.




2. Purifying Toner (177ml) – Meneutral
Mengekal dan menganjalkan semula kulit wajah, menghaluskan struktur kulit, membantu mengawal muka berkilat dengan menghapuskan lebihan minyak.




3. Balancing Moisturizer – Melembap
Formula yang ringkas, tidak berminyak dan mampu mengawal pengeluaran minyak pada wajah, bertindak membekalkan kelembapan segera.




Untuk Semua Jenis Kulit


Eye Treatment (14ml) – Memulih



Bahan botani anti penuaan dan Vitamin C amat berguna untuk merawat kulit yang lembut dan di sekitar mata.

Set yang dicadangkan sesuai untuk ibu mengandung atau mereka yang ada masalah kulit kering, berjerawat, berminyak atau sensitif untuk mencuba.


Set ni tahan lebih kurang 4 bulan dan lebih. Sangat menjimatkan. Yang penting tiada kesan sampingan. Buat permulaan mungkin ada rasa macam pedih dan kering sikit. Sebab kulit mengambil masa untuk sesuaikan dengan bahan-bahan baru pada kulit. Mungkin sebelum ini menggunakan bahan penjagaan kulit yang mengandungi bahan kimia terlarang oleh itu kulit ambil masa untuk singkirkan bahan-bahan tu dan pulihkan keadaan kulit. Healing crisis ni berlaku lebih kurang dalam seminggu. Tapi lepas tu kulit rasa makin selesa.

Ingin dapatkan Set Skincare Enfuselle Shaklee sila   whatsapp Kak Arni 010-2995619

Labels: