Vitamin Ibu Menyusu Shaklee Memberi Tenaga



Jika anda sedang menyusukan baby,  badan sering rasa terlalu letih. tidak bermaya, nak layan suami dan anak-anak pun tak larat. Balik kerja terus letih nak baring je. Mula rasa hilang keyakinan diri, rasa diri  tidak berfungsi, urusan rumahtangga banyak tergendala, rumah dah macam kapal karam. Even masa untuk diri sendiri pun dah takde.

Pergi kerja balik kerja, rutin yang sama setiap hari dan acapkali terfikir sampai bila aku nak biarkan badan aku macam ni, kesian suami dan anak-anak.

Jangan kerana terlalu mengikut konsep menyusu tanpa suplemen, berjaya memang berjaya tapi suami dan anak-anak terabai apa gunanya.

Ibu menyusu memang perlukan suplemen untuk membantu memberi tenaga, mencukupkan keperluan nutrien dalam badan supaya baby yang menyusu pun dapat manfaatnya. Ramai ibu-ibu yang mengambil vitamin Shaklee untuk menyusu berasa lebih segar dan bertenaga berbanding sebelum mereka mengambil suplemen.


Kak Arni akan terangkan satu persatu manfaat setiap vitamin Shaklee kepada ibu mengandung.








B Complex

Peranan B Complex ialah menukarkan makanan yang kita ambil menjadi tenaga, meningkatkan pembentukan sel darah merah, ia juga membantu meningkatkan tenaga, mengurangkan kelesuan dan stres. B Complex juga bertindak sebagai penenang dan meningkatkan fokus dan istimewanya ia juga bertindak menjaga kulit dari dalam dan dikenali juga sebagai vitamin kecantikan.


Sustained Release Vitamin C

Membantu meningkatkan sistem pertahanan badan atau imun sistem dan juga berperanan sebagai membantuk kolagen, juga sebagai anti oksida dan memelihara kulit agar menjadi cantik. Membantu pembentukan sel-sel yang baru, mempercepatkan proses penyembuhan luka dan demam.


Vitalea (Multivitamin)

Mengandungi vitamin dan galian yang diperlukan oleh tubuh manusia. Dilengkapi dengan formula zat besi. Vitalea mengandungi 23 jenis vitamin mineral yang lengkap untuk keperluan harian. Membekalkan tubuh ibu dengan nutrien agar ibu menjadi sentiasa cergas, sihat dan bertenaga. Vitalea dilengkapi dengan zat besi yang sangat diperlukan oleh ibu yang menyusukan anak.


Alfalfa Complex


Alfalfa merupakan raja segala tumbuhan, membantu meningkatkan sistem imunisasi dan membuatkan sistem badan berjalan dengan lancar. Bertindak sebagai milkbooster dan membantu mempercepatkan penghasilan susu. Juga membantu mengatasi masalah keputihan.


Ostematrix (Kalsium)

40 peratus daripada susu ibu adalah kalsium. Kalsium diperlukan untuk membina tulang yang sihat dan pertumbuhan gigi pada bayi. Wanita yang menyusukan bayi disarankan mengambil sebanyak 1300mg kalsium setiap hari.



ESP Shaklee


ESP atau Energizing Soy Protein merupakan protein berkualiti tinggi yang berasaskan tumbuhan yang lengkap, ESP bukan GMO (organisma tidak diubah suai secara genetik), rendah lemak secara semulajadi, bebas kolesterol, protein yang lengkap dengan ke semua sembilan asid amino perlu.



Your Beauty &  Health Shaklee
Arni Syazila
010-2995619



Labels: